Orbán Ráhelhez köthető divatügynökség Magyarország nevében villogott

Nem újdonság, hogy Orbán Viktor lánya – a Ráhel – amellett, hogy előad az egyetemen, kacsintgat a divatipar felé is. Ez elégnek bizonyult ahhoz, hogy a hozzá köthető ügynökség nyerje el a megtisztelő feladatot, hogy képviselheti Magyarországot a londoni biennálén.

Ráhel épp úgy ért a divathoz, mint a szállodaiparhoz….

A sajtóból értesült a divatszakma arról, hogy az Orbán Ráhelhez kötődő Magyar Divat- és Designipari Ügynökség képviselte Magyarországot a londoni biennálén a Kiss in Budapest nevű installációval. Holott az állami Magyar Turisztikai Ügynökségtől elvárható lenne, hogy ilyen esetben nyílt pályázat útján dőljön el, melyik műhely munkája a legalkalmasabb arra, hogy reprezentálja az országot, a szakmát – tudta meg a hvg.hu.

Kiss in Budapest:

“A Kiss in Budapest elnevezésű installációt megalkotó kreatív csapatot a növekvő társadalmi elidegenedés, az érintés hiánya, valamint az emberi kapcsolatokban jelenlévő intimitás inspirálta. Bár a mindennapjainkat átszövő technológia könnyebbé és gyorsabbá tette a kommunikációt, nem helyettesítheti a valódi pillanatok megélését. Az installáció ezzel a kétértelműséggel játszik, olyan látszólag ellentmondó elemek párhuzamba állításával, mint az örökség és kortárs design, intimitás és távolság.

„A design egy olyan határokon átívelő nyelv, melyet mindenki megért képzettségétől vagy anyanyelvétől függetlenül. A magyar pavilonnak köszönhetően több ezer látogató kaphat egy szeletet Budapest egyedülálló látnivalóiból, különleges hangulatából. Bízunk benne, hogy egy olyan élményben lesz részük, mely inspirálja őket arra, hogy személyesen is ellátogassanak Magyarországra”

– mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója.”)

Az ügynökség egy éve jelentette be,

hogy egységes divat- és dizájnipari stratégia készül, erről azonban máig szinte semmit sem lehet tudni. Az akció alig titkolt célja volt az újabban a divatiparban is utazó Orbán Ráhel és a köreihez tartozók helyzetbe hozása.

Divatszakmában dolgozó források elmondták, hogy személyesen keresték meg őket az ügynökség nevében, hogy közvélemény-kutatás címszóval leüljenek velük beszélgetni a divatipar jelenlegi állásáról. Úgy érezték, a kérdezők maguk sem tudták, mit akarnak megtudni. Amikor pedig a megkérdezettek azt firtatták, hogy mi a célja a stratégiaalkotásnak, mikor készül el, és mit fog tartalmazni a kutatás, zavaros magyarázkodás volt a válasz.

Pedig a szakma szerint valóban lenne tennivaló.

Hiába jut ki például egy divattervező rangos külföldi bemutatókra, és rendelik meg ott a munkáit, ha a gyártásban nem kap támogatást. Ráadásul a jelek szerint már az is egyre inkább a politika közelében dől el, hogy ki képviselheti egy-egy nemzetközi seregszemlén a magyar divatot.

További részleteket az e heti HVG-ben talál.

Kapcsolódó

Orbán Ráhel rátette a kezét a magyar divatiparra is

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük