Mint egy falat kenyér! – mondhatnánk első blikkre, de ez a kikötő-cucc nem mai keletű, már 2019-ben belengette a miniszterelnök, hogy a Trieszt melletti Koperrel is kacérkodik. Akkor Trieszt volt a befutó, de ami késik…..

Trieszt, ami már “zsebben van”

2019 július elején jelentette be a kormány, hogy

31 millió euróért kikötői partszakaszt vásárolt az olaszországi Triesztben. A partszakaszon 100 millió eurós beruházással építenének logisztikai központot.

A “magyar tengeri kijárat”

bejelentését követően számos kritika érte a projektet, amikre Szijjártó Péter próbálta megindokolni a trieszti pénzköltést.

  • “Azok a magyarországi vállalatok, amelyek tengeren exportálnak, mindezidáig versenyhátrányban voltak azon országok vállalataival szemben, amelyek rendelkeznek tengerparttal,”
  • “Trieszt az egyik legközelebb fekvő tengeri kikötő Magyarországhoz képest. Úton és vasúton is elérhető 24 óra alatt,”
  • “A magyar kikötővel Magyarország erősödik, hiszen a gazdaságnak és a vállalkozásoknak alapvető érdeke, hogy legyen egy magyar kijárat a tengerre. A megtérülés pedig már most nyilvánvaló a kikötőt övező érdeklődés alapján. A magyar és nemzetközi cégek a raktározásért, logisztikáért, szállítmányozási szolgáltatásért jelentős összegeket fognak fizetni, ami egyértelműen jó a magyar nemzetgazdaságnak,”
  • “a trieszti kikötőt azok a közepesnél nagyobb hajók tudják használni, amik a magyarországi vállalatok számára fontosak. A legnagyobb hajók a bevett gyakorlat szerint Rotterdamba vagy Pireuszba hajóznak be, ott kisebb hajókra pakolják az árut, ami így jut el többek között Triesztbe. A folyamat pedig visszafelé is így működik. Vagyis a hazai vállalkozások számára minden lehetőség adva lesz Triesztben.”

Stadion, kikötő – mindegy, amit a fejébe vesz a miniszterelnök, azt kiperkáltatja velünk!

Vissza a jelenbe:

A stratégiai jelentőségű, hosszú távú együttműködést megalapozó kérdések vannak az asztalon Szlovéniával, és ezeknek a megoldását elindították

– mondta Orbán Viktor miniszterelnök a közmédiának kedden a szlovéniai Bledben.

Az “új legjobbhaverság” lelki alapja….

A kormányfő tárgyalt Janez Jansa szlovén miniszterelnökkel, majd a megbeszélésről beszámolva kiemelte: kell még néhány hónap, hogy kialakítsák a megoldások végső formáját, de hosszú távon is számíthatnak arra, hogy őszinte, jószomszédi kapcsolatot tudnak kiépíteni Magyarország és Szlovénia között.

ennek a “lelki alapját” a koronavírus-járvány idején Magyarország által Szlovéniának nyújtott segítségen túl a nemzeti közösségek jelenthetik.

Itt tért rá a kikötőre….

Orbán szerint

a legfontosabb az összeköttetés,

amely

“egy kicsit elhanyagolt területe”

a magyar külpolitikának. Közölte: van egy félbemaradt gázvezeték-fejlesztési program, és ha Magyarország hozzá akar férni az olasz gázvezetékrendszerhez, azt Szlovénián keresztül tudja megtenni.

A légi összeköttetés kezdetleges, továbbá nagyon érzékeny kérdés a koperi kikötő és az odavezető vasútvonal megépítésének ügye

Hozzáfűzte:

ebben Magyarország szívesen vesz részt, mert bár az olaszországi Triesztben már vásárolt egy kikötőrészt, Koperben is érdekelt, ha ez Szlovéniának is megfelel.

Adtunk, de most behajtjuk?

Orbán Viktor arról is beszélt, hogy Magyarország abban a helyzetben volt a koronavírus-járvány kitörésekor, hogy segítséget tudott nyújtani a legnagyobb bajban lévő szomszédainak, és Szlovénia akkor elég komoly bajban volt, ezért Magyarország segített is neki.

Szlovénia hálás nemzet, és nem felejtette ezt el, ezért ma meg is emlékeztek a magyar segítségnyújtásról. Miközben mi magunk is bajban voltunk, nem feledkeztünk el arról, hogy ha tudunk, akkor segítsünk a szomszédokon is. Fordított helyzetben Magyarország is számítana Szlovéniára

– tette hozzá Orbán.

Hogy mindennek milyen anyagi vonzata van, a

zt még nem tudni, de biztosan lesz rá keret most, hogy Iványi Gábor egyházától megvonták a támogatás és az Igazgyöngy Alapítványét is lefelezték, nem lehet probléma a kasszánál.

Forrás

szélrekord

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét