Connect with us

Kerítésen innen

Na, ki jelentett be szombaton mit? A nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos 3.000 millió elverését marketingre

Megosztás

Hol van már a jó öreg „jó bornak nem kell cégér” – mondás? Kérem, ez itten már a XXl. század, túl van az már haladva! Infláció ide, szankció-hibáztatás oda, a tanár-diák-szülő tüntetésről nem is beszélve, a regnáló  megérezte a nép szavát, aki inkább megkoplalja, de hajlandó a közösbe dobni fejenként cirka 400.- forintot (tudom nem nagy összeg, egy jóféle zsemle ára!) 0-99+-ig, hogy a magyar tőkén termett nemzeti szőlőből préselt nedűnek legyen reklámja, no meg kormánybiztosa.

Megosztás

Hol van már a jó öreg „jó bornak nem kell cégér” – mondás? Kérem, ez itten már a XXl. század, túl van az már haladva! Infláció ide, szankció-hibáztatás oda, a tanár-diák-szülő tüntetésről nem is beszélve, a regnáló  megérezte a nép szavát, aki inkább megkoplalja, de hajlandó a közösbe dobni fejenként cirka 400.- forintot (tudom nem nagy összeg, egy jóféle zsemle ára!) 0-99+-ig, hogy a magyar tőkén termett nemzeti szőlőből préselt nedűnek legyen reklámja, no meg kormánybiztosa.

„Vince gála 2022”

A szervezők nagyon biztosak voltak a rendezvény sikerében, weboldalukon 2 nappal az ominózus dátum előőt ez volt olvasható:

Az már most látszik, hogy a november 19-én szombaton megrendezésre kerülő Vince Gála hatalmas sikerrel fog futni. Már elővételben elkelt a jegyek 90%-a. Éppen ezért a helyszínen már csak egy főnek szóló és VIP-jegyek vásárlására lesz lehetőség. Ezeket a jegyeket az elővételi árnál 20%-kal drágábban lehet majd a múzeumban megváltani.

Vince díjról – ha valaki nem lenne képben

A 2021-ben útjára indított Vince Díj célja, hogy a kitüntetett borok között mindenkor a magyar pincészetek művészi igényességű alkotásai kapjanak helyet. A kivételes bormustrán minden kategóriában létrehozták a szűkített listát, amely már csak három tételt tartalmaz. Itt azonban még nem ér véget a verseny, hiszen a három dobogósból az aranyérmest is kiválasztják. Ez már a közönség bevonásával, internetes szavazás formájában történik. A kiválasztás folyamata miatt a Vince Díj egyedülálló a maga nemében és ezért megkerülhetetlen:

a világon kevés olyan bormustra létezik, ahol a szakma (ajánlás) és a fogyasztók (közönségszavazás) értékelésének közös metszete adja ki a győztes bort.

-ismertette az Index a tudnivalókat.

A Vince Díj túlmutat egy szakmai eseményen. A széles nyilvánosság számára is megnyitja a hazai italkultúráról való gondolkodást, miközben nem titkolt célja természetesen az is, hogy a minőségi italfogyasztás értékét közvetítse

– emelte ki a kettős megmérettetésben rejlő értéket Vancsik Ivett, a Vince Magazin főszerkesztője. A fentiek fényében kijelenthető, hogy a Vince Díj az egyik legjobb és szakmailag legmegalapozottabb viszonyítási pont a fogyasztóknak. A díjazott tételeket felvonultató Vince Gála pedig kihagyhatatlan esemény a bor iránt érdeklődők számára – írták.

fotó: MTI/Bruzák Noémi

3.000 millió marketingre…

Évi 3 milliárd forintot biztosít a kormány a nemzeti bormarketing stratégia megvalósítására

– jelentette be Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos az eseményen a Szépművészeti Múzeumban. A kormánybiztos szerint a magyaroknak a bor elsősorban nem alkohol, hanem kultúra, és jó lenne, ha

„nem csak mi magyarok tudnánk, hogy világhírűek vagyunk”

ezen a téren – mondta. A megbízott bízik abban, hogy a költségvetési támogatás hatékonyan felhasználásával erősödhet a magyar bor nemzetközi elismertsége, így a jelenleginél sokkal magasabb áron lehet majd külföldön eladni.

