Connect with us

Kerítésen innen

Mol ügyvezető: mindenki csak annyit tankoljon, amennyire szüksége van!

Megosztás

Nem halaszthatják tovább a Mol Dunai Finomítójának tervezett karbantartását, melyet eddig a hatósági ár bevezetése miatt késleltettek – mondta el Ratatics Péter, a Mol hazai operatív működésért felelől ügyvezető igazgatója az Indexnek adott interjúban.

Üzemanyag-helyzetjelentés Pécsről, avagy mióta kis kút a Shell?
Megosztás

Nem halaszthatják tovább a Mol Dunai Finomítójának tervezett karbantartását, melyet eddig a hatósági ár bevezetése miatt késleltettek – mondta el Ratatics Péter, a Mol hazai operatív működésért felelől ügyvezető igazgatója az Indexnek adott interjúban.

Alakul ez…..

A július végén induló nagy leállás Magyarország egyik legösszetettebb ipari műszaki vizsgája lesz, amellyel a Mol hosszú távon biztosítja a hazai ellátásbiztonságot. A karbantartás költségvetése mintegy nyolcmilliárd forintot tesz ki

– közölte Ratatics, aki szerint

…a benzinárstop eddig volt fenntartható, de a magyar kormánynak ideje lenne újra gondolnia a szabályozást

A két hónapra tervezett karbantartást már másfél éve készítik elő. Most pedig meg kell lépniük, mert félő, hogy ha elmarad, akkor egy nem tervezett leállást már nehezebb, drágább és időigényesebb lenne megoldani. A karbantartáson 1200 ember fog dolgozni.

„A finomítóknál és a hasonló komplexitású nagy ipari üzemeknél a karbantartással, fejlesztéssel járó rendszeres és előre ütemezett leállások a normális üzemmenet részét képezik. Ekkor végzik el a szükséges karbantartásokat és fejlesztéseket, a felelős hatóságok pedig megvizsgálják a berendezéseket” 

https://varosikurir.hu/bezarhatnak-az-omv-benzinkutjai-magyarorszagon-a-mol-nem-kepes-fedezni-a-kiesest/

Garantálják….

A finomító továbbra is biztosítja az ország és a térség zavartalan üzemanyag-ellátását.

„A halasztás miatt egyszerre a mintegy ötven üzemből tizenegyet le kell állítani, és elvégezni a feladatokat. A július végén induló nagy leállás Magyarország egyik legösszetettebb ipari műszaki vizsgája lesz, amellyel a Mol hosszú távon biztosítja a hazai ellátásbiztonságot. A karbantartás költségvetése mintegy nyolcmilliárd forintot tesz ki”

Az üzemek fokozatosan, indulnak majd újra. Egy részük már szeptemberben, a többi pedig október végén, a karbantartás második üteme után. A Dunai Finomító ezt követően már teljes kapacitással tud működni.

„A Mol mindent megtesz annak érdekében, hogy a leállással járó jelentős termékkiesést pótolja. A hiányzó mennyiség egy részét a pozsonyi finomítóból irányítjuk át, míg egy másik részét a megmaradt tartalékaink felhasználásával pótoljuk. Ezek a mennyiségek azonban nem tudják teljes mértékben fedezni a hiányt, és piaci pótlásukra is korlátozottak a lehetőségek”.

Nem éri meg beszerezni….. Mi van?

„Ilyen árkörnyezetben, amikor a piac négyötöde élvezi a hatósági ár előnyét, egész egyszerűen nem éri meg behozni külföldről a terméket. (…) Felül kell vizsgálni az árszabályozást, hogy esélyünk legyen megnövelni a szükséges import mennyiségét. Továbbá elkerülhetetlennel látszik, hogy a kormány átmenetileg hozzáférést biztosítson Magyarország stratégiai készletéhez a piaci szereplőknek”

– vélekedett Ratatics. Elmondása szerint a Mol-töltőállomásokon alkalmazott ötvenliteres tankolási korlát is azt a célt szolgálja, hogy mindenki hozzájusson üzemanyaghoz. De egyes kutakon előfordulhat átmeneti hiány.

„Ezért mindenkitől kérjük, hogy csak annyit tankoljon, amennyire tényleg szüksége van, hiszen csak így biztosítható a kellő mennyiség mindenki számára. A pánikvásárlás és a fölösleges spájzolás csak rontana a helyzeten”

– mondta rózsaszín arccal Radics Péter, a MOL-vezér.

Emlékeztetőül….

Megszorítás , csak úgy magyarosan! Azon a napon döntött a Mol részvényeinek osztalékfizetéséről, amikor Novák Katalin elengedve a füle mellett az elementáris felháborodást “one zsino” aláfirkantotta az országgyűlésen pár nap alatt átnyomott kata-örvényt.

De mégis, kinek az érdeke?

A Mol Nyrt. 302,62 forint osztalékot fizet részvényenként

-közölte a társaság hétfőn a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. A vállalat az április 28-án megtartott éves rendes közgyűlésén a 2021-es üzleti évet tekintve 241,933 milliárd forint osztalék kifizetéséről határozott. Az osztalékfizetés kezdő napja július 28. A Mol tulajdonában hétfőn 19 millió 966 ezer 61 darab “A” sorozatú és 578 darab “C” sorozatú Mol-részvény van, ami a fordulónapig várhatóan nem változik. Ennél jóval több Mol-részvénye van a

  • a Mathias Corvinus Collegium alapítványának,
  • a Tihanyi Alapítványnak, és
  • a Budapesti Corvinus Egyetem tulajdonosi jogait gyakorló Maecenas Universitatis Corvini Alapítványnak,

mindkét alapítvány 81.942.946 darab részvényt kapott a magyar államtól.

július 28-án az MCC és a Corvinus alapítványa – utóbbi kuratóriumát Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója vezeti – közel 24,8 milliárd forint osztalékot kap.

Friss híreink!

Szerző

1 Comment

1 Comments

  1. Pingback: Rendkívüli bejelentés a Mol-tól! - Hernádi: a kormány tudomásul vette és bízik benne, hogy meg is értette! | Városi Kurír

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük