Megy a Facebook, jön a metaverzum – Mire gyúr Mr. Zuckerberg?

Olyan “metaverzum” teremtődik az ember köré, amely segítségével a távkapcsolatok erősödhetnek, a személyes környezet viszont teljesen megváltozik.  Nevet vált a Facebook, az anyavállalatot ezután Metának hívják, az közösségi oldal neve azonban nem változik.

Miért a változás

Az új név arra uta utal, hogy a közösségimédia-hálózatot úgynevezett “metaverzummá” fejlesztik, egy olyan online térré, ahol a felhasználók virtuálisvalóság-eszközökkel kapcsolódhatnak egymáshoz.

“A metaverzum alatt egy olyan virtuális univerzumot értenek, ahol a való világon túl virtuális környezetben tudunk kapcsolatba lépni egymással. A régi Facebook célja, hogy összekapcsolja az embereket, a metaverzum pedig egy logikus továbbgondolása a kocepciónak, abban próbál segíteni, hogy ez az összekapcsolódás minél valósághűbb legyen; a jelenlegi funkciók eközben megmaradnak”

mondta az Infórádiónak  Lévai Richárd közösségimarketing-specialista.

Mint aláhúzta, a Facebook változtatásának motorja lehetett, hogy sokan támadják a közösségi platformot, sok botrány övezi a működését, szivárogtatások is vannak a cégben uralkodó rossz gyakorlatokról, de azt nem gondolja, hogy ezzel a cégnévváltoztatással próbálná magát a Facebook “tisztára mosni”.

Mire gyúr Mr. Zuckerberg 

Európában a váltással párhuzamosan a Facebook/Meta 10 ezer új munkahelyet is teremt.

A metaverzumnak része néhány korábbi fejlesztés is: amikor az ember kamera segítségével beszélget másokkal, és vicces álarcokat helyez el magán vagy hátterek elé tud beülni, az már ez a jövő felé fordulás – hozott egy példát Lévai Richárd.

Mark Zuckerberg vállalattulajdonos 3-5-10 éves távlatban gondolkodik a változtatással, de a hardveres megoldások “miniatürizálása” és a szoftveres lefejlesztés sem lesz “két perc”. Az újítás társadalmi hatásáról szólva elmondta: most, amikor a telefon is elvon minket a valóságos életünktől, a fejlesztéssel már “teljesen ki leszünk kapcsolva az adott környezetünkből”, miközben a távolból menedzselhető kapcsolatok felerősödését ugyanígy szolgálhatja a változás -fejeződik be az infostart cikke.

A trend

A Facebook nem az első jól ismert techcég, amely ambíciói bővülésekor megváltoztatja cégnevét. 2015 -ben a Google teljes egészében átszervezte az Alphabet nevű holdingtársaságot, részben jelezve, hogy már nem csak keresőmotor, hanem terjeszkedő konglomerátum, amelynek vezető nélküli autókat és egészségügyi technológiákat gyártó cégei is vanna, nemcsak az érdekeltségi körében, de a tulajdonában is. A Snapchat pedig 2016 -ban újra gondolta a Snap Inc. -t, ugyanebben az évben kezdte magát „fényképezőgép -társaságnak” nevezni, és bemutatta fényképezőgép -szemüvegét., ahogy arról nem régen a Respublika.hu is beszámolt.

Előzmény

Megújul a Facebook – Zuckerberg hétfőn csodákat jelentett be

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük