Városi kurír
A napi fontos.

Tanmese a népbutításról

A jelek szerint jól megszívta az egyébként a NER-pikszisben magabiztosan ülő Telekom

0 553

A jelek szerint alaposan megszívta az egyébként a NER-pikszisben magabiztosan ülő Telekom, hogy afféle NER-esen magyarkodós, ám mégis korszerűsködős reklámfilmet rendelt a NER ugyanabban a pikszisben ülő, amúgy pedig „milliárdokat kaszáló” propagandistájától. Bizonyíték következik a nyájbutítás ártalmasságáról.

„A NER milliárdokat kaszáló propagandistája készítette a Telekomnak azt a reklámfilmet, ami miatt teljesen kiakadtak az agyhalott libsikre a kommentelők” – e címmel számolt be Horváth Bence a 444. hu portálon a félreértések tragikomédiájáról.

Történt ugyanis, hogy „a NER propagandakampányait készítő, Rogán Antal minisztériumától évi sok tízmilliárdos közpénzes megbízásokat bezsebelő Balásy Gyula ügynöksége” nyerte el a telekomos megbízást. El is készítette a tipikus magyar izékre és korszerűségre kihegyezett a reklámfilmet. Amin kiakadt a tipikusan magyarkodós érzelmű, ám hangyányit sem korszerű NER-kompatibilis publikum.

Az ok roppant egyszerű. A reklámfilm azon alapul, hogy szembeállítja a „tipikusan magyar” sztereotípiákkal a vonzó, korszerű, sikeres magyar tevékenységeket, amelyek után elég odabiggyeszteni: a „most generáción” múlik, hogy mi a tipikusan magyar.

Mit is látunk-hallunk? Vegyük csak sorjában!

Feltűnik a „tipikusan magyar” felirat, közben furakodik, a szalagkorlát alatt átbújva előzi meg a sort egy fiatalember, míg a többiek dühöngenek; tejeszacskóból reggelizik és persze csöpögtet a járdára két fiú; parasztos fekete kalapban és fekete mellényben játssza a mulatós talpalávalót elektromos orgonán a vendéglátóhely fehér inges zenésze; a metró mozgólépcsőjén beáll a baloldali „sietősávba” és a korlátra is könyököl egy tapintatlan ifjú. Majd lovashuszáros háttér előtt férfihangon(!) szegezi a nézőknek a kérdést egy népi hímzéses öltözetű menyecske: „nem inkább tipikus sztereotípia?” Le is hámlik róla a népviselet és feltűnik egy gördeszkán száguldó srác, tán iskolai folyosón egy biciklin ül két lány, majd látszik egy harmadik, aki épp virtuális térben lebeg.

Újabb eligazítás után

„csak az a fontos, hogy a „most-ban élők szerint mi a tipikusan magyar” – folytatódik a film: szenior versenyző serénykedik; kézlabdázó fázisképekben épp kapura lő; fiatal nő szimulátoron versenyautót vezet; pingpong-foci lecsapás (pardon: lerúgás) következik. Felvillan egy ágyon ülő, régi porcelánt törölgető, őszhajú asszony, egy tán színtévesztési teszten a 34-es számban gyönyörködő lány. Ismét látjuk a népviseletes főszereplő nőt, ám megfeszített és tetovált bal karja láthatóan egy férfié. Azt halljuk: „kitalálni a lehetetlent” és összekoccintja az öklét egy ép karú és egy robot karú ifjú; „példát mutatni” és lám, igazi versenyautót vezet Keszthelyi Vivien, vezényel egy karmester, mozgólépcsőkön rendezett alakzatban ereszkedik alá egy egyenruhás gyermekkar dalolva; „végigvinni a beláthatatlant, új értelmet adni valami értékesnek”, felugrik valaki – tán a gördeszkás fiú – egy benzinkútnál álló autó motorházára; fehér porcelánkacsa látszik egy mobiltelefonos képen, s még egy halom porcelán nipp fotója, azután már két kerékpáron az ismét zárt térben a bicikliző két lány – ők már akrobata-tanoncok lehetnek. Végül a rezümé. A záró képeken „tutti”, ott az összes szereplő, és a szöveg ez: „Mi a tipikusan magyar? Azt mi döntjük el, a most generáció. Akiknek a Telekom a digitális világ minden eszközét biztosítja, hogy innen is bármit elérhessenek és bármit megváltoztathassanak”.

Óriási komment-felháborodás

Mármost egyrészt akár tényleg. Másrészt pedig frászkarikát! Mert az is tipikusan magyar, hogy erre a beszámoló szerint „óriási komment-felháborodás tört ki a Telekom Youtube-csatornáján és Facebook-oldalán… A Youtube-on … 91 lájkra 1400 negatív értékelés jutott, a kommentekben pedig egymást érik az olyan vélemények, hogy

– Gusztustalan nemzeti identitas rombolo aljas probalkozas!!

– Okádékok vagytok!

– Magyarellenes! Le a Telekommal !

– …ha máskor akartok egy nemzetet meggyalázni kezdjétek a saját fajtátokkal, mert ti magyarok biztos nem vagytok!

vállalat Facebook-oldalán is hasonlók olvashatók.

– Agyhalott libsik … azt sem tudjátok, hogy arccal merre vagytok… Deviáns, retardált csürhe!

– Szégyenlem, hogy telekomos vagyok!!! Ennél undorítóbb dolgot nehéz elkövetni reklám címén. Aki csak egy fél szóval, gondolattal, tollvonással ehhez hozzájárult, vagy csak asszisztált hozzá, szégyellje magát!!!”

Az esetből levonható pár követeztetés és még tanulság is.

1. A hatalmas állami és pártpropagandával, nyájszellemű gondolattalanságra ösztönzéssel tartósan lebutított, ám a hozzászólásai alapján nemzeti érzelmű „most generációs” egyatábor biz’ ragaszkodik a hagyományaihoz. Neki igenis nemzeti büszkeségtől dagad a keble, ha leleményesen (szabálytalanul, ám önzően) sikerül megelőzni a sort (és na bumm: evvel feldühíteni másokat). Jó és időtakarékos a zacskóból út közben inni (és na bumm: csepegtetni a járdára a reggeli tejet). Szerinte magyaros virtus, ha nem enged a falusi mulatós stílusból, ahogy abból sem, hogy aki siet, aki gyorsabban haladna, annak elállja az útját (mégis, mit képzel ez, várja meg a sorát!)… Tehát kikéri magának az ilyen csúf, „magyarellenes” beállítást.

2. Ugyane tábor helyteleníti, ha egy magyar nő megszabadul a népviselettől (globalizálódik?) és még ennél is jobban kiakad (tán magyarságszám-csökkenéstől, gender-hatástól tartva), ha az iménti hölgyemény férfihangon(!) szólal meg, pláne, ha mutogatja is a tetovált bicepszét (pfúj, micsoda nemtelen, családellenes fertő!).

3. Ez a tábor nem tartja magyarnak, hanem agyhalott libsinek, deviáns, retardált csürhének, okádéknak, undorítónak nevezi azokat, akik a nemzeti önazonosságot a korszerű technika, az innováció, az ötletgazdagság, az eredetiség, a minőség, a tudományos, művészeti, sport stb. emberi teljesítmény táján keresgélik, a megszokott lovas huszár és a kalocsai hímzéses ruhájú menyecske helyett. Versenyautó? Virtuális tér? Szimulátor? Robot végtag? És egyáltalán, mi a franc az a pingpong-foci?! Elég, ha a helyi stadionban, fűtött gyepen lehet hajkurászni a bőrt…

4. Végül a tanulság: a világon mindent az igaz magyar emberekről és a rájuk rontó idegen(szerű), nemzetietlen ellenségekről szóló primitív propagandával elintéző, és tartós lebutítással járó központi erőpolitikával is pont az a gond, mint a bumeránggal. Akkor derül ki, mekkora a baj, amikor már körbeér. És akkor már késő…

Pedig Kölcsey is világosan megmondta:

„Jelszavaink valának: haza és haladás. Azok, kik a haladás helyett maradást akarnak, gondolják meg: miképpen a maradás szónak több jelentése van. Kor szerinti haladás épen maradást hoz magával; veszteg maradás következése pedig senyvedés.”

Kapcsolódó

Már az óvodákban beindul a keresztény-nemzeti agymosás

Leírás

Akár ez is tetszhet
Betöltés...