Újabb kormány-fiaskó, avagy az eddig négyszer-használatos teherszállító repülőgép esete

Emlékeznek még a nagy bejelentésére, amikor arról áradozott minden megszólaló, hogy mennyire jó, hogy a regnáló egy teherszállító repülőgépbe öntötte az Ön 17.000 millióját (is), -fejenként 0-99+: 2.200.- forint- mert így “gyorsreagálásúak” leszünk, ha valahol eladó vakcina üti fel a fejét?

Kínos, nem?

Összesen négy utat repült, és abból csak két alkalommal használták teherszállításra azt az Airbus A330-200F-et, amit még tavaly vásárolt a kormány a Qatar Airwaystől 17 milliárd forintért

– írja az Airportal. Amikor a gép az első útjára indult december végén, Szijjártó Péter külügyminiszter arról beszélt, hogy gyorsabban lehet majd beszerezni a védekezéshez szükséges eszközöket.

A kormány által kötött megállapodás értelmében a repülőgépet a Wizz Air üzemelteti

Az internetes repülőgépkövető alkalmazások adatai szerint a HA-LHU lajstromú A330-200F-fel

az október közepi hazautat és egy hamburgi technikai repülést leszámítva két járatot teljesítettek, Kínából érkezett Magyarországra védőfelszerelés, majd vakcina.

Szijjártó külügyminiszter azt mondta, hogy

ha épp nem kormányzati célra kell, akkor a piacon tudják értékesíteni a gép szállítókapacitását.

Ez most különösen jól jönne, mert a lap szerint nagy és jól fizető kereslet van légi szállításra.

kormány, felhívásunk

 

Ez azonban egyelőre nem valósulhat meg!

Az Airportal szerint ugyanis a gép nem teljesíthet kereskedelmi járatokat, mert

az üzemeltető Wizzairnek nincs jogosultsága sem a géptípusra, sem pedig áruszállító kereskedelmi járatokra.

A társaság azt írta a lapnak, hogy

még dolgoznak a szükséges dokumentumok beszerzésén,

az Airportal cikkéből kiderül, hogy

az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség még nem kapott ilyen kérelmet.

Az Airbus A330-200F típusról

Az A330-200F az Airbus A330-200-as szélestörzsű típusváltozat áruszállító variánsa, 65 tonnás hasznos terheléssel hatótávolsága több mint 7400 kilométer. A maximális, 68,6 tonnás rakománnyal 5900 kilométeres utak megtételére képes közbenső leszállás nélkül. Hossza 58,82 méter, szárnyainak fesztávolsága 60,3 méter, a függőleges vezérsík legmagasabb pontja a földön állva 16,9 méter, a törzs külső átmérője 5,64, míg a fedélzet belső legnagyobb szélessége 5,26 méter.

kormány , vigyázz magadra

 

Egy hozzászólás itt: “Újabb kormány-fiaskó, avagy az eddig négyszer-használatos teherszállító repülőgép esete

  • 2021.02.27 - 12:48
    Közvetlen hivatkozás

    Megy a pazarlás nagyban . nem az ö pénzük, hányinger ez a kormány, meg kell mutatni végre nekik hol a határ

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük