„Létfontosságú és nem halogatható tovább, hogy megoldás szülessen a főváros és a nyugati agglomeráció közlekedési gondjaira, aminek kulcskérdése a közösségi közlekedés fejlesztése” – jelentette ki Wittinghoff Tamás Budaörs polgármestere az általa kezdeményezett agglomerációs közlekedési konferencia megnyitóján, 2019. december 13-án, Budaörsön.

A közös cselekvés szükségességét sürgette az a közös nyilatkozat,

amelyet a megjelent mintegy tucatnyi érintett település és kerület polgármestere, alpolgármestere – köztük Karácsony Gergely főpolgármester –, valamint a térség fideszes országgyűlési képviselője Csenger-Zalán Zsolt is aláírt – tudatta a budaors.hu.

A főváros nyugati agglomerációjában szinte már elviselhetetlen a forgalom, ami nagymértékű zaj- és környezetszennyezést, forgalmi terhelést okoz, feleslegesen rabolja a közlekedők idejét, és pénzét

– mutatott rá megnyitó beszédében Wittinghoff Tamás Budaörs polgármestere.

A problémák megoldása minden érintett részéről közös akaratot és cselekvést igényel, a településektől kezdve a fővároson át a kormányig, és európai uniós források is elengedhetetlenek

Hasonló szöveg szerepel a közösen elfogadott nyilatkozatban

Ennek aláírói kinyilvánították azon szándékukat, hogy részt vesznek a megoldási lehetőségek feltérképezésében, kidolgozásában, amelybe a szakmai, társadalmi és kormányzati szereplőket is bevonják, majd a megoldásban is együttműködnek.

Wittinghoff Tamás előadásának konklúziójaként kijelentette: a szakértőknek kell eldönteni, hogy metró, elővárosi vasút, gyorsvillamos S-Bahn, vagy mi épüljön, de valamit mindenképp tenni kell a nyugati agglomeráció közlekedési gondjainak enyhítéséért.

„Közösek a problémáink, és közösen kell dolgoznunk a megoldáson”

– jelentette ki a konferencián Karácsony Gergely főpolgármester. Felhívta a figyelmet, hogy az agglomerációs közlekedési probléma klímapolitikai kérdés is. Élnünk kell ezért azzal a lehetőséggel, hogy a klímaproblémák csökkentésére az EU forrást fog biztosítani, amelyben a közösségi közlekedés fenntartható fejlesztése prioritást fog kapni.

Ehhez azonban tervekkel kell rendelkeznünk, tudni, hogy hol, milyen megoldás lenne a leginkább célravezető az érintettek számára.

A kormánnyal folytatott egyeztetéseinek tapasztalatai alapján kijelentette:

van esély a kormánnyal is megegyezni, ahogy számos kérdésben sikerült a napokban nagyon komoly előrelépést tenni a konszenzus irányába. Beszédéből kiderült:

a főváros nem tud lemondani a 4-es metró meghosszabbításáról, nem csak Budaörs, vagy Törökbálint irányába, hanem a 15. kerület felé sem,

de elismerte, hogy

ennek kisebb a realitása, mint a vasúti kapacitás bővítésének.

Csenger-Zalán Zsolt országgyűlési képviselő szerint

az agglomeráció közlekedésének megoldása csak a közösségi közlekedés fejlesztése lehet.

Szót ejtett a szuperkórház kérdéséről is, amelynek szintén vannak közlekedési vonatkozásai, ám a helyszíne még bizonytalan. A megbeszélésen Törökbálint, majd Budakeszi polgármestere is jelezte:

szívesen helyt adnak a szuperkórháznak, van erre megfelelő területük.

Csőzik László érdi polgármester pedig új szempontként azt vetette fel, hogy a 4-es metrót a 70 ezres lakosú Érd végállomással is végig kellene gondolni, akár felszínen is vezetve a nyomvonalat. A konferencia zárásaként Wittinghoff Tamás leszögezte:

a rendezvénynek lesz folytatása, ahol már a konkrét megoldási lehetőségekről is egyeztetnek majd.

A nyilatkozatot eddig aláírta:

Karácsony Gergely (Budapest), Wittinghoff Tamás (Budaörs), Elek Sándor (Törökbálint), Csizmadia Zsuzsanna (Herceghalom), Marozsán József (Tárnok), Nagy Éva Júlia (Budapest, 12. kerület), Tarjáni István (Biatorbágy), Csenger-Zalán Zsolt (02.vk. országgyűlési képviselője), Somogyi Farkas Tamás (Páty), dr. Győri Ottila (Budakeszi), dr. László Imre (XI. kerület), dr. Csőzik László (Érd)

Forrás

megoszt

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét