Kerítésen innen
Turista voltam Budapesten minisorozat 4. rész: Így szeret bennünket a MÁV!
Amíg hazánk legnagyobb vezetőjének a felcsúti kisvasút meghosszabbítása a legfontosabb,
addig itt a büdös életben nem lesz változás. Magyar emberek, turisták milliói szembesülnek azzal, hogy a MÁV egy lepukkant, korszerűtlen, utasellenes förtelem. Jobb országokban- mondják–, már egy perc késés is halálos véteknek számít. Nálunk egy év alatt, több évet is késnek a vonatok, mégsem dől senki a kardjába. Az utazás körülményei középkoriak – csak a jármű változott-, de szerintem egy akkori fogadó jobban fogta a vendéget, magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtott, mint 2019-ben a Magyar Államvasutak.
A MÁV elnök-vezérigazgatója egyébként havi 5 millió forint közpénzt tesz zsebbe
Ehhez jönnek az egyéb természetbeni és anyagi juttatások, amelyeket ha forintosítunk, biztosan 6 millió körüli az vasút nagyfőnökének a bére. Ráadásul olyan fazon kapja ezt a kis aprót, akinek a nevéhez némi csalafintaság is fűződik. Ő az a NER kedvenc aki még 3,3 milliárd forintjába kerülhet Magyarországnak, 2018.februárban kiderült, hogy az Európai Unió Csalás Elleni Hivatala (OLAF) bizonyítottnak találta, hogy korábban úgy volt végrehajtásért felelős elnökhelyettes az EU-s források elosztásárt felelős Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél (NFÜ), hogy több közbeszerzési tanácsadó cégben is érdekeltsége volt. Ez azt jelenti, hogy egy-egy projekt esetében szerepet vállalhatott az előkészítés és a kivitelezés során is, az OLAF pedig azt javasolta, hogy az EU büntetésként hajtson be 3,3 milliárd forint támogatást Magyarországon. Ez azonban az érintettet nem rázta meg túlságosan. Szerinte egyszerűen csak egy „bagatell ügyről” van szó. / Forrás: 168 óra.hu, 2018. augusztus 2/
Tegyük ehhez még hozzá, hogy egy bakter havonta nettó 168 ezret keres,
a kalauz fizetése túlóra nélkül 250 ezer körül van. A legtöbbet, havonta nagyjából félmillió forintot a mozdonyvezető visz haza. A legtöbben másod-, harmadállást is vállalnak, „van, aki kisvonatozni jár, más alkalmi sofőrködik”. És sokan nem bírják tovább, inkább felmondanak, „ezért van az, hogy nincs mozdonyvezető vagy kalauz, és késve indul a vonat”.
A MÁV-nál is fejétől bűzlik a hal, ha hűséges vagy a hűbéruradhoz, akár tönkre is teheted, amit éppen rád bíztunk.
Végső konklúzió:
aki a Magyar Államvasutak „szolgáltatását” kívánja igénybe venni, semmi jóra ne számítson, készüljön fel a lehető legrosszabbra. Tartok tőle, a végeredmény még kiábrándítóbb lesz.
Szerző
Friss
- Észbontó: ez a horoszkóp megmondja, ki voltál előző életedben!
- Infrafűtés szakértő: a jelen és jövő szakmája – Összeszedtük, miért éri meg
- Juhász Péter nyerte a belvárosi előválasztást
- Koraestig kellett várni, de megérte: itt a nap képe!
- Zsinati bíróság vár Balog Zoltánra
- Meghalt Azahriah menedzsere, Ferich Balázs – Legyen könnyű neki a föld….
- Gyerekkórus a CPAC-dzsembori előzenekara, avagy hogy kerülnek a srácok egy politikai rendezvénnyel kapcsolatba?
- Közlöny van róla, de nem pont úgy, ahogy beígérték: ingyen venne fel készpénzt a postán? Majd jövőre!
- Perintfalvi Rita a noÁr mozgalom önfelfüggesztéséről
- Állami segítség a kiégett Hotel Silvanusnak!