A hétfői nap híre, hogy nemzeti vasút-társaságunknak (MÁV) sikeredett olyan emeletes vonatokat vásárolni, amik egy pöttyet magasabbak, mint az országban épült alagutak többsége. Ebben az esetben három megoldás lehetséges: vagy betoldunk az alagutakba, vagy kivájjuk a sínek alatti részt, így alacsonyítjuk a pályát, esetleg kerülőutakon építünk új sínpárokat. Szerencse a bajban, hogy mindegyik magoldásra van kerítésen belüli, nemzeti vállalkozónk!


Bizony, bizony… Ő!

Mi is történt pontosan?

2020 elején érkeznek meg Magyarországra az első Stadler KISS motorvonatok a MÁV-Start flottába. A KISS motorvonatok magassága 4595 milliméter, míg a FLIRT-ök esetében ez az adat 4281 milliméter, tehát a különbség 30 centiméter. Ez a minimális különbség is lehet komoly gond, ugyanis az új vonatok több alagútba egyszerűen nem férnének be — derül ki a Magyar Nemzet hétfői lapszámában megjelent cikkből.

emeletes vonat
fotó: MÁV

Az új, nagy befogadóképességű vonatokat a váci és a szolnoki vonalra vezényli ki a MÁV-Start. A gond csak az, hogy az emeletes vonatok nem férnének be több magyar alagútba, például a Kelenföld és a Déli közt lévőbe sem. A terv az, hogy jövő nyáron a balatoni vonalra is ezeket küldenék, így a pálya ágyazatát át kell majd alakítani, ami időbe telik. Addig Kelenföld lesz a végállomás. Kőbánya-Kispest állomáson a peronokat is át kell alakítani ahhoz, hogy az új szerelvények használhatók legyenek.

Felkészül Mészáros Lőrinc és családja?

Nem tudjuk pontosan, miként szándékozik a kormány megoldatni a fenti problémát, de az elmúlt évek tapasztalata alapján közbeszerzést írnak majd ki, amit minden bizonnyal a legjobb nyer majd el. És ki lehetne kerítésen belül jobb, a minden ágazatban remekelő felcsúti vállalkozó?

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét