A Fidesz oktatás(ellenes) politikája kicsapta a biztosítékot a diákok körében, akik közösségi oldalon szerveznek tiltakozó tüntetést január 19-re. Mottójuk: Mindenkinek veleszületett joga tudni, tanulni. 

Független és diákoknak szól

Január 19-én ne menj suliba! Tiltakozzunk együtt az oktatási rendszer minősége és rendszere ellen, pl.: ne legyen 7,8 vagy 9 órája a diákoknak naponta! Mutassuk meg, hogy nem állunk be a sorba és nem tűrjük a szabadidőnk elvesztését! Gyere te is a Parlament elé január 19-én és mutassuk meg, hogy minket nem alakítanak zombivá! A tüntetés teljesen független és csak diákoknak szól.

Kedves Diáktársak,

Mindenkinek veleszületett joga tudni, tanulni. Ennélfogva, ezzel az eseménnyel szeretnénk tudni és tudatni. Tudni azt, hogy az oktatás, aminek részesei vagyunk korántsem modern, és tudatni azt, hogy nekünk ebből elegünk van.

Elegünk van, hogy a 19. századi egyetemes anyagot olyan részletezve tanuljuk, mintha tegnap történt volna és, hogy ezt 7, 8 vagy 9 órában kell megoldani. Igenis fontos tanulni a múltat, de ahogy telik az idő, bővülnek az ismeretek, velük együtt a tananyag, és ez egy idő után borzalmasan felhalmozódik.

A fiatalságunk siralmasan nagy része telik a felesleges anyagok túlrészletezésével, miközben tanulhatnánk ugyanezeket az ismereteket lényegre törően, miközben egy tantárgyi óra különböző összefüggésekre is rámutat a modern világgal kapcsolatban. Ha ez nincs meg, nem leszünk naprakészek, nem tanulunk meg önállóan élni, saját értékrend és értékelés útján döntést hozni és nem lesz szabad az elménk.

Nem akarunk mind ugyanúgy viszonyulni a világhoz, mert mind mások vagyunk, ezért az oktatás se faragjon minket egy és ugyanazon mintára. Nézzünk körbe és meglátjuk, hogy tanulni a múlt világáról és a modern világról összefüggően, tartalmasan, jókedvűen és érdekesen igenis lehet. Csak bele kell nézni például a finn oktatási rendszerbe: nincs osztályzás az első években, ezáltal nem alakul ki stressz a gyerekekben; nem alakul ki kiközösítés, mert nem csak oktatnak, hanem közösségeket alakítanak; rövid a napi tanítási idő, ezáltal nem fáradnak el a diákok és jobban tudnak koncentrálni. És ez csak pár példa. Ott a szakértelemre, a kutatásokra és a gyermekpszichológusok véleményére igenis ad az oktatási miniszter. Magyarországon nem. Még csak szakértő oktatási minisztérium sincs, aki odafigyelne a diákokra.

A rendezvény célja tehát:

• Összefoglalni a diákság problémáit.
• Felvilágosítani a diákságot az oktatás modern rendszereiről.
• Felhívni a figyelmet a problémáinkra, és azokra megoldást keresni.
• Egy élhetőbb, gyerekekre szabottabb oktatási rendszerben tanulni.
• Szinte csak diákok részvételével demonstrálni, hogy nekünk, DIÁKOKNAK vannak gondolataink, amiket érvényesíteni szeretnénk.
MEGMUTATNI, HOGY, HA MÁS NEM, AKKOR MI FOGUNK VÁLTOZTATNI A RÉGI, ELAVULT OKTATÁSI RENDSZER IGAZSÁGTALANSÁGAIN, MELYEK BENNÜNKET ÉRINTENEK.

Ágoston László: ha Magyarországon az oktatás annyira fontos lenne, mint a foci, a miniszterelnök pénzt sikkasztana érte!

Szegény szegények, akik a fideszesek szerint megérdemlik, hogy csak ennyijük van

1 hozzászólás

  1. “A tüntetés teljesen független és csak diákoknak szól.”
    Nagyon helyes. Akkor ugye ez azt is jelenti, hogy a felnőtt társadalom ne is foglalkozzon vele. Akkor meg nem értem a problémát. Akkor a felnőtt társadalom adóforintjaiból még ennyit sem kell rááldozni ezekre a süvölvényekre.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét