Orbán újabb “leg…”-je: a “sajtószabadság ragadozói” listán egyedüli az EU-ból!

Azt tudjuk, hogy Orbán miniszterelnök csípi, ha valamiben egyedüli, első, vagy bármilyen “leg” lehet. Ha ezt vesszük, akkor jól indult a hét nemzetünk Viktorának, hiszen a Riporterek Határok Nélkül (RSF) nemzetközi újságíró jogvédő szervezet 37 olyan állam- vagy kormányfőt mutatott ma be, akik erőteljesen fellépnek a sajtószabadság ellen. A „sajtószabadság ragadozóinak” feketelistájára egyetlen uniós vezető került fel: Orbán Viktor magyar miniszterelnök. A magyar kormányfő Jair Bolsonaro brazil elnökkel egyetemben új belépő a listán.

Orbán portréjánál úgy fogalmaznak:

Az «illiberális demokrácia» önjelölt bajnoka, Orbán Viktor 2010-es visszatérése óta nem állt meg a média pluralizmusának és függetlenségének támadásában.

Mint írják: a közszolgálati műsorszolgáltatás propagandaszervezetté vált, a magánkézben lévő médiumokat pedig vagy leigázták vagy elhallgattatták.

„A módszerek lehetnek finomak vagy pimaszok, de mindig hatékonyak. A politikai-gazdasági manővereknek és a kormánypárthoz közeli oligarchák által megvett médiacégeknek köszönhetően a Fidesz ma már az ország médiaterületének 80 százalékát ellenőrzi”

– fogalmaznak, hozzátéve:

a csúcson a Kesma nevű alapítvány áll, amelyben hozzávetőlegesen 500 kormánypárti médium található. A fennmaradó független médiumokat diszkriminálják a kormányzati hirdetések és a hivatalos információkhoz való hozzáférés területén. Újságíróikat szisztematikusan becsmérlik a kormánypárti médiában, amely „álhírek” közvetítőinek nevezi őket.

Felidézik, hogy az álhírek terjesztését a koronavírus-válság idején bűncselekménnyé minősítette a kormány,

az RSF szerint pedig

„az öncenzúra hatással volt az újságírókra és forrásaikra. Ezek a változatos ragadozó technikák annyira hatékonynak bizonyultak, hogy megihlették Orbán lengyel és szlovén szövetségeseit.”

Miután a Népszabadság nevű napilapot bezárták és az oligarchák átvették az irányítást az Origo.hu és az Index.hu felett, a kormány célpontja az RTL tévécsatorna, a Népszava nevű napilap és a HVG, a Magyar Hang, a Magyar Narancs nevű hetilapok és a 24. hu lett. A legújabb lépés pedig az állítólagosan független rádió-televízió szabályozó ügynökség politikai döntése, amely megfosztotta a Klubrádiót frekvenciájától.

Putyin, Kim Dzsongun, Lukasenka, Orbán….

A listára Orbán Viktor mellett olyan vezetők kerültek fel, mint Vlagyimir Putyin orosz elnök, Kim Dzsongun észak-koreai diktátor, Aljakszandr Lukasenka fehérorosz elnök vagy Bassár el-Aszad szíriai elnök.

Forrás

 

 

3 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük