Connect with us

Kerítésen túl

Orbán tisztában van a „család” szó jelentésével?

Megosztás

A „család” szó sok mindent takar. Ugyan azt a főnevet használjuk a hozzátartozóink jelölésére, mint tágabb értelemben – főleg, ha az ember miniszterelnök – az ideológiailag, földrajzilag vett közösségünkre is. Nem beszélve a szervezetekről, amelyek tagjai vagyunk.

foldgolyo
Prev1 of 2
Use your ← → (arrow) keys to browse
Megosztás

A „család” szó sok mindent takar. Ugyan azt a főnevet használjuk a hozzátartozóink jelölésére, mint tágabb értelemben – főleg, ha az ember miniszterelnök – az ideológiailag, földrajzilag vett közösségünkre is. Nem beszélve a szervezetekről, amelyek tagjai vagyunk.

Ha az egyiket nem ismeri, miként működik a többiben?

Az Európai Unió is egy család, aminek tagjai vagyunk és a magyar kormány Orbán vezetése alatt úgy viselkedik, mint aki nincs tisztában azzal, hogy jogok és kötelességek egyaránt kijutnak minden résztvevőnek. Amíg ezzel nem hajlandóak megbékélni, – ha már nem természetes számukra – páriaként néznek rájuk – ez a kisebbik baj, ő dolguk – és ránk, magyarokra is.

Nem, mert csak!

Az útdíjat a használat időtartama alapján kivető országoknak távolság alapú díjazásra kell átállniuk 2023-tól a nehézgépjárművek és a 2,4 tonnánál nehezebb teherautók, 2027-től pedig a kisteherautók és a minibuszok esetében

– döntött az Európai Parlament (EP) csütörtökön.

Az EP plenáris ülésén 398 szavazattal, 179 ellenszavazat és 32 tartózkodás mellett elfogadott szabálytervezet szerint 2021-től a nehézgépjárművekre és a nagyobb teherautókra útdíjat kiszabó tagállamoknak az útdíjak mellett a közlekedésből származó lég- és zajszennyezés miatt is díjat kell szedniük. 2026-tól ezt a díjat az összes járműkategóriára be kell vezetni. Emellett 2020-tól nem lehet mentességet adni a nehézgépjárművekre és az áruszállításra használt nagyobb teherautókra. A mostani szabályok szerint ugyanis a tagállamok a 12 tonna alatti nehézgépjárműveket és buszokat kivonhatják a szabályozás alól.

A tájékoztatás szerint a szabályozás célja,

hogy hozzájáruljon a károsanyag-kibocsátáscsökkentési célok eléréséhez, és hogy tisztességesebb legyen a kiszabott útdíj összege. A döntés szerint a környezetbarát járművek szélesebb körű elterjedésének ösztönzése céljából a tagállamoknak a széndioxid-kibocsátás alapján is eltérő útdíjszabást kell alkalmazniuk.

Annak érdekében, hogy a csak alkalmanként autóba ülők és a más tagállamból érkezők tisztességes eljárásban részesüljenek, a szabályok felső határt szabnak a személyautókra vonatkozó rövidtávú matricák árának. Egy hetes és egy napos matricákat is árusítani kellene

– javasolták a képviselők.

Az új szabályok megengedik, hogy a tagállam kedvezményes tarifát szabjon ki például nem sűrűn lakott területeken vagy külvárosokban használt könnyűgépjárművekre. A szabályok végső formájáról a tagállami szakminisztereket tömörítő tanáccsal folytat majd tárgyalást az uniós parlament, amint a tanács megállapodik saját álláspontjában.

A folytatásban: az újabb ok a hazai EU-ellenesség szitására

Szerző

Prev1 of 2
Use your ← → (arrow) keys to browse

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük