Connect with us

Kerítésen innen

Magyar vasútépítés a Pí jegyében – milliárddal szorozva

Magyar vasútépítés a Pí jegyében - milliárddal szorozva
Megosztás

A Pí a matematikában és fizikában használt valós szám. A leggyakrabban az euklideszi geometriában a kör kerületének és átmérőjének hányadosaként definiálják, ami a körök hasonlósága miatt minden kör esetén azonos. Mérőszáma: 3.14

Magyarország minden fontosban az élen!

Magyarországon új értelmezést kapott A Pí-érték hiszen, mint kiderült, 3.14 milliárd adóforintunkat költik megválasztott közszolgáink a valaha volt legdrágább vasúti beruházásra, a Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti felújításra. Összehasonlításul: Lengyelországban egy hasonló munkát cirka a harmadából végezik el.

Öt-hat évvel ezelőtt még cikkek garmadája boncolgatta, hogy – számos külföldi projekthez képest – miért olyan drága a Szajol és Püspökladány közötti vasút felújítása, amelyet a tenderen győztes cégek kilométerenként 1,45 milliárd forintért vállaltak. Idén év elején viszont lényegében már csak rövidhírek jelentek meg arról, hogy Százhalombatta és Pusztaszabolcs között kilométerenként 3,14 milliárdból újítják fel a vasutat

– írja a Heti Válasz.

A magyar vasútépítés történetében csak egy olyan projektet sikerült fellelni, amely valamelyest ennél is drágább. A Szolnok-Szajol-felújítás kilométerenként 3,29 milliárdba került, ez azonban speciális eset, ugyanis egy új hidat építettek a Tiszán, márpedig egy ilyen méretű egyedi elem nagyon megdobja a fajlagos költségeket, így ezzel nem érdemes összevetni a Százhalombatta-Pusztaszabolcs szakaszt.

(forrás: hetiválasz.hu)

Vasútépítés hazaárulással és szabadrablással Orbán Magyarországán

Titkosította a kormány a Budapest-Belgrád vasútépítés megvalósíthatósági tanulmányát

 

 

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük