„Becsszóra, nem Karácsony Gergely írja a moziműsorunkat” – Reagált a Budapest Film Zrt. vezérigazgatója Kálomista marketinghúzására

Ahogy arról beszámoltunk, Kálomista Gábor annak tudja be, hogy a mozik nem látszanak készségesnek műsorra tűzni az ElkXrtuk című filmet, hogy Karácsony “keze betette a lábát” a filmterjesztés sötétbugyrába. Politikával és cenzúrával vádolja a producer a mozihálózatokat, kiváltképpen a főváros tulajdonában lévő Budapest Film Zrt.-t.

Kálomista marketinghúzása

Liszka Tamás, a Budapest Film Zrt. vezérigazgatója az Indexnek azt nyilatkozta: nem az ő dolga megmagyarázni, miért támadja őket Kálomista, de

„ennél jobb marketinghúzást”

nem tud elképzelni.

„Ami be van tiltva, azt mindenki látni akarja”

– fogalmazott, hozzátéve ugyanakkor, hogy szerinte ennek a filmnek nincs szüksége ilyesmire, mert enélkül is biztos sokan kíváncsiak lesznek majd rá.

Kálomista azt nehezményezte, hogy a Budapest Film Zrt. egy teremben egyetlen délutáni időpontot ajánlottak fel, amivel szerinte ellehetetlenítik a filmjét Budapesten

Liszka ennek kapcsán azt mondta:

„Egyetlen filmet sem szeretnénk rossz helyzetbe hozni, hiszen abból élünk, hogy bejönnek hozzánk az emberek filmeket nézni. Nagyon sok és sokféle filmet. A Budapest Film Zrt. öt artmozija mellett egyetlen közönségfilmekre szakosodott filmszínházunk van Budapesten, a Corvin. A forgalmazó által eddig közzétett információk alapján úgy látjuk, hogy az ElkXrtuk a szűk, művészfilmes közönséggel szemben a legszélesebb hazai nézőrétegekhez szól, így az éppen erre szolgáló mozinkban tervezzük indítani, legalább napi egy előadással”

– fogalmazott, majd hangsúlyozta, hogy egyelőre még nem is látták a filmet, csak egy sillabusz és egy trailer volt.

„Lehet, hogy október folyamán olyan érdeklődés lesz, hogy majd át kell terveznünk a további heteket, de ez szakmai kérdés, és becsszóra: nem Karácsony Gergely írja a moziműsorunkat”.

Bő az őszi filmtermés

Még a vártnál is sűrűbb lesz az ősz a filmek tekintetében.

„Nagyon sok magyar film mutatkozik be, sorakoznak a fesztiválok, rendezvények. (…) A munkánk fontos része, hogy megpróbáljuk összehangolni a termeink kihasználtságát a produkciók igényeivel, miközben az a célunk, hogy összességében minél több nézőhöz juthassanak el a filmek”.

Liszka szerint egyébként természetes, hogy aki beleteszi a pénzét és a szívét-lelkét egy produkcióba, az harcol érte.

„Ez a saját gyereke, és mindenki a tornasor elején szereti látni a maga csemetéjét”

– fogalmazott.

Leszögezte ugyanakkor, hogy amikor tavaly februárban kinevezték a Budapest Film élére, kijelentette, hogy nem szeretné, ha a politika betenné a lábát a budapesti mozikba.

„Én sem azért járok művészmozikba, hogy ugyanazt kapjam, ami mindenhol folyik a csapból. Nálunk hadd nézzenek művészfilmeket az emberek, hagyjuk őket kiszállni a kinti, polarizált világból. Most ezt mi sem tudjuk elkerülni, de igyekszünk korrekt módon viselkedni a film alkotóival és a saját nézőinkkel szemben is. Nem biztos, hogy a közönségünket politikai erők motiválják, amikor jegyet vesznek. Arra ott van minden más médium”.

Last minut-film

Buda Andrea, a Cinema City mozihálózat marketingigazgatója az Indexnek arról beszélt a témában, hogy minden film egyforma eséllyel indul a mozijaikban, a közönség dönti el a sikert.

„Azt nem tudjuk, hányan lesznek kíváncsiak rá [az Elk*rtuk című filmre – a szerk.]. Még nem zárultak le a tárgyalások a forgalmazóval, ezért még nem tudni, milyen megjelenést kap a film. Tudni kell, hogy nagyon sűrű időszakot választottak a premier számára”.

Az is elárulta, hogy az ElkXrtuk viszonylag last minute-ben került a megjelenési listába erre a hétre, de így sem kap jobb vagy rosszabb elbírálást, mint bármelyik más film.

„kampányfilmeket”

alapvetően nem szoktak műsorra tűzni, nem is nagyon vannak ilyenek; ezt a filmet is ugyanúgy kezelik, mint a többit.

A Városi Kurír véleménye

A fentiekből kiderül, hogy a forgalmazási nehézségekért, Kálomista csak magát okolhatja, mert nem elég, hogy alig titkoltan kampány (játék) filmet gyártott, de még a megjelenést is harcosan igyekszik a kormány-kampány szempontjából a lehető legkomfortosabban időzíteni.

Kálomista

4 hozzászólás

  • 2021.09.21 - 18:24
    Közvetlen hivatkozás

    Hányinger ez a fidesz alja banda , ha róluk és elmebeteg OV ről kellene filmet késziteni az jobb reklám lenne. a mocskos tolvaj dolgairól aljas szemét politikájáról és az ellenfél eltaposására nem sajnál bevetni mindent ami hazugság,,az az ördögfajzat..

    Válasz
  • 2021.09.21 - 23:56
    Közvetlen hivatkozás

    Na, pont a Corvin moziba tenni a bemutatot! Abba a korzetbe, ahonnan 56 kiindult…:) Egyebkent kalomista akkora egy cimeres barom, hogy inkabb ot kene mutogatni a filmje helyett a moziban, (vagy inkabb cirkuszban), mert ha valaha olyan vagyakat taplalt, hogy ezt a filmet eladja kulfoldre, plane Nyugatra, akkor nem ilyen cimet valaszt egy “allitolag” fantaziatortenetre alapulo filmnek, mint amit valasztott, mert az angolban ezzel az igekotovel nem letezik kifejezes – egyszeruen ertelmezhetetlen es lefordithatatlan a cim! Pedig ugye mar a cimmel azt akarta sugallni, hogy “Gyurcsany”,… Na, ha barmikor is el akarna adni, plane Nyugatra, ott eppen nagyon beszopta, mert Gyurcsany a 32 eve letezo legszimpatikusabb, legismertebb politikus, vezeto volt Magyarorszagon. orban megprobalja a kulfoldre is kiterjeszteni a gyurcsanyozos propagandasajat – megsugom, nem fog semmilyen eredmenyt elerni ezzel! Dehat csinalja, van ra eleg penze, kalomista meg tud nyalni ezerrel, aprilisig meg van meg 7 honap.

    Válasz
  • Visszajelzés: Végre megvan a megfejtés! A "jókezű" színészóriás bújik a Gyurcsánybőrbe! Felismeri? - Városi Kurír

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük