Connect with us

Ez a nap

Párbeszéd: a kormány hozza nyilvánosságra a BMW-beruházás részleteit!

Megosztás

Tudni szeretné a Párbeszéd, hogy mekkora állami támogatást kap majd a Debrecenben létesülő autógyár – mondta Szabó Tímea, a párt frakcióvezetője

Megosztás

Azt is tudni szeretnék, mekkora állami támogatást kap majd a Debrecenben létesülő autógyár – mondta Szabó Tímea, a Párbeszéd frakcióvezetője szerdai sajtótájékoztatóján, Budapesten.

Az előnyök egyáltalán nem biztosak

A frakcióvezető szerint elsőre nagyon jól hangzik, hogy a BMW több mint 300 milliárd forintos beruházásra készül Magyarországon, amely mintegy ezer munkahelyet fog teremteni, azonban nem biztos, hogy ez a magyar dolgozóknak, a helyben élőknek, a magyar költségvetésnek és a magyar gazdaságnak olyan nagy előnyökkel jár majd.

Szabó Tímea hangsúlyozta: ahogyan korábban az indiai Apollo Tyres esetében, a BMW-gyárnál is az első 5-6 évben valószínűleg nem a német vállalat fogja fizetni a dolgozók bérét, hanem a magyar költségvetés, vagyis a magyar adófizetők.

Mekkora az állami támogatás?

Közölte: a Párbeszéd azt követeli a kormánytól, hogy hozza nyilvánosságra a támogatási összeget, és azt is, hogy a BMW fizet-e majd társasági adót, vagy az Audi beruházásához hasonlóan, a költségvetés megint nem részesül majd adóbevételekből a projekt után.

A Párbeszéd frakcióvezetője szerint az is kérdés, hogy a BMW-beruházás folytán létrejövő ezer munkahelyen milyen bérezéssel és milyen munkakörülmények között dolgozhatnak majd az emberek, illetve a német gyár magyar munkavállalókat alkalmaz-e.

A beruházás a helyben élőknek gondot jelenthet

Szabó Tímea ezért azt követelte a kormánytól, hogy hozza nyilvánosságra, megállapodott-e már a német céggel, hogy kizsákmányolják a dolgozókat, vagy a munkavállalók a német anyavállalat bérszintjéhez hasonló fizetést kaphatnak majd.

A képviselő felhívta a figyelmet arra, hogy beruházás a helyben élőknek is problémát jelenthet, hiszen 20-40 százalékkal emelkedhetnek a lakás- és az albérletárak, illetve az sem tisztázott, hogy a gyár építéséhez szükséges földek megvásárlását hogyan tervezi a kormány, tisztességesen kompenzálja-e majd a gazdákat.

A válságra érzékeny az autóipar

Szabó Tímea a magyar gazdaság szempontjából is problematikusnak nevezte a beruházást, amit azzal indokolt, hogy már most is a válságra rendkívül érzékeny autóiparhoz kapcsolódik a magyar export egyharmada, ami a BMW-beruházással 40 százalékra is nőhet.

(Forrás: MTI)

A BMV gyártelepítése sokba fáj majd, évekig Ön fizeti a dolgozók bérét!

 

Szerző

2 hozzászólás

2 Comments

  1. Pingback: Szijjártó Péter elégedett önmagával, úgy érzi kijár a sajátváll veregetés - Városi Kurír

  2. Pingback: A BMW láthatatlan gyára Magyarországon - Városi Kurír

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük