Remek, hogy visszaállították Budapesten a belvárosból induló repülőtéri járatot. Gyors, kényelmes, olcsó – a dráguló taxizáshoz képest mindenképpen. Azért a helyzet kicsit árnyaltabb, legalább is, ha a rosszullétek arányát nézzük.


[mnky_ads id=”10551″]

A rosszullétek útja

A Közlekedő Tömeg közösségi oldalon találtuk a hírt, hogy ahogy melegszik az idő, egyre elviselhetetlenebb a zsúfoltság, a meleg és a levegőtlenség, így gyakoriak a rosszullétek a vonalon.

[mnky_ads id=”10552″]

“Nincs mire várni: a reptéri expresszbuszt sűríteni kell – A BKK vezetése egy éve tétlenül nézi a járaton egyre inkább eluralkodó káoszt

A 100E járat júliusi indulása után 2 héttel nyilvánvalóvá vált, hogy a 30 percenkénti közlekedés elégtelen – jelenleg a 2,5-szeres jegyárért egy minden más járatnál zsúfoltabb buszon utazhatunk. A BKK lassan egy éve képtelen úrrá lenni az egyébként igen egyszerű helyzeten: rendszeresen előfordul, hogy nem lehet felférni a túlzsúfolt buszokra, az utasszám egyre nő, és közeleg a megnövekedett légiforgalmú nyári időszak is, miközben a járat maga rendkívül nyereséges.

Nincs mire várni, sűríteni kell.

1. 4 hónappal a járat indulása után az Index címoldalán is megjelent blogbejegyzésünk, melyben a 100E sűrítésének szükségességéről beszéltünk.

2. Január elején – látván, hogy már a légiforgalmi szempontból leggyérebb hónapban is elképesztően tömöttek voltak a járatok – két videóval is demonstráltuk a problémát, melyet összesen 24000-en néztek meg.

Csapnivaló szolgáltatás a reptéri expresszbusz

Utazás 20 kilométeren keresztül, összepréselődve – így szolgálja a BKK a reptéri expresszbusz utasait a 900 Ft-os emelt árú különjegyértMár a tavaly júliusi indulás után néhány héttel bebizonyosodott, hogy a 100E járat 30 percenkénti közlekedése kevés lesz. Ma már a forgalmasabb időszakokban rendszeres az utaslemaradás, de amikor mégis fel lehet férni a gyakran teletömött buszra, akkor is összepréselődve kell végigállják a 20 kilométeres utat.Kapják mindezt az utasok 900 Ft-os emelt díjért. Egy tömött 100E busz utazóközönsége összesen kb. 100 000 Ft-ot fizet a BKK-nak azért, 40 percig ácsoroghasson a zsúfolt buszon, csomagostul. Márpedig ha januárban is gyakoriak a tömegjelenetek, akkor a nyári csúcsforgalomban biztosan eluralkodik a káosz.A hónapok óta nyilvánvaló problémák felszámolását nem lehet már tovább halogatni. A 100E menetrendjének mielőbbi módosítására van szükség: 30 helyett minimum 20, a legforgalmasabb időszakokban pedig legalább 10 percenként kell indítani a buszokat, összhangban a repülőjáratok indulási és érkezési sűrűségével, valamint további indulások szükségesek kora reggel és késő este, hogy a hajnali és az éjszakai repülőkhöz is biztosított legyen az eljutás.A jelenlegi állapot tarthatatlan, és súlyosan ártalmas Budapest hírnevére nézve. A helyzet sürgős rendezése a Főváros, a BKK és a Budapest Airport érdeke is.Korábbi cikkünkben összefoglaltuk, milyen egyéb fejlesztések hiányoznak ahhoz, hogy a 100E valóban megérje az érte kifizetett felárat:http://kozlekedotomeg.blog.hu/2017/11/24/igy_lehetne_a_100e_melto_egy_repuloteri_expresszjarathoz

Gepostet von Közlekedő Tömeg am Donnerstag, 1. Februar 2018

3. Szintén januárban levelet írtunk a BKK illetékes vezetőségének, melyben a helyzet kezelésével kapcsolatos terveikről kérdeztünk. A 2,5 hónappal későbbi válaszukban csupán a februári társadalmi egyeztetésre hivatkoztak.

4. Amely társadalmi egyeztetésből szinte semmi sem derül ki a járatsűrűségről: akár az is előfordulhatna, hogy a BKK ritkítja az egyébként is túlzsúfolt járatot. A cég az “utazási igényekhez igazítaná” a járat menetrendjét, de ezt a kifejezést korábban konzekvensen olyankor használták, amikor egy járatot visszafejlesztettek.

5. A társadalmi egyeztetésre a Közlekedő Tömeg Egyesület saját javaslatot készített: szinte egész nap 10 percenként, fenntartható módon közlekedhetne a reptéri expressz, amely így hosszú távon is képes lenne kielégíteni az igényeket. Javaslatunkat száznál is többen küldték el a BKK-nak.

6. De még ha mindezt nem is vesszük figyelembe: a 100E járat az egyetlen, amelyről minden részletre kiterjedő információja van a BKK-nak. Minden egyes járat utasszáma és az eladott jegyek mennyisége folyamatosan rögzítésre kerül, tehát ismertek az igények, és ismert a várható bevétel is. Vagyis minden adott a járat megalapozott fejlesztéséhez.

Ennél több segítséget már nagyon nehezen kaphat a BKK vezetősége.

A társadalmi egyeztetés február 16-án lezárult, a nyár közeleg, a reptér forgalma egyre nő, miközben a ritka, kritikusan alacsony színvonalú szolgáltatás rengeteg utast taszít el a közösségi közlekedéstől. Az áldatlan állapotokat fel kell számolni, meg kell végre hozni a döntést.

Mi a 10 percenkénti közlekedésnek látjuk értelmét. Meggyőződésünk, hogy hosszú távra csak ez oldhatja meg a problémát.

A fényképek április 12-én, kedden készültek, délelőtt 10 órakor. Keddenként egyébként az átlagosnál kevesebben utaznak a 100E járaton.”

Érdemes lenne végiggondolni a fentieket, mert azon kívül, hogy egy európai nagyvárosnak kijár, hogy normális körülmények között lehessen megtenni a repülőtér – belváros távot, azt is tudomásul kellene venni, hogy az első benyomás mély nyomot hagy az emberekben. Ha egy hozzánk érkező turista azt tapasztalja, hogy a városközpontba jutás felér egy tortúrával, akkor a jövőben nem valószínű, hogy visszavágyna.

[mnky_ads id=”10553″]

Nincs mire várni: a reptéri expresszbuszt sűríteni kell – A BKK vezetése egy éve tétlenül nézi a járaton egyre inkább…

Gepostet von Közlekedő Tömeg am Donnerstag, 19. April 2018

(Forrás: Közlekedő Tömeg)

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét