Connect with us

Kerítésen innen

Újabb csörte Lázár János és a multik között

Megosztás

A makói gumigyár mondjuk úgy nem kedvence a térség országgyűlési képviselőjének Lázár Jánosnak. A cég az elmúlt hónapokban többször a híroldalak élére került.

Orbán meghosszabbított Lázár-keze rátenyerelt az önkormányzatok nyakára
Megosztás

A makói gumigyár mondjuk úgy nem kedvence a térség országgyűlési képviselőjének, Lázár Jánosnak. A cég az elmúlt hónapokban többször a híroldalak élére került.

Sorcsere?

Legutóbb szeptember elején derült ki, hogy a Continental német multinacionális nagyvállalat makói gumigyárában viselkedési kódexet vezetett be a vezetőség, miközben folyamatosan bocsátanak el régi, akár több évtizede a gyárban dolgozó kollégákat. A Gumiipari Szakszervezeti Szövetség (GSZSZ) szerint azokat rúgják ki, akik a februári sztrájkokban részt vettek, ezért ezek a munkavállalók folyamatos bizonytalanságban kell, hogy éljenek. A GSZSZ azt állítja, hogy a cég közben hirdetés útján keres új munkásokat – vélhetően azért, mert arra számít, hogy az így frissen felvett dolgozók körében kisebb lesz a sztrájkhajlandóság, és a szervezettségi szintjük és szerveződési hajlandóságuk is alacsonyabb lesz. A legendásan embertelen távol-keleti gyárak hangulatát idéző, a szakszervezet szerint megfélemlítési céllal bevezetett viselkedési kódex többek között előírja, hogy a

dolgozóknak írásos engedélyt kell kérniük ahhoz, hogy beszélgessenek egymással.

Inkább fizetnek, csakhogy szabadulhasson a „renitensektől”

Lázár János csütörtöki posztjából kiderül, hogy a makói gumigyár előre menekült, ahelyett, hogy teljesítette volna, amit vállalt: inkább visszafizeti a munkahelymegtartó támogatások egy részét, csak szabadon kirúghassa az embereket…

„Magyarország kormányától azt a tájékoztatást kaptam, hogy a Continental makói gyára (hivatalosan a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft.) kezdeményezte az állammal kötött szerződés felmondását, mert nem tudja, nem akarja megtartani az érintett munkahelyeket.”

Lázár szerint a pénz visszafizetése vereség a multinak, de még nem győzelem a kirúgott munkásoknak. Az országgyűlési képviselő kijelentette, hogy az utcára tett emberek megsegítéséért további lépéseket kell tenni. Ahogy Lázár fogalmazott:

„összefogással elértük, hogy ne lehessen büntetlenül átverni a magyar államot. (…)Figyelmébe ajánlom az esetet minden olyan nagyvállalatnak, amely baleknak nézi Magyarországot. Tisztességtelen multik, vigyázó szemeteket Makóra vessétek!”

Mennyi az annyi?

Októberben derült ki, hogy a pandémia gazdasági hatásai és az autóipar strukturális átalakulása egyszerre sújtja a makói ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft.-t: év végéig újabb 140 fős elbocsátásra kényszerülnek, amely túlnyomórészt a kölcsönzött állományt érinti. A nyilvános cégadatok szerint 2020-ban 62,6 milliárd forintos árbevétel mellett 3,217 milliárd forint vesztesége volt adózás előtt a vállalatnak, az üzemi tevékenység eredménye pedig 3,7 milliárd forintos mínuszt mutatott, miközben a saját tőke is csökkent az előző évhez képest.

Szűrszabó Levente ügyvezető igazgató elmondása szerint az állandó alkalmazottak megnyugvással, a kölcsönzött állomány érthető aggodalommal fogadta a híreket. Mint mondta,

az üzem az elmúlt években veszteségesen működött, részben emiatt is kényszerültek tavasz óta 37 saját alkalmazott és 57 kölcsönzött dolgozó elbocsátására.

-írta meg a Respublika.hu, több más orgánumra hivatkozva.

Kapcsolódó

Szerző

1 Comment

1 Comment

  1. Pingback: Semjén és Lázár egy biciklin - Ej döntsd a (nyugati) tőkék... - Városi Kurír

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük