Vigyázat! A banki csalók már a spájzában vannak! - Városi Kurír

Sorting by

×

Vigyázat! A banki csalók már a spájzában vannak!

Egyre gyakrabban tűnnek fel banki csalók, akik telefonon, banki ügyintézőnek kiadva magukat, pénzt próbálnak kicsalni az áldozatuktól. A kiberbiztonsági szakértő szerint a legfontosabb, hogy soha senkinek ne adjuk meg a bankkártyánk adatait, ha pedig valaki úgy mutatkozik be, hogy banki alkalmazott, mindenképpen ellenőrizzük le úgy, hogy visszahívjuk az ügyfélszolgálatot. Az Magyar Nemzeti Bank adatai szerint tavalyihoz képest idén megduplázódott a banki adathalász-kísérletek száma. Az ATV Híradójának riportja.

Hirdetés

Képzelje el, mit élne át,

ha egyik délután ülne otthon, megszólalna a telefon, aki pedig a vonal túlsó végén van, az az ön bankjának munkatársaként mutatkozna be. Ezután pedig azt mondaná: tud-e arról, hogy éppen egy nagyobb összegű tranzakció indul a számlájáról. Pontosan ez történt a portál kollégájával:

„Kicsit gyanús volt, mert ugye nekem az okostelefonomon rajta van az OTP-s applikáció

– Szurok Andrásnak szerencséje volt: a bankapplikációja mentette meg attól, hogy leemeljék a pénzt a számlájáról.

„És mondtam, hogy én nem tudok róla, de várj egy pillanatot, megnézem az applikációmat, mert ott ezek meg szoktak jelenni. Kihangosítottam, és ugye elkezdtem böngészni a telefonomon, és mondtam a hölgynek hogy hát én itt ilyet nem látok, biztos hogy történt ilyen? És egy hosszabb csend következett, majd rám tette a telefont”

– számolt be az esetről az ATV munkatársa, akinek így megmaradt a pénze.

A “résen levés” a lényeg!

„Ez a legnagyobb baj, amikor valaki felhív minket, akár banki ügyintézőnek kiadva magát”

– ezt már Rónaszéki Péter kiberbiztonsági szakértő mondta Híradónknak, aki hozzátette, hogy ilyenkor sokszor arra próbálják rávenni az embereket, hogy különböző programokat telepítsenek a gépeikre, így megadva aztán adatokat. Ha e-mailben érkezik megkeresés, banki oldalak felkeresésére, és a levél internetes hivatkozást, linket is tartalmaz, akkor különösen körültekintően kell eljárni. A telefonhívásokkal nem különben óvatosnak kell lenni.

„Ilyenkor mindig azt szoktam javasolni, hogy hívjuk vissza a bankunkat. Ne higgyünk ezeknek a telefonbeszélgetéseknek, mert ezeknek nagy többsége valóban csalás”

– húzta alá a szakértő. Rónaszéki kiemelte azt is, hogy

a bank soha nem kér például kártyához tartozó szenzitív adatokat.

Nem egyedi az eset…..

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint tavalyhoz képest idén megduplázódtak a banki adathalász-kísérletekről, az ügyfelek megtévesztéséről, a visszaélésekről szóló, ügyfélszolgálatukhoz érkező fogyasztói jelzések.

Jellemző, hogy a visszaélési kísérletek során a csalók a bank ügyfélszolgálati telefonszámához hasonló számról hívják az ügyfeleket, segítséget ajánlva az állítólagosan „megtámadott” bankszámlájuk elleni védekezéshez.

Kártérítésre – mivel az ügyfél maga utalt vagy adta ki adatait – szinte esély sincs, de volt már arra is példa, hogy a pénzintézet valamennyit fizetett az ügyfélnek. Kerestük a rendőrséget, hogy hány ilyen ügyük van, mit ajánlanak az állampolgároknak, de nem nyilatkoztak az ügyben.

Hirdetés
átver

Egy hozzászólás itt: “Vigyázat! A banki csalók már a spájzában vannak!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.