Reggel megtanulja, délután oktatja? – Iskolapadba kényszerülnek a NAT miatt a tanárok

Szép kilátások! A NAT előírása szerint a fizika, kémia, biológia, földrajz tantárgyakat összevonva is lehet tartani, természettudományok néven. Egy a baj: nincs hozzá tankönyv, oktatási program és főként képzett tanár-fő.

Egyik nap megtanulja, másnap leadja az anyagot?

Kiegészítő képzést kell elvégezniük a tanároknak az összevont természetismeret tantárgy tanításhoz.

A természetismeret szakos tanárok mellett biológia, fizika, földrajz és kémia szakos tanárok is taníthatják majd abban az esetben, ha elvégzik az ehhez szükséges kiegészítő képzést

– ezt a választ adta EMMI a hvg.hu-nak arra a kérdésére, hogy ki taníthatja majd az összevont természetismeret tárgyat.

Tanárhiányt szőrével….

A tárgy bevezetése most valószínűleg leginkább a tanárhiány csökkentését szolgálja, ugyanis az egyik legsúlyosabb probléma éppen a természettudományos területen jelentkezik. Ha van egy iskolában legalább egy ilyen (egy fizika vagy biológia vagy kémia vagy földrajz) tanár, és ő átvenné az összevont tárgyat, akkor varázsütésre meg lenne oldva a többi tárgy oktatása is.

Az általános iskola 7-8. évfolyamán és a középiskola 11-12. évfolyamán ezentúl lehetősége lesz az iskoláknak a fizika, kémia, biológia, földrajz tantárgyakat összevonva is tartani. Megjegyzi a minisztérium azt is, hogy mivel a NAT-ot felmenő rendszerben vezetik be (szeptembertől az 1., 5., és 9. évfolyamon) a felkészülésre van még két tanév. Legelőször ilyen tárgy bevezetésére ugyanis csak 2022-ben lesz lehetőség – írja a hvg.hu.

2020 Magyarország

A science tárgyhoz egyelőre nem csak tanárok nincsenek, hanem hiányoznak az ilyen tankönyvek, oktatási programcsomagok, képzések is. Nahalka István oktatáskutató szerint annak bevezetését egy jó ötéves fejlesztési folyamatnak kellene megelőznie. Ő azt jósolja, hogy

senki sem fogja választani ezt a lehetőséget.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük