Connect with us

Budapesti hétköznapok

Vitézy Dávid elengedte a „parasztlengőt”, ami Lázár János állcsúcsán landolt

Published

on

vitézy lázár
Megosztás

Vitézy Dávid, mára már a Fővárosi Közgyűlés képviselője és Lázár János egyelőre még közlekedési miniszter test-test elleni harcának kezdete már-már a ködös NER-történelmi múltba vész, legyen elég annyi, hogy Lázár indított támadás az egykori államtitkár ellen, aztán pedig történt, ami történt.

Lázár úr, hol késnek az adatok?

Október utolsó hete kezdődött – viszont máig nem nyilvánosak a MÁV szeptemberi menetrendszerűségi adatai. A júliusi adatok 10, az augusztusi adatok 9 nap alatt nyilvánosak voltak, korábban is általában 7-10 napon belül közzétették az előző hónap adatait – most azonban 28 nap alatt sem sikerült közzétenni. Vajon miért? Leszólt Lázár János, mert túl kellemetlen volt szembesülni a valósággal

-áll Vitázy Dávid hétfői bejegyzésének elején.

Bútorcsere a nyilvánosházban?

A bejegyzés későbbi részéből kiderül, hogy a minisztérium ahelyett, hogy a megoldást keresné, méghozzá olyat, amely egy idő után talán kiszabadíthatná a MÁV-ot Európa szégyenpadjáról, inkább -jó szokásához híven- maszatol és a valóságot igyekszik hajlítgatni:

Október 14-én interjút adott a MÁV vezérigazgatója az Indexen, ahol azt mondta: “módszertant pontosítanak” a késési statisztikákban – úgy látszik, túl nagy nyilvánosságot kapott, hogy történelmi mélységbe zuhant a MÁV pontossága idén nyáron. És ilyenkor mi a megoldás? Nem ám megrendelni a mozdonyokat, újra kiírni a visszaszívott járműbeszerzéseket, nem. Jön az új módszertan és a több hetes késéssel publikált adatok, hogy mire megjelennek, már ne legyen hírértékük.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

A MÁV  járatai lassan már nem késnek, hanem máskor jönnek

Ne felejtsük: a legutóbbi ismert adatok arról szóltak, hogy hónapról hónapra egész nyáron, júniusban, júliusban és augusztusban is történelmi mélypontot ért el, negatív rekordot döntött a MÁV pontossága. Augusztusban már a magyar InterCity-k mindössze 32,8%-a volt csak pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) – ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton.

A fenti tényállítások egy normális országban szinte azonnal az érintett miniszter távozásával járnának.

Egy normális országban.

Kapcsolódó

vitézy, lázár

Szerző