Vitézy Dávid cáfol: a BKK bármikor ingyen kivetethette volna automatáiból a reptéri buszjegyárusítás lehetőségét! Frissítve Draskovics Tibor válaszával!

Micsoda nonszensz – írtuk a szombaton elérhető információk alapján, hogy a BKK-T-System közötti szerződés értelmében 1,4 milliót kostál a jegyautomatákból egy gomb törlése és, hogy ez a szerződéskötés Vitézy Dávid nevéhez köthető. Vasárnapra megérkezett a cáfolat.

Hallgattassék meg…..

Az a faramuci helyzet állt elő, -mondhatni hungarikum, végre valamiben tényleg világelsők vagyunk!- hogy jegyet lehet váltani a reptéri buszra, mely járat tavasszal megszűnt. A BKK automatái vadul szedik a pénzt a gyanútlan utazni vágyóktól – írtuk szombaton.

A BKK lépett és lassanként orvosolja a helyzetet… és itt jön a bizonyos “gombeltávolítási díj”

A BKK oldalán ez olvasható:

“A Közlekedő Tömeg Egyesület közösségi oldalán megjelent bejegyzés után a Budapesti Közlekedési Központ

azonnal felvette a kapcsolatot az automatákat üzemeltető T-Systemsszel, ugyanis a BKK a jelenleg működő jegyértékesítő automaták 2013-ban megkötött szerződése szerint nem tud közvetlenül, saját jogosultsággal termékeket módosítani a készülékekben.

Azaz, nem rendelkezik megfelelő szintű, közvetlen hozzáféréssel az automatákat irányító rendszerhez.

A szolgáltató a hét évvel ezelőtt kötött egyezmény alapján 1,4 millió forintos árajánlatot adott a gombok kiiktatására, így a Repülőtéri és a hajó jegy vásárlására szolgáló funkciók deaktiválásáért 2,8 millió forintot fizet a BKK. A gombok visszaállítása várhatóan hasonló költséget emészthet fel.”

Erre reagált Vitézy Dávid vasárnap közösségi oldalán:

“A reptéri buszjegyekkel történt visszaélés és az ennek kapcsán a jegyautomaták ügyében kiadott tegnapi BKK – Budapesti Közlekedési Központ közlemény miatt ma levélben fordultam Draskovics Tiborhoz, a BKK elnökéhez. (…) Önök közleményükben ezt írják:

“A Közlekedő Tömeg Egyesület közösségi oldalán megjelent bejegyzés után a Budapesti Közlekedési Központ azonnal felvette a kapcsolatot az automatákat üzemeltető T-Systemsszel, ugyanis a BKK a jelenleg működő jegyértékesítő automaták 2013-ban megkötött szerződése szerint nem tud közvetlenül, saját jogosultsággal termékeket módosítani a készülékekben.”

Ehhez képest

a BKK Zrt. és a T-Systems Magyarország Zrt. között 2013. szeptember 4-én a BKK oldaláról általam – az igazgatóság felhatalmazása alapján – aláírt, a jegykiadó automaták (Ticket Vending Machine = TVM) üzemeltetésére szóló szerződés II. 7.2. pontja a következőképp fogalmaz:

“A Megrendelő annak meghatározására is egyoldalúan jogosult, hogy a TVM készülékek segítségével milyen Díjtermékeket (a fővárosi tömegközlekedés igénybe vételére jogosító jegyeket és bérleteket) kíván értékesíteni. A Megrendelő határozza meg az egyes Díjtermékek bruttó (végfelhasználói) árát is. (…) A Megrendelő az Üzemeltetési Időszakban bármikor, egyoldalú, írásbeli jognyilatkozattal jogosult a Díjtermékek árát módosítani, jogosult a díjtermékek fajtáit, összetételét módosítani, jogosult új Díjtermékek értékesítésének bevezetésére, jogosult az egyes Díjtermékek külső kialakítását, adattartalmát módosítani. A módosításokat – az Üzemeltetési díj fejében, külön díj vagy költség felszámítása nélkül – a Vállalkozó a Megrendelő erre vonatkozó írásbeli jognyilatkozatának kézhezvételét követő 15 (tizenöt) napon belül köteles bevezetni a TVM rendszerben, a TVM rendszer működését úgy módosítani, hogy a Megrendelő által közölt módosított feltételek szerint folytatódjon a működése.”

Teljes terjedelemben itt érhető el.

A fentiek szerint Önöknek díjfizetés nélkül, 15 napos átfutási idővel joguk lett volna a 100E autóbusz COVID-19 világjárvány megjelenését követő leállítása után – vagy éppen előzetesen – a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából.

A terméket mégis fél éven át, egészen most októberig nem távolították el a kínálatból és közleményük szerint ezután is csak indokolatlan költséggel tették.

https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/3313966325339117

Draskovics Tibor válaszát ide kattintva olvashatja!

“….Örülök, hogy levelében idéz a jegyértékesítő automaták üzemeltetésére vonatkozó szerződésből. Legyen ez is, mint minden szerződés, nyitott könyv a fővárosiak számára. Másrészt, az idézett rész is jól rávilágít arra, hogy a 2013-14-ben megkötött szerződések mennyire előnytelenek a BKK számára.

A budapesti közösségi közlekedés meghatározó rendszereinek informatikai háttere ugyanis – az Ön döntései nyomán – nincs a BKK közvetlen ellenőrzése és irányítása alatt. Mint az idézetből is kitűnik, azonnali intézkedés, „egy gombnyomás” helyett levelezésre és 15 napos várakozásra kényszerül még egy olyan egyszerűnek tűnő ügyben is, mint egy jegyfajta értékesítésének felfüggesztése.

(…) De ne kerüljük meg azt a kérdést se, hogy a BKK olyasmiért fizetett, amit ingyen kellett volna megkapnia.

Nos, kellő tájékozódás esetén Ön is tudhatná, hogy 2019 februárjában módosították a szerződést és annak alapján „quality and release management” címén a BKK-nak fizetnie kell még az egyébként ingyenes szolgáltatásokhoz kapcsolódóan is.

“….Tudom, hogy Ön elkötelezett a közösségi közlekedés, sőt Budapest egészének fejlesztése mellett.

A Budapesti Fejlesztési Központ vezetőjeként pedig a fővárossal kapcsolatos kormányzati döntések de facto előkészítője és alakítója.

Használja ezt a befolyást Budapest javára!

Segítsen abban, hogy a Főváros, a budapesti polgárok – az újabb és újabb elvonás helyett – megkapják azt a kormányzati támogatást, ami joggal megilleti őket: ez részben pénz, részben csak hozzájárulás, hogy például a Főváros, amint ez a határozott szándék, hitelből 50 új trolit rendelhessen a következő hetekben. ….”

viharos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük