Budapesten biciklizni nem leányálom. A probléma mindenképpen megoldásért kiállt, de nem olyanért, ahol a járda, vagy az úttest egy részének sárga csíkos elválasztásáról állítják, hogy “elkészült egy szakasz”, márpedig Tarlós István eddig ilyen bicikliutakban utazott.

Közeleg a választás, Tarlós ígér …..

A választásra készülődve előkerült a süllyesztőből Révész Máriusz is, aki mielőtt nyoma veszett volna, így feltehetően manapság is a “kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztésével és népszerűsítésével összefüggő feladatok ellátásáért felelős kormánybiztos”. (Érdekes lehet a leporelló-névjegye!)

Győr Box – a bringagarázs

A Magyar Kerékpárosklub az éj leple alatt (szerdán 23.25-kor) közleményben tudatja az alábbiakat:

“Együttműködési megállapodást kötött a Fővárosi Önkormányzat és a Kerékpárosklub. Mi szeretnénk lenni a kapcsolat a fővárosiak és a főváros között, hogy rajtunk keresztül juthassanak el a kerékpározók problémái az illetékesekhez, és fordítva

– mondta Kürti Gábor.

A megállapodás aláírásán Tarlós István főpolgármester azt mondta, hogy olyan együttműködést szeretne elérni, amiből az egész város profitálhat. Olyan munkát kíván kialakítani, ami megnyugtatja az autósokat és felemeli (? ) a kerékpárosokat is.

Aránylag nálunk a legtöbb a halálos biciklisbaleset az EU-ban

A Kerékpárosklub célja

a főváros 2030-ra tervezett 10%-os kerékpáros forgalmi részarányának elérése. Ehhez minden felújításnál kerékpározhatóbbá kellene tenni az utakat, és a kerékpárosbarát kerületközpontokat lenne szükséges létrehozni.

A Kerékpárosklub bizakodó, hogy két évvel a Tarlós Istvánnal folytatott viták után egy valóban hatékony együttműködéssel segítheti, hogy Budapest egy mindenki számára kerékpározható, élhető város legyen.
Hozzátették, hogy nemzetközi tapasztalatok megosztásával is segítenék a BKK, a Budapest Közút, a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatósága, az Autóklub és talán a BRFK-val is közösen folytatott munkát.

“A kerékpározó emberek 2 évvel tovább élnek az autózóknál”

Az aláíráshoz gratulált Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos is. Azt mondta, hogy a kormány plusz hozzájárulásával a budapesti EuroVelo  (Európai Kerékpárút Hálózat)  nyomvonalak is fejlődhetnek. A kerékpározó emberek 2 évvel tovább élnek az autózóknál ezért érdemes fejleszteni a biciklis közlekedést, emelte ki.”

Taigetosz-híd – vascsővel zárták le a Budafokra vezető bicikliutat

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét