Új alvási rutin – a tanévkezdés elé…..

Aludni bizony tudni kell és akinek nem megy, annak tanulni. A srácoknál is elengedhetetlenül fontos, hogy kipihenten induljanak suliba, amit nagyban befolyásol, ha nem állnak át a szünidei szokásokat sutba dobva a rendszeres pihenésre.

A COVID-vírus következményei és a nyári életmód jelentősen megváltoztatták a gyermekek alvási rutinját

Időtartamában, ütemezésében és körülményeiben is fel kell készítenünk őket a megfelelő alvásra, hogy képesek legyenek a mindennapi koncentrálásra, és testi és lelki higiéniájuk összhangjának a kialakításával megfeleljenek az új kihívásoknak.

A megfelelő alvásidőtől megfosztott gyermekek hátrányba kerülnek az egészségesen alvó társaikkal szemben, a rossz alvás megváltoztatja a mindennapi életüket, teljesítményük csökken, érzelmileg labilisabbá válnak és érzékenyebbek a betegségekre.

-írta közleményében a A Magyar Alvás Szövetség.

A különböző korú gyermekeknek különböző mennyiségű alvásra van szükségük

  • a három és öt év közöttiek 10-13 óra,
  • a hat és tizenkét év közöttiek 9-12 óra,
  • a tizenhárom és tizennyolc év közötti gyermekek/ifjak 8-10 óra alvást igényelnek.

A rossz vagy a nem megfelelő alvás hangulati ingadozásokhoz, viselkedési problémákhoz vezethet, károsítja a gyermekek mentális egészségét és érzelmi stabilitását, amelyek jelentős hatással vannak a tanulási képességeikre.

A Magyar Alvás Szövetség felhívja a figyelmet a gyermekek és fiatalok kora reggeli kényszer ébresztése (bölcsődei, óvodai, iskolai korai műszakkezdés) egészségügyi következményeinek, káros hatásainak a mérséklésére.

csillagjegy

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük