Kerítésen innen
Újabb első helyezést szerzett nekünk a regnáló: nálunk a legdrágább az üzemanyag a régióban
Nem csalás, nem ámítás, a számok makacs dolgok üzemanyagár-ügyben is. Az árstop eltörlésével a térségi sorrend élére ugró benzintarifánk a 2010-es választások hete óta nem vezette a listát. Gázolajunk második – számította ki a Népszava a Cargopedia.hu című szállítmányozó oldal december 12-ével frissített adatbázisából.
Nem csalás, nem ámítás, a számok makacs dolgok üzemanyagár-ügyben is. Az árstop eltörlésével a térségi sorrend élére ugró benzintarifánk a 2010-es választások hete óta nem vezette a listát. Gázolajunk második – számította ki a Népszava a Cargopedia.hu című szállítmányozó oldal december 12-ével frissített adatbázisából.
1+1=2
Aki kételkedne a magyar siker újabb állomásának igazságtartalmában csak azért, mert a Népszava írta meg először, annak javasoljuk: tankoljon egyet, ugyanis a 480 forintos üzemanyagár-korlát váratlan, december 6-i eltörlését követő héten a hazai üzemanyagárak a térségi középmezőnyből rögtön az élre ugrottak.
Eszerint most Magyarország és a környező hét állam rangsorában az átlag 627 forintos hazai benzinár számít a legmagasabbnak
Minket az „örök elsők”, Szlovákia és Ausztria követnek. A legolcsóbbnak 539 forinttal – amiként hagyományosan – Ukrajna számít, de most nagyon közel áll hozzá a román és a szlovén tarifa is.
Magyarország adatbázisunk vezetésének elmúlt négy éve során soha nem állt a térségi benzinárlista élén. De az azt megelőző időszakból is csak az elsöprő Fidesz-KDNP-győzelmet hozó 2010-es parlamenti választások hetéről találtunk hasonló híradást. Bár a hazai benzin térségi helyezése gázolajunkénál általában jóval kedvezőbb, az elmúlt hónapok során általában – piaci – benzinünk számított a térség harmadik legdrágábbjának. (A 480 forintos hatósági üzemanyagáraknak a térségben tényleg nem akadt párjuk. Igaz, a kormánypropaganda azon állítása, hogy akár „Európában”, akár az EU-ban, ez lett volna a legolcsóbb, tényszerű tévedés.) Az „új”, vagyis immár mindenkire érvényes, 691 forintos hazai gázolaj a térségben a második legdrágább. Csak az – e piacon hagyományosan drágának számító – szerbek 712 forintos átlaga számít magasabbnak. Utánunk következnek az – általában szintén drágább – osztrákok. A legolcsóbbak itt is az ukránok 574 forinttal, akiket a szlovének és a románok követnek – írta a portál.
…hogy miért?
Szakértők a portálnak a helyzet hirtelen romlását
elsősorban az ársapka eltörlésének áttételes hatásával, mégpedig a forintárfolyam javulásával magyarázták.
Eszerint a hazai fizetőeszköz erősödésével a külföldi kutak viszonylag olcsóbbakká válnak. A másik hatás, hogy ugyan a kormánylépésre a – nagykereskedelmi árkorlát februári bevezetése után kivonuló – üzemanyag-importőrök lassan újra megjelennek a hazai piacon, a környező finomítóknál az évből hátra lévő néhány hétre valószínűleg nem a legkedvezőbb feltételekkel jutottak áruhoz. A jövő évre ugyanakkor remélhetőleg kedvezőbb árakat biztosító szerződéseket sikerül kötniük – vélekedett szakértő.
Friss
- Zsinati bíróság vár Balog Zoltánra
- Meghalt Azahriah menedzsere, Ferich Balázs – Legyen könnyű neki a föld….
- Gyerekkórus a CPAC-dzsembori előzenekara, avagy hogy kerülnek a srácok egy politikai rendezvénnyel kapcsolatba?
- Közlöny van róla, de nem pont úgy, ahogy beígérték: ingyen venne fel készpénzt a postán? Majd jövőre!
- Perintfalvi Rita a noÁr mozgalom önfelfüggesztéséről
- Állami segítség a kiégett Hotel Silvanusnak!
- Hogy is lesz a mi lesz a…? – Szombaton hivatalosan is elstartol a választási kampány
- Figaro³ zenei, alkotói bravúr…no igen, a köbön!
- Nyugdíjasok 5 kg, családosok 10 kg, nagycsaládosok 15 kg almára jogosultak – A hálát a fülke magányában kéri a Fidesz kifejezni?
- „A noÁr ügye, hogy legyen egy ügyed!” Így most ügyetlen leszek! – kommentelték Molnár Áron bejelentését