Újra nyereséges az ATV!

Növelte árbevételét az ATV Zrt. és ezáltal az elmúlt évek több száz millió forint veszteséget termelő működését szerény mértékű profit váltotta fel 2020-ban – írta meg a MEDIA1. Az alábbiakban ezt a cikket ismertetjük.

Covid-járvány ide, covid-járvány oda…

Az ATV Zrt. által közzétett hivatalos pénzügyi beszámoló szerint a 2019. évi 2,66 milliárdról 2,89 milliárd forintra növelte 2020-ban árbevételét a tévétársaság. A 9 százalékos árbevétel-növekedésnek is köszönhetően a 2018-as pénzügyi év óta veszteségesen működő tévétársaság ezúttal szerény, 26 millió forintos profitot tudott összehozni adózás után. Ez kifejezetten jó eredménynek számít a COVID-19 világjárvány miatti, a televíziós reklámpiacot is sújtó krízishelyzetben, és annak figyelembe vételével, hogy az ATV 2019-ben még 313 millió forint, 2018-ban 196 millió forint veszteséggel, mínuszosan működött.

Nőt a reklámbevétel

A 2020-as profit annak köszönhető, hogy ATV Zrt. a COVID-járvány évében 1,07 milliárdról 1,28 milliárd forintra tudta növelni reklámbevételeit. Sugárzási díjból származó bevétele 323 millió forint, felhasználási díjból származó bevétele 1,09 milliárd forint volt, de e tételek tekintetében nem történt számottevő változás. A cég 966 millióról 736 millió forintra tudta lejjebb szorítani a műsorkészítés költségeit és kis mértékben növekedtek a személyi ráfordítások. A vállalat kiegészítő pénzügyi beszámolójából az is kiderül, hogy a cég átlagosan 90 főt foglalkoztatott tavaly munkavállalóként.

A közzétett dokumentumokból az is kiderül, hogy az ATV Zrt. tulajdonosa (Németh Sándor, a Hit Gyülekezete vezető lelkésze) a 2020-as teljes nyereséget bent hagyja a cégben, azt nem veszi fel osztalékként.

Nem mellesleg

Arról már nem a fenti portál  ír az idézett cikkben, hogy ebben az előre lepésben alighanem komoly szerepet játszott a csatorna  látványos elköteleződése a kormánypárt mellett. Ezt a feltevést mi sem bizonyítja jobban, mint az a nem mellékes tény, hogy a médiacsoport rádióadója, a Spirit FM kapta meg, méghozzá eléggé vitatott módon, a Klubrádiótól elbitorolt hullámsávot is.

Kapcsolódó (A cikkünkben említett önállósodás helyett Fiala János végülis  a 168.hu-t választotta)

ATV

A Banánköztársaság rovatban megjelenő írások nem minden esetben képviselik portálunk véleményét.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük