Kerítésen innen
A semmibe vezetnek a 471 millióból épült tiszakécskei kisvasúti átjárók
A korábban kihasználatlanság miatt felszámolt tiszakécskei gyermekvasút tavaly született újjá egy 1600 méteres, gyakorlatilag célállomás nélküli vonalon.
Tiszakécskén a megújult Tisza-parti Kisvasutat, és a hozzá épített kilátót tavaly október elsején adták át. Az 1971-ben megnyitott úttörővasút 1200 méteres vonalon működött 2009-es bezárásáig.
Szíjj László szülővárosa 235 millió forintot nyert még 2016-ban az Európai Unió Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) pályázatán a pálya, a kilátó és a mozdonyszín építésére, valamint a szerelvény felújítására.
A meglévő, 1200 méteres vasúti pálya felújításához és 400 méternyi új szakasz megépítéséhez 222 millió forint támogatást biztosított az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A városnak 14 millió forint önerőt kellett biztosítania, hogy a projekt összesen 471 millió forintból megvalósulhasson.
A felerészt uniós támogatásból megújult kisvasút vonalán három megállót létesítettek: egyet a játszótérnél, egyet a 14 méter magas kilátónál és egyet a tiszakécskei sportcentrumnál. A vonalnak két végállomása van, tartozik hozzá egy fő állomásépület és egy járműszín is.
A mozdonyt és a hozzá tartozó kocsikat eredeti állapotukba állították helyre
Mint Hadházy Ákos friss Facebookos posztja is felhívja rá a figyelmet, a 471 millió forintból megvalósult településfejlesztés az uniós pénzek értelmetlen elköltésének egyik tipikus példája: nemcsak a végállomása van a semmi közepén, de a vonal mentén létesített gyalogos vasúti átjárók is a semmibe vezetnek.
Hogy mennyire jelképezi az új vasút a sehonnan a semmibe vezető országot, a vasútbarátok blogja is jól szemlélteti, akik így foglalják össze ezt a csodát:
„A kisebb nyomvonalváltoztatástól eltekintve gyakorlatilag az 1970-es évek már egyszer látványosan haszontalanná vált koncepcióját sikerült teljes ötlettelenséggel reprodukálni 471 millióból (…) Az adófizetők pénzét látványosan sikerült elégetni – nem mintha a többi kisvasúti beruházás hatalmas aranybánya lenne, vagy a megtérülés reményében kellene ezt a műfajt művelni, de ez a kisvasút, ebben a formában annyira ordítóan értelmetlen minden elemében, hogy az már fáj. (…) Az értelmetlen, két-háromszáz méteres távolságokban lévő köztes megállók értelmetlen méretű peronjait heteken belül felverő gaz keserédes látleletét adja annak a kornak, mely mindenáron betonba igyekszik önteni magát az utódok okulására, de ezen túl ötlete, stílusa – na az nincs.”
Forrás: RTL.hu
Szerző
Friss
- Szkeptikusok társasága: elstartolt a ‘Laposföld’-kampány
- Ha egyszer Orbán Viktor valamit akar, annak úgy kell lenni – Lenyomták Gödöllőt is
- Horoszkóp-bubusok: ez nem áprilisi tréfa!
- ‘Sulyok Tamás ma végleg elvesztette köztársasági elnök jellegét’ – Aki esetleg nem tudná, Ő a magyar köztársasági elnök
- Lázár János tíz vállalásából kettő teljesül április 1-jére – Értik: ‘április 1-re’
- Debrecen vezetésének prioritása: az ételosztás és Bruti fellépése nem támogatandó – Frissítve!
- ‘A rafkós külföldiek’ visszaélnek Orbán Viktor bizalmával – Emberismeretből erős 1-es!
- ‘Közmunkások jelenléte kötelezően ajánlott’ – kommentelték Orbán, a sámli és a testőrök országjárását
- Havas Henrik utánajárt, Zebra nuku, de emu van Kisorosziban
- Magyar György: a nemzetvezető viselje a felelősséget azért, hogy ilyen országot teremtett