Connect with us

Kerítésen innen

Kézcsók Lázár János anyukájának – A kis megátalkodott szerint „anyukám szólt, hogy ne beszéljek csúnyán…”

Kézcsók Lázár János anyukájának - A kis megátalkodott szerint "anyukám szólt, hogy ne beszéljek csúnyán..."
Megosztás

Lázár János ugyan már kinőtt a kisfiú státuszból, de mint tudjuk, egy szülőnek mindig kicsi, helyes, okos, „zabálni való” marad a gyereke. Szinte látom, ahogy szelíden azt mondja a híressé lett kissrácnak, hogy mostanság sokat trágárkodik, ami nem méltó a hozzá hasonló „úri sarjhoz”. Ha már benne van a kedves mama, mást is megemlíthetne a „rosszcsontnak”….

„Ürülékből várat” nyomán Lázár: szia uram, kérsz vasútállomást?

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport elindította az országos állomásmegújítási programot, amelynek célja a vasútállomások fejlesztése külső források bevonásával. A terv keretében pályázatot hirdettek olyan befektetők és ingatlanfejlesztők számára, akik vállalják az állomásépületek és környezetük megújítását, cserébe azok korlátozott időre szóló kereskedelmi célú hasznosításáért. Az állomások állami tulajdonban maradnak.

„Vasútállomás nem veszíti el közvagyon jellegét: mégis megújul! Ilyen unortodox ötletekre van szükség ahhoz, hogy sárból várat építhessünk. (Anyukám szólt, hogy ne beszéljek csúnyán.) Az 5 pontos akciótervem része az utaskomfort növelése is, amibe beletartozik a pályaudvarok, vasút- és buszállomások, megállóhelyek megújítása”

– fogalmazott Lázár János a Facebook-oldalán.

„Vasútállomás nem veszíti el közvagyon jellegét: mégis megújul!”

A program az ország egész területére kiterjed, és három szinten valósul meg: országos, térségi és helyi szinten.

1. Országos szint: nagyállomások fejlesztése

A program legkiemelkedőbb része hét nagyállomás korszerűsítése, amelyek közül négy Budapesten – Keleti, Nyugati, Déli pályaudvar, valamint Kelenföldi pályaudvar – található, míg három vidéki helyszín – Győr, Debrecen és Szeged – szerepel a listán. Ezek az állomások nemzetközi forgalmat is bonyolítanak, így különösen nagy jelentőséggel bírnak az ország közlekedési infrastruktúrájában.

2. Térségi szint: regionális közlekedési csomópontok fejlesztése

A térségi szint a kisebb, de jelentős forgalmat lebonyolító állomásokat célozza, amelyek meghatározó szerepet játszanak egy-egy régió közlekedésében.

Az első körben kilenc állomásra lehet pályázni: Alsógöd, Dunakeszi-Gyártelep, Felsőgöd, Gödöllő, Pécel, Siófok, Székesfehérvár, Sződ-Sződliget és Vác.

3. Helyi szint: kis- és közepes állomások modernizálása

A program harmadik szintje

bármely kis- és közepes méretű állomásépület megújítására lehetőséget ad az országban, feltéve, hogy a pályázók vállalják a vasúti közlekedés szempontjainak maradéktalan figyelembevételét és az utaskomfort növelését. Ezeket az állomásokat hosszú távú bérleti konstrukció keretében hasznosíthatják a nyertes vállalkozások.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

A lényeg:

Az állomásmegújítási program lényege, hogy

az állami tulajdonú vasútállomások fejlesztését külső forrásokkal gyorsítsák meg, így szélesebb körben és gyorsabban valósulhatnak meg az infrastrukturális fejlesztések.

Az országos szinten kiemelt nagyállomások fejlesztése a MÁV Zrt. projektcégein keresztül történik, míg a kisebb állomások esetében bérleti konstrukciót alkalmaznak. A közlemény szerint

a program egyszerre szolgálja a közösségi közlekedés fejlődését, a települési arculat javítását, valamint a helyi gazdaság erősítését, hiszen az állomások kereskedelmi hasznosítása új üzleti lehetőségeket teremt.

A fotó illusztráció!

Szerző