Rabszolgákat akarnak Orbánék? Európai szintre emelkedik az ellenállás!
Megosztás
Az Orbán-rezsim azt hiszi, bármit megtehet a melósok nyomorgatásának fokozásával. Az ellenállás azonban egyre hatékonyabb. A kormányzat hátrál, de a lényeg marad: a magyar dolgozó kerüljön a jelenleginél is kiszolgáltatottabb helyzetbe.
Orbánék talán azt remélték, szép csendben bevezethetik a magyar munkavállalók terheit elviselhetetlen mértékűre fokozó törvényt. A közvélemény azonnal „rabszolgatörvénynek” minősítette, és egyre nagyobb ellenállás bontakozik ki ellene. A kormányzat hátrál, de a lényeg marad: a magyar dolgozó kerüljön a jelenleginél is kiszolgáltatottabb helyzetbe.
Tiltakozás a rabszolgatörvény ellen
A Városi Kurír részletesen beszámolt a készülő törvényről és a kibontakozó ellenállásról. Az útlezárások már megkezdődtek, december 8-án a szakszervezetek a főváros szívébe hívták a tiltakozókat. Orbán Viktor a tárgyalásból nem ért, csak az erőből, ezért lesz szombaton tüntetés – írta portálunk.
Új típusú ellenállás
A munkásmozgalomról ritkán beszélünk manapság, kicsit korszerűtlennek vélik sokan. Pedig nagyon is húsba vágó kérdés, hogy megtaláljuk-e a bérmunkások, alkalmazottak önvédelmének új eszközeit az új gazdasági szervezetek világában.
A téma kapcsán a nemrég megszüntetésre ítélt Vasárnapi Hírek néhány remek cikkét ajánljuk olvasóink figyelmébe. A Magyarországra betelepített autóipari óriásokra a kormányok gyakran és büszkén hivatkoznak – az azonban kevéssé közismert, hogy ezeknél a cégeknél a szakszervezeti érdekvédelem nyugat-európai színvonalú és hatékonyságú szervezetei is megjelentek.
Németek mentik a magyarokat!
Ez a beszédes cím arra a rendkívüli fejleményre utal, hogy az autóipari ágazatban „összeér a magyar és a német munkások érdeke. Ugyanis úgy áll a helyzet, hogy a vállalatok megpróbálják egymás ellen kijátszani különböző telephelyeiket – márpedig az anyaországi dolgozók nem szeretnék, ha visszagyűrűzne hozzájuk számos disszonáns elem. (Különböző dolgozói blogokon sokat lehetett olvasni a hazai autógyárak rugalmas munkaidő-kezeléséről, a túlhajtott túlórákról, a letört bérekről.)”
Ugye ismerős mindez?
A rabszolgatörvénnyel éppen a legerősebben szervezett magyar dolgozók tyúkszemére lép ez a kormányzat. És ebbe beletörhet a bicskája… Egy másik remek Vasárnapi Hírek-interjúban kiváló autóipari szakszervezeti vezetők magyarázták el a helyzetet.
Az autóipari multiknak
„a bérköltségeknél fontosabb a rugalmasság, magyarán az, hogy az üzem többé-kevésbé szabadon túlóráztathassa, oszthassa be a dolgozókat. Azaz nem öröm, ha erősek a szakszervezetek. A prémium autógyárak nem raktárra termelnek, hanem megrendelésre, azaz minden új kocsinak van gazdája – a cég nem engedheti meg magának, hogy késve szállítson.”
Így talán érthetőbb, miért próbál az Orbán-rezsim még egyet húzni a nadrágszíjon: na, nem a sajátján, hanem a melósokén, hogy most már végképp ne kapjanak levegőt.