Connect with us

Kerítésen innen

Taxi-ügy: öregebb autókban ugyanannyiért, mint eddig utazhatunk, jöhetnek az iránytaxik, firnyákosabban terveznek ellenőrizni, nagyjából ennyi…..

Megosztás

Érthető, hogy a taxizással foglalkozóknak is meg kell élniük valamiből, tehát ne azon dohogjunk, hogy milyen drága a szolgáltatás. Az azonban elvárható, hogy kényelmes, biztonságos autókban, kulturált kül- és „bellemű” sofőrök a lehető legrövidebb úton vigyék el „utaskát” A-ból B-be. A szerda esti közlönyben megtalálható a változásról szóló rendelet.

Megosztás

Érthető, hogy a taxizással foglalkozóknak is meg kell élniük valamiből, tehát ne azon dohogjunk, hogy milyen drága a szolgáltatás. Az azonban elvárható, hogy kényelmes, biztonságos autókban, kulturált kül- és „bellemű” sofőrök a lehető legrövidebb úton vigyék el „utaskát” A-ból B-be. A szerda esti közlönyben megtalálható a változásról szóló rendelet.

Újra belecsapnak a lecsóba….

Szigorúbb fellépés a szabálytalan taxizás ellen, legmagasabb megengedett életkor rendezése: több ponton is megérett a változtatásra a taxizás szabályozása, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) javaslatára a kormány módosította az erről szóló rendeletet a szabályokat betartó taxisok és a taxival utazók érdekében – írta Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár a Facebookon. Pontokba foglalva ezek változnak:

1.) Figyelembe véve, hogy az elmúlt időben a pandémia, a járműipari és energiapiaci válság a taxisok helyzetét sem könnyítette meg, a 2017. január 1. előtt közúti nyilvántartásba vett taxijárművek maximálisan megengedett életkorát 10-ről 13 évre emeljük kivételesen. A 2017 óta forgalomba helyezett, tehát ma 6 évnél fiatalabb autók esetében marad a 10 éves szabály. Némileg érthetetlen, hogy az újabb kocsikra miért a keményebb szabályok érvényesek.

2.) Megteremtjük a jogszabályi feltételeit, hogy a taxiszolgáltatók bekapcsolódhassanak a közösségi közlekedési közszolgáltatásba. A nyugat-európai példákra épülő új szabályozás megteremti a lehetőséget az iránytaxik minden félnek előnyös működtetésére, akár üzemzavarok idején a taxik bevonására a vonatpótlásba, akár tervezett csatlakozó menetrend szerinti iránytaxik megrendelésére. Ilyen szolgáltatásokat a jövőben az országos közlekedésszervező rendelhet meg, elsőre nyilván kísérleti jelleggel.

3.) Szigorodnak a taxis engedélyek kiadását, hogy a nem megbízható vállalkozásokat gyorsan ki lehessen szűrni a piacról.

4.) A jövőben próbautazás nélkül is lehetővé válik a jogellenesen működő szolgáltatók, a szabálytalan taxisok büntetése. Ez azért is fontos, mert a jelenlegi szabályozás több okból is kijátszhatónak bizonyult az elmúlt években, egy idő után például arcról felismerik a próbautasokat a jogellenesen működő taxisok. Emellett maga a szabálytalanság bizonyítása is problémát jelentett, ha a taxidroszton várakozó taxis megtagadta a próbautazást. Ez mostantól egyértelműbbé válik, az utasoknak és a hatóságoknak is több lehetőségük lesz.

5.) Szigorodnak a taxis fuvarszervezők és diszpécserszolgálatok működésének feltételeit: az eddigi szabályok szerint csak egyszer, az induláskor kellett bizonyítaniuk, hogy megfelelnek a szabályoknak, és időkorlát nélkül kapták meg az engedélyüket. Ezentúl maximum öt évre kaphatnak engedélyt.

Konzultáltak….

Az új szabályok előkészítésébe a TIM részéről bevontuk a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarát és az Országos Taxis Szövetséget is, javaslataikat beépítettük a tervezetbe. A célunk az utasok és a nagyon nagy többségben jogszerűen működő taxisok védelme

-zárta bejegyzését Vitézy.

FRISS!

Szerző