Uniós etikai kódexet a fapados botrányok ellen

Ujhelyi István, szocialista EP- képviselő megelégelte, hogy már másodszor fordult elő, hogy egy fapados légitársaság úgy repült el a pihenni vágyó turistákkal a Kanári szigetekre, hogy az utasok csomagjait Ferihegyen hagyta. Nem véletlenül. Szándékosan.

[mnky_ads id=”10551″]

Sorozatos botrányok

Ujhelyi az Európai Parlament közlekedési és turisztikai bizottságának alelnökeként etikai kódex létrehozását és bevezetését kezdeményezte a fapados légitársaságok sorozatos botrányainak és az utasokkal szembeni folyamatos és súlyos visszaéléseinek megállítására.

[mnky_ads id=”10552″]

Önkényes változtatások – többletköltség, kellemetlenség

Az elmúlt időszakban egyre több alkalommal fordult elő, hogy a fapados légitársaságok önkényesen és előzetes tájékoztatás nélkül megváltoztatták a szabályzatukat, elsősorban a felvihető poggyászok és az ülőhelyek kiválasztásával kapcsolatban.

Ezekről a döntésekről a fapados légitársaságok utasai csak az utazás során értesültek. Ezzel a légitársaság nem csak kellemetlenséget, de  többletköltséget is okozott nekik.

Egyetlen fapados légitársaság sem élhet vissza az utasok jogaival

Egyes társaságok magatartása tisztességtelen és elfogadhatatlan a fogyasztókkal szemben, ugyanis nyilvánvalóan nem teljesítik a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásokat.

A fapados társaságok induló árai lehetőséget biztosítottak arra, hogy minél többen utazzanak repülővel. Mára az iparág dinamikus fejlődésének és az olcsóbb jegyáraknak köszönhetően, Európában éves szinten több százmillió utas választja a közlekedés ezen formáját. Ugyanakkor – az alacsonyabb jegyárakra és költségekre hivatkozva – egyetlen fapados légitársaság sem élhet vissza az utasok jogaival. Az európai légiközlekedés töretlen fejlődésének kéz a kézben kell járnia a fogyasztói jogok védelmével és a szolgáltatások minőségének javulásával.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük