Tengerre, Magyar! – Pandémia idején 10 millió euróval -3.500 millió közforinttal- dobta meg kormányunk az erre a célra létrehozott cégét

Mint egy falat kenyér! – mondhatnánk, ha így lenne, de picit sem ez a helyzet. “Válámi ván, dé ném áz igázi” – mondogatta Arkagyij Rajkin, a nagy nevettető anno az átkosban. A Szijjártó-Salvini aláírásával 2019-ben létrejött tengerikikötő-vásárlási szerződés mellé üzemeltetési koncesszió is dukál. De mostmár minden megvan, úgyhogy “tengerre, Magyar“!

2019 júliusában jelentette be

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, illetve Matteo Salvini akkori olasz belügyminiszter, hogy aláírták a szerződést, Magyarország 131 millió eurós projekt keretében tengeri kikötőt és kijáratot szeretne létesíteni az olaszországi Triesztben.

A magyar állam a terület mellett üzemeltetési koncessziót is vásárolt.

Sokáig azonban nem történt előrelépés,

mivel nem teljesültek bizonyos feltételek a szerződés megkötéséhez és az adásvétel lebonyolításához. Ez egészen mostanáig tartott, a külügyi tárca ugyanis megerősítette a HVG-nek, hogy

2020. december 17-én sikerült lezárni az ügyet, és az Adria Port 100 százalékos tulajdonába került a koncessziót birtokló Aquila nevű olasz cég, így Magyarországnak újra van tengeri kikötője.

A tulajdonosi jogokkal rendelkező külügyi tárca

december 17-én 1,8 millióról 16,8 millió euróra emelte az Adria Port Zrt. tőkéjét, amely céget erre a projektre hozta létre a magyar állam.

Magyarország 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt,

amelyet a magyar vállalkozások használhatnak exporttevékenységükre.

Fent nevesített 3.500 millió közforintot akkor tolta bele a felelős magyar kormány a tengeri kikötő-őrületbe, amikor a veszélyhelyzetre és a temérdek kiadásra hivatkozva éppen a nyakára térdelt az önkormányzatoknak, vagyis csak azoknak, amelyek nem narancs színben virítanak.

Forrás

Müller

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük