Wittinghoff Tamás: Metró? Elővárosi vasút? S-bahn? Valamit tenni kell a nyugati agglomerációban

„Létfontosságú és nem halogatható tovább, hogy megoldás szülessen a főváros és a nyugati agglomeráció közlekedési gondjaira, aminek kulcskérdése a közösségi közlekedés fejlesztése” – jelentette ki Wittinghoff Tamás Budaörs polgármestere az általa kezdeményezett agglomerációs közlekedési konferencia megnyitóján, 2019. december 13-án, Budaörsön.

A közös cselekvés szükségességét sürgette az a közös nyilatkozat,

amelyet a megjelent mintegy tucatnyi érintett település és kerület polgármestere, alpolgármestere – köztük Karácsony Gergely főpolgármester –, valamint a térség fideszes országgyűlési képviselője Csenger-Zalán Zsolt is aláírt – tudatta a budaors.hu.

A főváros nyugati agglomerációjában szinte már elviselhetetlen a forgalom, ami nagymértékű zaj- és környezetszennyezést, forgalmi terhelést okoz, feleslegesen rabolja a közlekedők idejét, és pénzét

– mutatott rá megnyitó beszédében Wittinghoff Tamás Budaörs polgármestere.

A problémák megoldása minden érintett részéről közös akaratot és cselekvést igényel, a településektől kezdve a fővároson át a kormányig, és európai uniós források is elengedhetetlenek

Hasonló szöveg szerepel a közösen elfogadott nyilatkozatban

Ennek aláírói kinyilvánították azon szándékukat, hogy részt vesznek a megoldási lehetőségek feltérképezésében, kidolgozásában, amelybe a szakmai, társadalmi és kormányzati szereplőket is bevonják, majd a megoldásban is együttműködnek.

Wittinghoff Tamás előadásának konklúziójaként kijelentette: a szakértőknek kell eldönteni, hogy metró, elővárosi vasút, gyorsvillamos S-Bahn, vagy mi épüljön, de valamit mindenképp tenni kell a nyugati agglomeráció közlekedési gondjainak enyhítéséért.

„Közösek a problémáink, és közösen kell dolgoznunk a megoldáson”

– jelentette ki a konferencián Karácsony Gergely főpolgármester. Felhívta a figyelmet, hogy az agglomerációs közlekedési probléma klímapolitikai kérdés is. Élnünk kell ezért azzal a lehetőséggel, hogy a klímaproblémák csökkentésére az EU forrást fog biztosítani, amelyben a közösségi közlekedés fenntartható fejlesztése prioritást fog kapni.

Ehhez azonban tervekkel kell rendelkeznünk, tudni, hogy hol, milyen megoldás lenne a leginkább célravezető az érintettek számára.

A kormánnyal folytatott egyeztetéseinek tapasztalatai alapján kijelentette:

van esély a kormánnyal is megegyezni, ahogy számos kérdésben sikerült a napokban nagyon komoly előrelépést tenni a konszenzus irányába. Beszédéből kiderült:

a főváros nem tud lemondani a 4-es metró meghosszabbításáról, nem csak Budaörs, vagy Törökbálint irányába, hanem a 15. kerület felé sem,

de elismerte, hogy

ennek kisebb a realitása, mint a vasúti kapacitás bővítésének.

Csenger-Zalán Zsolt országgyűlési képviselő szerint

az agglomeráció közlekedésének megoldása csak a közösségi közlekedés fejlesztése lehet.

Szót ejtett a szuperkórház kérdéséről is, amelynek szintén vannak közlekedési vonatkozásai, ám a helyszíne még bizonytalan. A megbeszélésen Törökbálint, majd Budakeszi polgármestere is jelezte:

szívesen helyt adnak a szuperkórháznak, van erre megfelelő területük.

Csőzik László érdi polgármester pedig új szempontként azt vetette fel, hogy a 4-es metrót a 70 ezres lakosú Érd végállomással is végig kellene gondolni, akár felszínen is vezetve a nyomvonalat. A konferencia zárásaként Wittinghoff Tamás leszögezte:

a rendezvénynek lesz folytatása, ahol már a konkrét megoldási lehetőségekről is egyeztetnek majd.

A nyilatkozatot eddig aláírta:

Karácsony Gergely (Budapest), Wittinghoff Tamás (Budaörs), Elek Sándor (Törökbálint), Csizmadia Zsuzsanna (Herceghalom), Marozsán József (Tárnok), Nagy Éva Júlia (Budapest, 12. kerület), Tarjáni István (Biatorbágy), Csenger-Zalán Zsolt (02.vk. országgyűlési képviselője), Somogyi Farkas Tamás (Páty), dr. Győri Ottila (Budakeszi), dr. László Imre (XI. kerület), dr. Csőzik László (Érd)

Forrás

megoszt

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük