Diplomáciai akadémia nyílik jövő szeptembertől, ennek elvégzése a feltétele lesz annak, hogy valaki a Külgazdasági és Külügyminisztériumban (KKM) dolgozzon – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szombaton Budapesten.


Szijjártó a Fidelitas 16. tisztújító kongresszusán kiemelte:

a diplomáciai akadémia és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem együttműködésével versenyképes képzési rendszert hoznak létre azoknak, akik a magyar diplomáciai karban akarnak dolgozni, a magyar nemzeti és gazdasági érdekeket akarják képviselni a világban.

Ez nem könnyű, de felemelő feladat

Az elmúlt öt évben a külügyminisztérium vezetőjeként sok fiatalra számíthatott abban a munkában, amelynek sikerét többen próbálták gátolni. A KKM-ben a Fidelitasból érkezők nagy szerepet vállaltak abban, hogy a magyar külpolitikát meg tudták újítani, túl tudtak lendülni

“a merjünk kicsik lenni hozzáálláson”,

azon, hogy ha valami konfliktus adódott, az volt a cél, hogy

“húzzuk össze magunkat kicsire”

– fogalmazott.

Ezzel szemben mára

a magyar külpolitika alaptézise, hogy büszkék arra, hogy egy több mint ezeréves keresztény államot képviselnek, amely a történelem során sokszor védte a keresztény értékeket, amelynek tagjai hosszú ideig küzdöttek a nemzet szabadságáért, és amely elérte, hogy kimondhatja:

“velünk senki sem szórakozhat”.

Mindebben a fiatal, a Fidelitasból érkező kollégáknak nagy szerepük van – mondta.

Mára Magyarország oly mértékben megerősödött,

hogy nem az EU szégyenpadján ül, hanem európai sztenderdekkel mérve is kimagasló gazdasági teljesítményt nyújt. Nagy versenyelőnyre tettek szert a külgazdaság és a külpolitika összekapcsolásával, és azért dolgoznak, hogy a magyar gazdaság teljesítménye és versenyképessége folyamatosan javuljon – közölte.

A magyar diplomaták teljesítményét azon mérik, hogy munkájuk nyomán hány nemzetközi vállalat választotta beruházása helyszínéül Magyarországot és hány magyar cégnek teremtettek lehetőséget az érvényesülésre a nemzetközi piacokon.

Ezen újfajta szemlélet meghonosításában is nagy szerepet vállaltak a fiatalok

Varga Mihály pénzügyminiszter kiemelte:

a kormány az elmúlt 9 évben folyamatosan olyan iránytűt követett, amelyet nem szabad szem elől téveszteni, a magyar érdekek megalkuvás nélküli képviseletét.
Úgy látja, a világ olyan gyorsan változik, hogy ma tanácsot adni arról, hogy pár év múlva mi lesz, nagyon nehéz, és szinte lehetetlen felkészülni a változásokra. A fejlemények a gazdaságban is gyökeresen megváltoztatnak mindent – tette hozzá.

A fiatalok a világ legjobb lehetőségeihez mérik a hazai feltételeket, így nekik az a dolguk, hogy megteremtsék a körülményeket, hogy a nagyon gyorsan változó világhoz alkalmazkodni lehessen. A legfontosabb a gyorsaság, és a kormány is aktívan reagál a változásokra – vélte.

Tarlós István miniszterelnöki megbízott kiemelte:

a Fidelitas tagjai konzervatívok, kereszténydemokraták és nemzetiek. A szervezet határon túli kapcsolatokat is sikerrel ápol

A legfontosabb sorskérdések vannak most napirenden,

ilyen a nemzetállamiság, a családpolitika, a klímaváltozás, valamint a migráció, a népességcsere, amelynek következtében az azonosság- és identitástudat is sérülhet.
Tarlós István köszönetet mondott a Fidelitasnak, hogy tagjai

“odatették magukat”

időt és energiát nem kímélve a kampányában.

Böröcz László, a Fidelitas elnöke arról beszélt,

hogy a mai a történetük eddigi legnagyobb kongresszusa. 2015 óta, amióta ő vezeti a Fidelitast – mondta -, több mint 3 ezer taggal bővültek.

A Fidelitas Közép-Európa legnagyobb politikai ifjúsági szervezete, több tagjuk van mint, a legtöbb ellenzéki pártnak. A számok is azt mutatják, hogy szövetségesüket, a Fideszt ma is sok fiatal támogatja, de még sok a teendőjük

1 hozzászólás

  1. A kormány az elmúlt 9 évben folyamatosan olyan iránytűt követett, amelyet nem szabad szem elől téveszteni, a magyar érdekek megalkuvás nélküli képviseletét. Csupán egyetlen elemi kérdés? – rögvest választ kérek rá!
    VAJON MENNYIT KÓSTÁLHAT, MILYEN TELJESÍTMÉNYT NYÚJTHAT MAGYARORSZÁGNAK A SALVINIVAL VALÓ ÖRÖKÖS BARÁTSÁG?! – hiszen az Adria túloldalán haladóan kívánja a kormány megépíteni a kínai érdekeltségű gyorsvasutat konténerszállításra. Pénzügyi miniszterünk éppen most volt Kínában! Most akkor merre is van a hová mész, merre is van a “méretes” hány méter?!
    … nyargalásszunk csak szigorúan időrendi sorrendben: persze termelőüzem átadása még nem jöhet szóba az elhagyatott, puszta rozsdatemetőn. A majdan elkészülő szennyezett talajcsere bokrétaünnepsége viszont esetleg már számításba jöhet? – csak éljék meg a méregtelenített halak, tengergyümölcsei. Avagy egy ultramodern környezetóvó logisztikai központ 300 méter hosszú, vize sekély magyar konténerkikötőnek az alapkőletételére mikor számíthatunk? – vagy tán az olasz határvédelemnek felajánlott magyar segítség gyanánt a rögvest ki-beszállított migráncsok átmeneti tárolását végeznék ott hazadeportálásukig. Kompromisszumként viszont vágyhatnak az időközben hitelessé tehető luxus „Yacht kikötőre”
    … piszok drágán, de áron alul sikerült beszerezni Olaszországban egy használhatatlan, párját ritkító tengeri kikötőt a magyar kormánynak. S a fejlesztésre van 100 millió euró (árfolyama 337 ft!) – miért is?! Megjegyzem: kipukkant a Szijjártó-lufi: nem kikötőt vettek! Frusztrálóan megrövidítették az ország népét. – folyik ám veszettül tova a pazarlás, mert valóban valami bűzlik Triesztben!
    … nagy dirrel-dúrral jelentette be az Orbán-kormány, hogy Magyarországnak újra van „méretes” tengeri kikötője, hiszen vettek egyet bicskanyitogató drágán.
    Azonban kiderült, hogy van egy kis bibi: oda teherszállító hajók nem tudnak kikötni, ugyanis nem alkalmas arra a terület. Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező, 32 hektáros területet vásárolt meg Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében, hogy a magyar vállalkozások innen bonyolíthassák le tengeri exporttevékenységüket – jelentette be Szijjártó Péter külügyminiszter július elején. – akkor miért is tartják szűk körűen vissza nyilvánosság elől az információkat?!
    … a részletek eddig homályban maradtak. Csakhogy a hvg.hu a kelet-adriai kikötőfelügyelettől megtudta, a hivatkozott ingatlanon se kikötő, se logisztikai központ nincs. Korábban egy olajfinomító működött rajta, tehát vélhetőleg a talaj is rendkívül szennyezett lehet, aminek megtisztítása iszonyatos pénzekbe fog majd kerülni. Nyilván megoldható a fejlesztés, van is rá 100 millió euró, de a Triesztben létesítendő terminál fizikailag nem alkalmas nagy konténerhajók fogadására: partszakasza ehhez rövid, vize pedig sekély, mindössze 13 méter mély – mondták a tranzakciót meglehetős értetlenséggel fogadó szállítmányozási szakemberek a lapnak.
    … a cikkből a legnagyobb durranás előidézése szintén kiderül, hogy a terület nagy része két olasz cég, a Teseco és a Seastock, kisebb része pedig az olasz állam tulajdonában volt. TEHÁT SOKKAL VALÓSZÍNŰBB, HOGY ORBÁNRA RÁSÓZTA KEBELBARÁT OLASZ HAVERJA SALVINI AZ IGENCSAK NECCES TERÜLETET. A propagandamédia soha nem fog beszámolni arról, hogy az Orbánék által vásárolt magyar kikötővel van egy kis gond, oda hajó nem tud érdemben kikötni, ezért kérjük, oszd meg ezt a posztot, hogy mindenki lássa ez is csak egy parasztvakítás.
    … egyszerű, de tanulságos: kipukkant az egyik vigéc főkolompos csóka Szijjártó lufija nem kikötőt vettek! – esetleg az új módszerű fejlesztési csodafegyvert alkalmazzák majd?! Az 5-ös metróhoz hasonlóan sikeresebb lenne átnevezni a trieszti kikötőt kapavágás nélkül TENGERMENTE NYARALÁS ÖRÖK NYUGHELYEN SZÉP KILÁTÁSSAL! – mert ekkor azonnal kiküldhetnénk a metróavató aktivistáinkat kínunkban röhögés nélkül. …😎

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét