A Paksi atomerőmű-építés – úgy hírlik – jó buli, de mielőtt egy cerkafirkantás is történt volna, ami esetleg nincs titkosítva gyerekeink élethosszáig, a mázlisták már milliárdnyi pénzt látnak belőle. Tudják, aminek a hiteltörlesztését mi mindannyian fogjuk fizetni ki tudja mennyit és meddig!

[mnky_ads id=”10551″]

- Hirdetés -

Agybamászó reklámhadjárat

2016 telén kezdődött a Vajna-féle TV2-ben, amikor az alig egy másodpercig felvillanó reklámokkal álltak elő – írja a Forbes. Ezek két reklám között bukkantak fel, és látható volt rajtuk az atomerőmű szó és az MVM felirat. Valahogy így:

A TV2 sajtóosztálya annyit nyilatkozott akkor a reklámokról, hogy aznap a tudomány világnapja alkalmából egynapos együttműködésük volt az MVM Pakssal, ennek keretében jelentek meg a pillanatreklámok, amik kapcsán kiderült, hogy a reklámtörvény tiltja a tudatosan nem észlelhető reklámokat.

[mnky_ads id=”10552″]

Most a zsebünkbe másznak

Két év alatt 2,2 milliárd forintot költött reklámra a paksi atomerőmű (az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.), ebből bő 1,5 milliárd forint kormányközeli médiacégekhez folyt be – derül ki a szerződésekből, amiket az Átlátszó közadat-igénylésben kért ki.

A Zoom.hu gyűjtéséből kiderül, hogy 2016-ban az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. összesen 932,9 millió forintot költött reklámra, hirdetésre és promócióra. A 2016-os reklámköltések közel 60 százaléka, összesen 557,3 millió forint 12 kormányközeli médiacéghez került:

  • A Demokrata (Artamondo Kft.) 22,7 millió
  • a Magyar Hírlap (Rising Star Kft.) 2 millió
  • a Magyar Idők 92,2 millió
  • a Mediaworks 76,7 millió
  • az MMG (Lokál, 888.hu) 58,7 millió
  • az Odex 62 millió
  • az Origo 27,9 millió
  • a Pannon Lapok Társasága 60 millió
  • a Pesti Srácok (Insider Media Kft.) 16,7 millió
  • a Radio Plus Kft. 17,7 millió
  • a Ripost 43 millió
  • a TV2 pedig 77,7 millió forintot kapott.

Rajtuk kívül komolyabb összeget kapott még a Blikk (42,5 millió Ft), a Central Médiacsoport Zrt. (31 millió Ft), az Evomedia Kft. (42,4 millió Ft), a Klarwerbung Kft. (40,2 millió Ft), a Ringier Axel Springer Kft. (11 millió Ft), a Russmedia (19 millió Ft), a Trimedia Kft. (15,3 millió Ft), és az XT Media Kft. (23,5 millió Ft) is.

2017-ben 1,3 milliárdot költöttek

2017-ben az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. összesen 1,29 milliárd forint értékben kötött reklám, hirdetés és promóció tárgyú szerződéseket. A 2017-es reklámköltések 87 százaléka, összesen 1,12 milliárd forint ehhez a 15 kormányközeli médiacéghez került:

  • az Atmedia 35,7 millió
  • az Atmedia tulajdonában lévő MSC Kft. 77 millió
  • a Demokrata (Artamondo Kft.) 87,3 millió
  • az EchoTV 31,3 millió
  • a Figyelő (K4A Lapkiadó Kft.) 67,7 millió
  • a Magyar Hírlap (Rising Star Kft.) 43,5 millió
  • a Magyar Idők 42,6 millió
  • a Mediaworks 212 millió
  • az MMG (Lokál, 888.hu) 93,9 millió
  • az Origo (New Wave Media) 20,6 millió
  • a Pannon Lapok Társasága 83,2 millió
  • a Radio Plus Kft. 23,2 millió
  • a Ripost 71,5 millió
  • a SA Day Kft. 169,3 millió
  • a TV2 pedig 70,2 millió forintot kapott.

A 2017-es szerződéslistán két ellenzéki média is szerepel: az ATV 11,5 millió forintot, a Népszavát és a Vasárnapi Híreket kiadó XXI. század Média Kft. pedig 9,3 millió forintot kapott.

Dévényi István közösségi oldalán az alábbiakat hőbörgi teljes joggal:

“Először is tegyük fel a leégetőbb kérdést: Mi a pöcsömért kell reklámozni a paksi atomerőművet?

Olyan sokat azért nem érdemes agyalni a válaszon, inkább nézzük, kikre hullott az állami reklámmanna. 2017-ben az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. összesen 1,29 milliárd forint értékben kötött reklám, hirdetés és promóció tárgyú szerződéseket (az adatokat az azonnali.hu perelte ki.) A reklámköltések 87 százaléka, összesen 1,12 milliárd forint került kormányközeli médiacégekhez. (…) Atombiznisz, na.”

Kiderült, mi a kormány legféltettebb titka Paks ügyében

Ausztria megtámadta az Európai Bíróságon Paks II. állami támogatását

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét