Connect with us

Kerítésen innen

Nemere István: A kései történelem nagy alakjait nehéz egyértelműen hősöknek nevezni

Megosztás

Közel 100 pedagógus, gyógypedagógus és iskolapszichológus vett részt azon a konferencián, ami a tanárokat, szülőket és diákokat egyaránt sújtó iskolai agresszió megfékezésének lehetőségeit tárgyalta.

Nemere
2 of 2Next
Use your ← → (arrow) keys to browse
Megosztás

Etikus hozzáállás

Mivel az Alapítvány elsősorban azzal foglakozik, hogy divatba hozza az etikus hozzáállást, ezért kézenfekvő volt, hogy meghívták előadónak Hír Tibor tanárt, aki beszámolt arról, hogy a szabályok tiszteletben tartásának oktatása hogyan vezetett iskolájában a gyerekek egymás iránti megbecsüléséhez és békés iskolai légkörhöz. Bemutatta iskolai kódexüket is, ami nem csak egy papír intézményük falán, hanem a diákok számára könnyen érthető és a gyakorlatban is betartható, s ami nem csak a gyerekek, hanem a tanárok számára is tartalmaz szabályokat.

A délutáni program Nemere István író előadásával folytatódott, aki szerint az olvasás nem csak a műveltség kedvéért fontos, hanem azért is, mert, aki sokat olvas, annak kimutathatóan fejlődik asszociációs képessége, gondolkodása. Mondandója második felében írásai hőseivel foglalkozott. Hangsúlyozta, hogy a kései történelem nagy alakjait nehéz egyértelműen hősöknek nevezni akkor, amikor életüknek egyik-másik része nem ad okot büszkeségre, s talán Gandhi volt a legutolsó hős, aki életével is példázta nézeteit.

A program utolsó felvonása egy bemutató óra volt, amin az Iskolai Elfogadás Program első foglalkozását tartották meg rendhagyó módon, ugyanis az osztály szerepét a pedagógus hallgatóság töltötte be. Az egyébként szakmájukban elfogadott és komoly munkát nyújtó tanárok könnyedén játszották el a diák szerepét, miközben figyelemmel kísérték, hogy milyen célokat ér el a foglalkozás.

A véleményekből:

Az esemény végén a résztvevők kiemelték, hogy a megismert, gyakorlatias módszerekkel több esélyük van az agresszió csökkentésére.

  • „Úgy érzem, a jelenlegi megoldásra váró helyzetekben tudom majd alkalmazni a mai napon kapott tudásomat.”
  • „Igen, sok olyan módszert ismertem meg, amivel megelőzhető, oldható lehet az agresszió.”

Kapcsolódó

Már nem igazgató a gyermekbántalmazással vádolt angyalföldi iskolavezető

Szerző

2 of 2Next
Use your ← → (arrow) keys to browse

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük