Connect with us

Kerítésen innen

Vasútépítés hazaárulással és szabadrablással Orbán Magyarországán

kínai-vasút
Megosztás

A 99. Korrupcióinfó kissé rendhagyó volt, ugyanis nem egy Hadházy Ákos által felfedett újabb ügyről szólt, hanem a kelebiai kínai vasút építését buktatta le újabb, elképesztő adatokkal.

Hadháy szerint ez Hazaárulás

Az LMP- s képviselő állítása szerint a bemutatott összehasonlító adatok ugyanis mindenki számára egyértelműen igazolják, hogy ami a kelebiai vasúttal történik, az nem egyszerű korrupció, hanem hazaárulás.

A sajtótájékoztatón részt vett Jeszenszky Géza korábbi külügyminiszter is, akit e tárgyban vallott nézetei miatt éppen a sajtáj előtt tiltott ki a parlamentből Kövér László. Jeszenszky mondanivalójának lényege: a növekvő kínai-EU kereskedelemre a nemzeközi irodalomban, sajtóban egybehangzóan a vasút tűnik alkalmasnak: 10-16 nap az útban, időben jóval hosszabb tengeri útvonalhoz képest. Három vasúti útvonal: a régi transzszibériai vasút (északi), Kína Hszincsiang tartománya–Kazahsztán –Oroszország (középső), és a déli Iránon át Törökország. (Ez elkerülné Oroszországot, de túl sok a határátkelés). Az interneten még csak utalást sem található a Pireusz- Belgrád- Budapest útvonalra. Nincs ilyen EU közlekedési folyosó sem, és sehol nincs szó arról, hogy Pireuszból egészen gyönge állapotú vasút vezet Belgrádba.

A volt MDF-es külügyminiszter állította, semmiféle gazdasági realitása nincs, hogy a Kína-Európa kereskedelmi forgalom a Belgrád-Budapest vasutat használná. Ilyen vasutat a meglévő pálya modernizálásával, sokkal olcsóbban lehet megépíteni, ha van rá reális igény.
Viszont a hasonló hosszúságú Budapest-Kolozsvár vasút átépítése gazdaságilag indokolt, nemzetpolitikai szempontból pedig elengedhetetlen lenne

Az LMP országgyűlési képviselője pedig elmondta, hogy egy külföldön is dolgozó vasútmérnöktől kapott egy nagyon attraktív táblázatot a külföldi vasútépítés árakról és pár mondatot a közlekedés fejlesztésére szánt EU források lehívásáról. Ezekből a példákból világosan látszik az a tény, hogy a szomszédos államokban a magyar árak (2,5-4,5 mrd ft/km) töredékkért (200 -900 millió ft/km) építenek hasonló paraméterű pályákat. A tervezett kelebiai (magyar szempontból az egyik legkevésbé fontos vasútvonal) tervezett ára (4,5 mrd ft/km) a kínai (4,2 és 6,8 mrd/km) és a német (5,9 mrd/km), sokkal nehezebb terepen futó és sokkal magasabb színvonalú és sebességű szupervasutakéval vetekszik.

Ami a táblázatból kimaradt

A képviselő kitért arra is, hogy a most átadott Berlin-München ICE vonal 623 km hosszú és 11,8 milliárd euróba került, ez kilométerenként ~18.9 millió euró, átszámítva ~5.9 milliárd forint. A vonal magában foglal több mint 20 alagutat, 300 vasúti és 170 közúti hidat, valamint 300 km/h-s sebességre alkalmas. Ezzel szemben a Budapest-Belgrád teljesen sík terepen futna, a sebesség 160km/h-s. A tervezett költség: 4,5 milliárd/km.

Szintén nincs a táblázatban a legújabb lengyel egypályás, de rendkívül nehéz terepen történő korszerűsítés, amely a magyarok által szeretett Zakopánét érinti. Maga a vonal egyvágányú, de az állomások, megállók korszerűek lesznek. Az egészet 485,5 millió, nettó złotyra értékelték a kiírók. (Ilyet sem látunk Magyarországon – de ahol valódi közbeszerzések vannak, ott természetesen előfordulhat ilyen.) A nyertes pályázat pedig bruttó 406 millió złoty lett. Tehát 36 milliárd nettó forint helyett bruttó 31 milliárdért építik és korszerűsítik a 44 kilométeres szakaszt, ami bruttó 704,5 millió forintos kilométerenkénti árat érint, a Tátrában. Igaz, csak egy pálya, de a Rákos-Gödöllő szakasz kétpályás szakasza meg 2,48 milliárdért épül, a kínai vasút a magyar Alföldön pedig 4,5 milliárdért.

A Peking–Sanghaj vonalon a nehéz terep miatt igen nagy mérnöki teljesítményről tettek tanúbizonyságot a kínaiak. Olyan mocsaras területeken is átvezették a vonalat hidakon és viaduktokon, ahol helyenként 50 m mélyre süllyesztették a pillérek alapjait. Így került a beruházás 6,8 mrd ft/km-be

Az LMP társelnöke hozzátette: nyilvánvaló, hogy kormányváltás esetén ebből a beruházásból így nem lesz semmi és a vasútépítések szabadrablásainak jogi következményei lesznek.

(Forrás: korrupcióinfo.hu)

Szerző

1 Comment

1 Comments

  1. aki hallotta beszélni Tímeát

    2018.01.14 14:31 at 14:31

    Az eredményeket kell nézni mert ami számít, amit a hitelminősítők is elismernek.
    Egyre inkább az adósságok fölé erősödnek Magyarország gazdasági eredményei.
    Ezt jelzi a hitelminősítők egyre magasabbra minősítő értékelése is!

    Ezen kívül az alacsony infláció ellenére, a fizetések lépcsőzetesen emelkednek minden évben.
    nagyon sok új beruházásra jut pénz, miközben az állam kasszában is igazoltan gyarapodik a nemzeti vagyon.

    Ezen felül bármit lehet kifogásolni, az nem a lényeget érinti.
    A lényeg akkor is egy marad, hogy a gazdaságunk ténylegesen,
    -a független minősítők értékelése szerint is folyamatosan és letagadhatatlanul- erősödik!
    Igaz az ellenzék úgyis megpróbál minden eredményt letagadni, bármilyen tényekkel szemben is.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük