Connect with us

Budapesti hétköznapok

Ön még beül? Tovább drágul a taxizás, de ne higgye, hogy elégedettek!

Megosztás

Minden drágul – mondhatnánk, ami így van, de a taxizás eddig sem tartozott a mindennapok részévé, ami az újabb áremelésnek köszönhetően egyre jobban így lesz. Tíz százalékkal többet kérnek március második hetétől a budapesti taxisok a kiállásér és a futott kilométerekért is.

Megosztás

Minden drágul – mondhatnánk, ami így van, de a taxizás eddig sem tartozott a mindennapok részévé, ami az újabb áremelésnek köszönhetően egyre jobban így lesz. Tíz százalékkal többet kérnek március második hetétől a budapesti taxisok a kiállásér és a futott kilométerekért is.

Hétfőtől

A Fővárosi Közgyűlés január 25-i döntése értelmében március 6-ától tíz százalékkal emelkednek a budapesti taxistarifák:

  • az alapdíj ezerről 1100 forintra,
  • a kilométerdíj 400-ról 440-re,
  • a percdíj pedig 100 forintról 110 forintra nő.

A taxirendelet módosítását egyhangúlag, 18 igennel fogadta el a testület

A díjemelést azzal indokolták, hogy

a taxisoknak érezhető költségemelkedéssel jár az üzemanyagok ársapkájának – 2022. december eleji – eltörlése.

A testület felkérte Karácsony Gergelyt, felterjesztési jog keretében kezdeményezze a kormánynál az árak megállapításáról szóló törvény olyan módosítását, amely

Bécs mintájára megengedi, hogy a taxiszolgáltatás hatósági árát sávosan szabályozhassák a helyi önkormányzatok.

Mindezt azzal, hogy a javaslat elfogadása esetén a sáv középértékének tekintik a most megállapított hatósági árat.

A kormány január végén rendeletben tiltotta meg a maximalizált hatósági ár bevezetését.

Az egységes, 10 százalékos emelés még maradhatott, amelyet a taxisok és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) is üdvözölt. Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke a HGV360-nak azt mondta,

vannak olyan esetek, amelyekben jót tett volna a magasabb alapdíjemelés.

Sok esetben – mondta Metál- rövidebb utat tesz meg a taxi az utassal, mint ahonnan elindult érte. Az ilyen utazásoknak jót tett volna a magasabb alapdíjemelés, mert ezzel a rövidebb fuvarok kiszolgálására ösztönözte volna a szolgáltatót. A vártnál kisebb emelésről pedig úgy vélekedett, hogy

mindenképpen szükség lesz a díjak további korrekciójára.

Hogyan? Tovább….?

További emelésre a főváros akkor lát okot, ha az átlagkereset, az üzemanyagár és a maginfláció együttes növekedése meghaladja a 20 százalékot

– mondta ezzel szemben Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes. Az OTSZ elnöke azt is elmondta, hogy

minden áremelés után tapasztalható egy kisebb, 10-15 százalékos visszaesés, de egy-két hónap után visszaáll a forgalom.

Szerző