Rókusfalvy

Rókusfalvy Pál a bormarketingért felelős kormánybiztosi pozíciót szakmai munkának tekinti: azt fogja csinálni, amit eddig is, csak nagyobb felhatalmazással és több lehetőséggel – írta róla a portál augusztusban.

Huszonöt éve jöttem Etyekre, és a borászkodást hobbiként kezdtem űzni. Aztán rájöttem, hogy ha időt töltök vele, akkor érdemes profin csinálni, és egyre több időt és energiát fektettem bele. És mivel a kommunikációs világból érkezem – gyerekkorom óta a színpadon álltam és zenéltem, harmincegy éve alapítottam egy kommunikációs céget, tévésként és rádiósként is dolgoztam –, próbáltam ezt a tapasztalatot a boros világban is kamatoztatni.

Azt is elmondta az interjúban, hogy

„Az senki előtt nem titok, hogy a vidék politikáját ez a kormány sokkal érzékenyebben kezeli, mint az előzőek, sokkal nyitottabb az agrárium, így a borászat felé is, sokkal fogékonyabb ezekre a kérdésekre. A szakmán belül engem nagyjából ismernek, tudják, hogy mit szeretnék. De a kinevezésem kapcsán elhangzó reakciókból azért látom, hogy aki a gyors, felületes oldaláról akarta ezt megfogni, az azt mondta, hogy

„na, ez az a Rókusfalvy, aki 2003-ban belépett a Fideszbe, és aki az államnak kommunikál 2,2 milliárdért, ez biztos politikai megbízás”.

Budapest, 2022. november 19. Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelõs kormánybiztos beszédet mond a Vince gála 2022 elnevezésû rendezvényen a Szépmûvészeti Múzeumban 2022. november 19-én. Évi 3 milliárd forintot biztosít a kormány a nemzeti bormarketing stratégia megvalósítására – jelentette be a kormánybiztos.
MTI/Bruzák Noémi

Sehol nem kértem helyreigazítást, de egy-két dolgot azért tisztáznék.

Soha nem voltam semmilyen pártnak a tagja, de az édesapám, aki szintén Rókusfalvy Pál, valóban a Fidesz tagja volt. Gyakran összekevernek minket, én pedig – büszkén! – kikérem magamnak, hogy például A nemzet értékrendje című könyvet nem én írtam, hanem ő.

A Roxer kommunikációs cégünk a piaci szereplők mellett különböző ágazatokhoz is kapcsolódik, ami érthető, hiszen harmincegy éve vezető ügynökség vagyunk. Egy nekem szánt gyomrossal hatvan kollégámat bántják meg, ha azt mondják, hogy valamelyik – közbeszerzésen elnyert – kampány béna volt, ami aztán egyébként számos szakmai díjat nyert.”

„Nem titok….”

Nem titok, hogy az elmúlt években többször kérték már ki bormarketinggel kapcsolatban a véleményemet.

Arra a kérdésre, hogy Orbán Viktorral beszélt-e erről, azt válaszolta, hogy

..megkérdezte egyszer erről a véleményemet, mondjuk, beszélgetésnek nem nevezném. Amikor kormányzatról beszélek, akkor általában szakpolitikusnak, szakminiszternek adok le anyagokat.

Amikor tavaly beszélgettem Nagy István agrárminiszterrel a bormarketingről, hiszen hozzá tartozott, akkor őszintén elmondtam neki, hogy szerintem a bormarketinget akkor lehet a helyére tenni, ha a legfelsőbb szinten van kezelve. Kell valaki, aki az egészet kihúzza a hajánál fogva, és egy koordináta-rendszerbe rakja. De ezeket én nem improvizálom, ezek az elmúlt évek tapasztalatai. Ez tehát organikusan alakult ki, nem a semmiből jött a kormányzati funkció. Ebből a pozícióból lehet a magyar bor ügyét a leghatékonyabban segíteni, hiszen sokkal könnyebb lesz fölhívni azokat a külföldi meg belföldi szakembereket, akikkel dolgozni szeretnék.

Szerző