Végre mondja már meg valaki, hogy ki az a Demeter Szilárd és mit keres a magyar kulturális életet meghatározó székben!

Szóljon már valaki Orbán Viktornak, hogy ezt jól benézte! Demeter személyében olyan ember kezébe adta -a Petőfi Irodalmi Múzeum főigazgatója, a „magyar könyvszakma és irodalmi közgyűjtemények integrált fejlesztéséért”, valamint „a magyar könnyűzene koordinálásáért és társadalmasításáért” felelős miniszteri biztos- imádott nemzete kulturális életének irányítását, aki analfabétaként, gyűlölettel mozog a kultúra világában!

Nem tudjuk annyira “lejjebb engedni az igényszintet”, hogy Demeter “kellemes meglepetés legyen”!

Demeter Szilárd a magyar irodalom nyolcvan százalékát kukázná, ízlésének nem felel meg sem a magyar könnyűzene jó része, sem a hazai színházi kultúra, sem pedig a magyar filmek.

A Petőfi Irodalmi Múzeum főigazgatója, a „magyar könyvszakma és irodalmi közgyűjtemények integrált fejlesztéséért”, valamint „a magyar könnyűzene koordinálásáért és társadalmasításáért” felelős miniszteri biztos minderről a Telexnek nyilatkozott. Azt is elmondta, gyűlöli a színházat, és olyan élmény neki színházba menni, mint másnak fogorvoshoz.

Elmondható, hogy ez az ember Orbántól kapott pozícióinak köszönhetően a magyar kultúrpolitika egyik legnagyobb hatású döntéshozója.

Mi lenne a megfelelő munkahely, ahol boldog lenne?

Ezt a kérdést nem tették fel a méltatlanul pozícióba rakottnak, így csak találgatunk és távolról sem szeretnénk megsérteni egy szakma képviselőit sem:

  • vallatótiszt
  • éjjeli őr Orbán valamelyik dácsáján
  • erdőkerülő
  • sírásó

Film, színház, muzsika – Magyarországon mind tré! – szerinte….

Mint elmondta, ő Rilkét, Arany Jánost és Kemény Istvánt olvas szívesen, akiknek a színvonalát a magyar kortárs szerzők közül szerinte nem sokan érik el. Beszélt arról is, hogy Parti Nagy Lajossal sem a publicisztikái miatt van baja, hanem mert az utóbbi években az ő

irodalmi nagyságához képest szarokat ad ki, mint szépirodalmi mű.

A magyar filmeket sem szereti, szerinte hallatszik, hogy színházi, és nem filmszínészek játszanak bennük, és csak azért nézi meg ezeket, mert

„kicsi, sárga, de a mienk”.

A könnyűzenében sem talál sok színvonalas előadót, de Ferenczi Györgyöt, a Tankcsapdát és Lovasi Andrást dicsérte. Ugyanakkor kiemelte azt is, hogy nem ismeri nagyon mélyen a palettát, mert

„mint minden normális ember, aki nem akar szart hallgatni”, nem rádiót hallgat, hanem Spotify-t.

Hosszútávra tervez rombolni a “kicsi, sárga, de kié”

Szerinte a magyarok kulturális identitását kell erősíteni, ezt a feladatot szívesen vállalja is, és szerinte ez

a Petőfi Rádiónak is dolga lenne: nemcsak a zenei trendeket, de a magyar fiatalok életmódját is formálnia kellene, főleg, mert ha eljön az a világ, amitől ő legjobban tart, akkor be fogják tiltani Fluor Tomi Mizu című dalát, amiért abban elhangzik, hogy „te lány, én meg fiú”, s mint ilyen, az egy heteroszexuális kampánydal.

Aki azt hiszi, hogy a fentiek egy rossz viccben szerepelnek, az a Telex jóvoltából saját fülével győződhet meg arról, hogy a dolog véresen komoly!

Egy hozzászólás:

“A homokozóban is úgy van, hogy amelyik gyerek nem tud építeni, az nekilát tönkretenni a többiek várait. De ezt csak azok a szülők hagyják, akik szintén hátrányban
voltak az ő korukban….”

Péterfy Gergely szerint: A NER alapja a trollkodás, ezt régóta tudjuk…

“A NER alapja a trollkodás, ezt régóta tudjuk.

  • Minden helyzetben tedd és mondd azt, ami a lehető legcikibb, és amitől a lehető legtöbb embert önt el a szekunder szégyen.
  • Használd rendeltetésével ellentétesen a civilizációt: a diktatúrát nevezd demokráciának, a pogányságot kereszténységnek, a lopást gazdasági fejlődésnek.
  • Mindenbe köpj bele, mindennek (is) állítsd körömszakadtáig az ellenekezőjét, mindenkit rúgj seggbe, majd pedig sértődj meg azokra, akik ezt sérelmezik.
  • Helyezz hazug, alkalmatlan, partiképtelen, késsel-villával enni nem tudó, fogalmatlan outsidereket a legfontosabb pozíciókba, hadd beszéljenek hajmeresztő képtelenségeket. Leggazdagabb magyar, aki egyben a mi Zuckerbergünk, Muskunk, Bezosunk és Gatesünk? Egy reménytelen, beszédképtelen trotli, akibe legfeljebb annyi pénzügyi tehetség szorult, hogy felfogja, jobban jár, ha nem ad áfás számlát a tömítéscseréről.

Kulturális csúcsminiszter?

Minél hülyébb, minél vállalhatatlanabb, minél arcpirítóbban ostoba, annál jobb, tízparancsolattal gyógyítja a porckorongsérvet. Demeter Szilárd bizonyos fokú profizmusra tett szert trollkodásból az utóbbi időkben és egész jól felméri, mit kell mondani ahhoz, hogy még a jobb érzésű fideszesek is úgy érezzék, legszívesebben a föld alá bújnának szégyenükben. A szabály itt is a trollkodás ökölszabálya,

  • mondj olyan dolgokat, amelyeket egy intézmény igazgatója biztos, hogy semmilyen civilizált országban nem mondhat az általa irányított területről, csak ha azért mondja, hogy utána azonnal lemondhasson a posztjáról.
  • Sértegetsd és hülyézd le, nagyképűen – szép erdélyi szóval: nyikhajul – vegzáld és fikázd azokat, akikért elvileg felelős vagy, élj, nyilatkozz és cselekedj úgy, ahogy az a tisztségeddel tökéletesen összeegyeztethetetlen, egyszóval: viselkedj Orbán Viktor módra.

Az, hogy most ebben az interjúban épp kit fikáz és kit dicsér, alapvetően teljesen lényegtelen, azért érdemes belenézni (szerencsére nem túl hosszú anyag), mert kristálytisztán hozza az állami ideológia szintjére emelt trollkodás minden elemét. Ha mégsincs kedved végignézni, elmondom röviden a lényeget: mentsük meg Fluor Tomit Parti Nagy Lajostól!”

Kapcsolódó

 

Végre mondja már meg valaki, hogy a titulusai mögött ki az a Demeter Szilárd és mit keres a magyar kulturális életet meghatározó székben!

Mátrai Anna

További cikkek olvasása a szerzőtől, a nevére kattintva.

2 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük