Connect with us

Budapesti hétköznapok

Már csütörtöktől megbénulhat a közösségi közlekedés, és nem az időjárás lesz az oka, hanem a kormány

Megosztás

A kormány Budapestet bűntető akciói elérték az ellehetetlenítés határát. Magyarázkodás van, elfogadható magyarázat nincs. Ha a kormány nem fizeti ki a  minden különösebb indok nélkül visszatartott 12 milliárdos normatívát, a hét második felében leállhat a közösségiközlekedés a fővárosban. 

villamos
Megosztás

A kormány Budapestet bűntető akciói elérték az ellehetetlenítés határát. Magyarázkodás van, elfogadható magyarázat nincs. Ha a kormány nem fizeti ki a  minden különösebb indok nélkül visszatartott 12 milliárdos normatívát, a hét második felében leállhat a közösségiközlekedés a fővárosban. 

Készüljünk a legrosszabbra!

Bliccelnie a kormánynak sem lehet, a budapesti városvezetés az eddigieknél hathatósabban szeretné ezt megüzenni Orbán Viktor kabinetjének. A fővárosi önkormányzat hónapok óta hiába várja a költségvetési törvényben szereplő 12 milliárd forintos normatívát, amelyet az állam ad Budapest közösségi közlekedésének működtetésére. Az állami támogatás a költségek alig 7 százalékát fedezi, a fővárosi önkormányzat állja a 60 százalékát, míg a szolgáltatást használók 33 százalékot. Tőlünk nyugatra ez egyharmados arányban oszlik meg az állam, a helyi önkormányzat és az utasok között.

A vita már a Tarlós érában is megvolt

A közösségi közlekedés finanszírozása körüli vita már Tarlós István idején is folyamatos volt a főváros és a kormány között, de akkor legalább a normatíva megérkezett nyár végére. Ehhez képest tavaly már a támogatási szerződést is csak októberben sikerült aláírni, a pénz pedig csak decemberre érkezett meg. Az idén viszont még a szerződéstervezetet sem küldte el az ügyben illetékes Innovációs és Technológiai Minisztérium a fővárosnak.

A tárca vezetője, Palkovics László egyelőre tárgyalópartnert sem jelölt ki az egyeztetésekhez. Márpedig az idő és a BKV tartalékai vészesen fogynak.

A BKV november 25-ig, azaz csütörtökig húzhatja a fővárostól kapott támogatásból és az eddig befolyt jegyárbevételből, de azután kiürül a közlekedési kassza – válaszolta a Népszavának Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes, aki a lap kérdésére múlt csütörtökön még csak annyit mondott, hogy felesleges több levelet írni kormánynak ez ügyben, hiszen az előzőre sem kaptak választ. Az RTL Klubnak később úgy fogalmazott, hogy korlátozó intézkedésekre is sor kerülhet a fővárosi közösségi közlekedésben.

A cikk a közösségi közlekedés drámájáról a Népszaván folytatódik!

Esetleg ha

Szerző

1 Comment

1 Comments

  1. Gabó

    2021.11.25 11:11 at 11:11

    Fidesz troll vagy beetetett polgár kérdezi egy másik oldalon kommentben, hogy miért gond a 12 milliárd, a főváros éves keretéből miért nem futja, azt ellopták? Az eszement, belükített fazonok nyilván képtelenek felfogni, hogy a főváros az év folyamán elköltötte a tömegközlekedésre már a keretét, és a hátralevő időt csak a kormánytól törvényileg járó pénzből tudja fedezni, amit általában augusztusban, szeptemberben megkapott. És nincs annyi bevétele az elvonások után, /amire semmi szükség nem volt, mert a GV alap tele volt dohánnyal, amit hülyeségekre elszórtak, ja, és kit vonnak majd felelősségre hűtlen kezelését az 5 milliárd Ft-nyi kidobott PCR tesztekért, stb.? /hogy kipótolja. És kölcsönt tilos felvennie, a kormány a vészhelyzeti feljogosítottságával ezt nem engedi. Olykor a hajamat tépem – egyre kevesebb van belőle -, amikor az efféle h…e kommentekkel találkozom. Hogy lehet valaki ilyen b…? És az ellenzékiek miért nem homályosítják fel ezeket a lángelméket? MZP megmondta, azonnali reagálás kell. Mindig, mindenre. Én meg azt mondom, legjobb védekezés a támadás. Azonnali reagálás kell és ellentámadás. Van bőven mivel.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük