Connect with us

Kerítésen innen

A hazai Telekom biztonsági karácsonyi reklámja: buszsofőrre cserélték a tanárt

Megosztás

Mindenki döntse el maga, hogy mi lehetett a Magyar Telekom célja, amikor a „hogy vagy” ünnepi reklámot kizárólag „kerítésen belülire” szabták, vagyis ellentétben a Németországban, Horvátországban, Montenegróban, Észak-Macedóniában, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában és Csehországban futóval a főszereplő tanárembert buszsofőrre cserélték.

Megosztás

Mindenki döntse el maga, hogy mi lehetett a Magyar Telekom célja, amikor a „hogy vagy” ünnepi reklámot kizárólag „kerítésen belülire” szabták, vagyis ellentétben a Németországban, Horvátországban, Montenegróban, Észak-Macedóniában, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában és Csehországban futóval a főszereplő tanárembert buszsofőrre cserélték.

Mit keres a politika szőrös lába az ünnepi reklámban?

A Telekom idei ünnepi reklámjában egy tanár játssza a főszerepet – így van ez a kampányban résztvevő országok regionális változataiban, kivéve Magyarországot. Bár az üzenet – a „hogy vagy?” kérdéssel buzdítanak mindenkit arra, hogy törődjünk egymással – a magyar változatban is ugyanaz, azt leszámítva teljes egészében újraforgatták a reklámot, és a főszereplő tanárt is kicserélték egy buszsofőrre – szúrta ki a Wanamaker.

Mindez azért is szokatlan, mert a Telekom regionális karácsonyi kampányaiban jellemzően ugyanabból a nyersanyagból gyártanak azonos koncepció mentén nagyon hasonló reklámokat, amelyet aztán az adott ország nyelvére szinkronizálnak. A kampány több országban is fut, a magyar mellett Németországban, Horvátországban, Montenegróban, Észak-Macedóniában, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában és Csehországban is

ugyanaz a reklám megy egy férfi tanárral a főszerepben, csupán néhány képkockában térnek el egymástól.

https://youtu.be/SQgJCbaguy8

A magyar változat….

Telekom-magyarázat

Az ügyben a 24.hu megkereste a Magyar Telekom sajtóosztályát, hogy mi a szitu:

„A Deutsche Telekom leányvállalatai – így a Magyar Telekom is – saját hatáskörben dönthetnek arról, hogy hazai kommunikációjukban milyen reklámokat terveznek.

Előfordult már, hogy közös nemzetközi reklámfilm készült, de arra is volt példa, hogy a Magyar Telekom hazai és nemzetközi szinten is elismert márka- és reklámkommunikációs szakmai műhelye által fejlesztett reklámkampányt vett át másik ország.

Karácsonyi kampányunk elsődleges célja, hogy az odafigyelés üzenetét átadjuk és a történetmesélés segítségével a hétköznapi működés részévé váljon.

A nemzetközi kommunikációs csapattal közösen döntöttünk a közös fejlesztésű „Hogy vagy?” koncepció magyarországi életre keltéséről.

Reklámfilmünk rendezője Kis Hajni Junior Prima-díjas rendező, aki a többszörösen díjazott Külön falka című játékfilmet jegyzi, főszereplője Egyed Brigitta színésznő.

Fontosnak tartjuk, hogy a fiatal hazai tehetségek számára lehetőséget biztosítsunk, ezért szavaztunk bizalmat a sokszorosan díjnyertes hazai rendezőnek, akinek – mondhatni – védjegye a nem túlidealizált közegben játszódó cselekmény, valamint az érzékeny emberábrázolást központba helyező történetmesélés”

– állt a cég hivatalos megúszós válaszában, ami csak alapkérdésre a miértre, nem tér ki.

Kapcsolódó

Szerző