Nyári útlezárások, csak, hogy meg ne lepődjön – Nehéz két hónap elé nézünk Budapesten

Megszokhattuk már, ha nyár, akkor dugó. Mintha a Tarlós-féle adminisztráció direkt tolna rá a városlakókra minden lezárást egyszerre, hátha nem lesz elég meleg, majd ők megizzasztanak minket. Alább a nyárra várható közlekedési dugók.

Egy kis összefoglaló a nyári lezárásokról a Közlekedő Tömeg jóvoltából

1. Egész nyárra le lesz zárva a 4-6-os középső szakasza, mert az eredetileg 2016-ra tervezett felújítás a Fővárosi Közbeszerzési Kft. hanyagsága miatt csak idén tud megvalósulni.

2. Egész nyárra le lesz zárva az 1-es dél-pesti szakasza, mert az eredetileg 2015-re bejelentett felújítást a BKK és a Főváros szervezetlensége nyomán szintén csak idén lehet kivitelezni. A pótlóbuszok vonalán lényegében egyáltalán nem lesz buszsáv, és rengeteg ügyfélnek kell majd kétszer is átszállni, indokolatlanul.

3. Az M3-as metró helyett továbbra is minden este és minden hétvégén a teljes vonalon pótlóbuszok járnak. A szükséges előnyben részesítések hiánya miatt a buszok menetideje kétszer annyi, mint a metróé. Javaslatunk ellenére a BKV nem fogja a nyári hétvégéken is közlekedtetni a metrót.

4. A Dózsa György úton távhővezetéket építenek, ezért az alternatív metrópótló járatok csúcsidőben óriási dugókat állnak végig, 10-15 perces késésekkel közlekednek.

Tehát a város legfontosabb vonalcsoportjai közül négy (M3, 1, 4-6, 20E-30) finoman fogalmazva is jelentős kellemetlenségek árán használható, egész nyáron.

Ebben a helyzetben a Főváros úgy gondolta, hogy ez egy kiváló időszak ahhoz, hogy a kulcsfontosságú kötöttpályás járatokon kívül az összes kelet-nyugati felszíni járatot is több, mint fél évre megsemmisítse – holnap indul ugyanis a Kossuth Lajos utcai távhővezeték fektetése. Ráadásul annyira nagyra tartja a városvezetés a lakosság igényeit, hogy minderről tegnap délután tájékoztatták a nyilvánosságot először.

Az, hogy számos felújítás éveket késett, a Főváros felelőssége. Az, hogy ezt a sok lezárást egyszerre időzítik, szintén a Főváros felelőssége. Ezek után különösen pikáns gesztus, hogy erről az aprócska lezárásról kevesebb, mint 36 órával előre tájékoztatnak.

És akkor még nem is vettük számba, hogy kedden elkezdődik a BAH-felüljáró felújítása is. :)

Azért fogadnánk egy kisebb összegben, hogy minderről mit gondol a városvezetés.

“A Főváros mindent megtett a kellemetlenségek minimalizálásáért.”

(Forrás: Közlekedő Tömeg)

Kapcsolódó

Ritkábban jár a gödöllői HÉV

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük