Kedden nem sokkal este 8 óra előtt a BKK rövid hírben jelezte Facebook-oldalán, hogy a 3-as metró nem közlekedik. A miértekről nem szóltak. Mint kiderült, egy nagy létszámú társaság tagjai rajtaütésszerűen megtámadták, és lefújták festékszórókkal a szerelvényt a Pöttyös utcánál. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) hozta nyilvánosságra, hogy mi is történt.
[mnky_ads id=”10551"]


A bűnbanda

„Ismét megpróbáljuk összerakni a mozaikokból, mi is történhetett. 2018. március 13-án, este 9 óra körül, fél órával az üzemzárás előtt egy kb. 30 fős banda szabályszerűen megtámadta a 3-as metró egyik szerelvényét a Pöttyös utca megállóban és a Kőbánya-Kispest felé haladó vonat bal oldalát telibe fújták. A terjedő hírek szerint a banda további tagjai a Sibrik felüljárón várták, hogy az alagútból kijövő összefújt szerelvényt megörökíthessék.

[m[mnky_ads id=”10552"]p>

Erre az akcióra a banda nagyon régen készülhetett. A megtámadott szerelvény ugyanis az utolsó régi, nem felújított szerelvény volt, amely a vonalon közlekedett, ez volt tehát az utolsó alkalom, hogy valaki találkozhatott ilyennel. A 330-as és 352-es pályaszámú vezérkocsik által közrefogott szerelvény olyan volt, mint a mellékelt képen is látható. A fotó a railwaymedia.co.uk oldalról származik és nagyjából abban a helyzetben ábrázolja a vonatot a Pöttyös utcai megállóban, ahol a támadás történt.

Belső segítség

A banda egyértelműen nagyon komoly belső segítséget kellett hogy kapjon BKV dolgozóktól, és nem is egytől. Ez a vonat ugyanis egész nap tartalékban állt a Lehel téri kihúzóban és egyáltalán nem volt biztos, hogy pontosan mikor megy vissza a Kőér utcai telephelyre. De a tippadáson túl egyéb segítség is kellett. A banda tagjai – állítólag külföldiek is voltak köztük – pontosan tudták, hogyan kell megakadályozni, hogy a vonat továbbhaladhasson, legyen idejük lefújni, és azt is, hogyan áramtalanítsanak. A menekülést is megtervezték, a normál esetben lezárt alagúti szellőzőkön keresztül távoztak, számítva arra, hogy a rendőrség lezárja az állomás bejáratait. Ennyi belső segítség nyilván sok pénzbe is kerülhetett.

Lefényképezni a támadás eredményét nem sikerült, mert nem csak ez, de a többi vonat sem jött ki az alagútból – kb 6-7 ragadt bent. A rendőrség a helyszínelést hajnali fél háromkor fejezte be, így még a takarítóvonat sem tudott közlekedni. Ellentmondó hírek vannak arról, elkaptak-e egyáltalán valakit. Az biztos, hogy rengeteg nyomot kellett hagyjanak, még akkor is, ha a támadást símaszkban követték el és egyes hírek szerint füstgránátot is használtak (más hírek szerint csak a rengeteg egyszerre fújt festék képezett füstködöt).

Soha nem volt még ilyen eset

a metró, vagy Budapest történetében. Reméljük a rendőrség minden erejét beveti a tettesek letartóztatása érdekében, és hosszú időre hűvösre kerülnek. A jogászokat felkérjük arra, vizsgálják meg, ez az eset megfeleltethető-e terrortámadásnak. A metró nemzetbiztonságilag védett létesítmény, megtámadása olyan, mintha Magyarországot támadták volna meg.”

[mnk[mnky_ads id=”10553"]

Tarlós: túlzás lenne, ha egy metróállomás is Göncz Árpádnak állítana emléket

Tarlós hadakozik, Horváth Csaba aláírást gyűjt – népszavazás a 3-as metró akadálymentesítéséért

Bayer leverné Göncz Árpád nevét a budapesti Árpád hídi metrómegállónál

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét