Kerítésen innen
A semmibe vezetnek a 471 millióból épült tiszakécskei kisvasúti átjárók
A korábban kihasználatlanság miatt felszámolt tiszakécskei gyermekvasút tavaly született újjá egy 1600 méteres, gyakorlatilag célállomás nélküli vonalon.
Tiszakécskén a megújult Tisza-parti Kisvasutat, és a hozzá épített kilátót tavaly október elsején adták át. Az 1971-ben megnyitott úttörővasút 1200 méteres vonalon működött 2009-es bezárásáig.
Szíjj László szülővárosa 235 millió forintot nyert még 2016-ban az Európai Unió Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) pályázatán a pálya, a kilátó és a mozdonyszín építésére, valamint a szerelvény felújítására.
A meglévő, 1200 méteres vasúti pálya felújításához és 400 méternyi új szakasz megépítéséhez 222 millió forint támogatást biztosított az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A városnak 14 millió forint önerőt kellett biztosítania, hogy a projekt összesen 471 millió forintból megvalósulhasson.
A felerészt uniós támogatásból megújult kisvasút vonalán három megállót létesítettek: egyet a játszótérnél, egyet a 14 méter magas kilátónál és egyet a tiszakécskei sportcentrumnál. A vonalnak két végállomása van, tartozik hozzá egy fő állomásépület és egy járműszín is.
A mozdonyt és a hozzá tartozó kocsikat eredeti állapotukba állították helyre
Mint Hadházy Ákos friss Facebookos posztja is felhívja rá a figyelmet, a 471 millió forintból megvalósult településfejlesztés az uniós pénzek értelmetlen elköltésének egyik tipikus példája: nemcsak a végállomása van a semmi közepén, de a vonal mentén létesített gyalogos vasúti átjárók is a semmibe vezetnek.
Hogy mennyire jelképezi az új vasút a sehonnan a semmibe vezető országot, a vasútbarátok blogja is jól szemlélteti, akik így foglalják össze ezt a csodát:
„A kisebb nyomvonalváltoztatástól eltekintve gyakorlatilag az 1970-es évek már egyszer látványosan haszontalanná vált koncepcióját sikerült teljes ötlettelenséggel reprodukálni 471 millióból (…) Az adófizetők pénzét látványosan sikerült elégetni – nem mintha a többi kisvasúti beruházás hatalmas aranybánya lenne, vagy a megtérülés reményében kellene ezt a műfajt művelni, de ez a kisvasút, ebben a formában annyira ordítóan értelmetlen minden elemében, hogy az már fáj. (…) Az értelmetlen, két-háromszáz méteres távolságokban lévő köztes megállók értelmetlen méretű peronjait heteken belül felverő gaz keserédes látleletét adja annak a kornak, mely mindenáron betonba igyekszik önteni magát az utódok okulására, de ezen túl ötlete, stílusa – na az nincs.”
Forrás: RTL.hu
Szerző
Friss
- Az átláthatósági törvény szelleme és eredete
- Aki az év 20. hetében is kérdez: Juszt László és aki sosem arra válaszol: Orbán Viktor
- Menczer-matek: nem 999, nem 1001, pontosan ezer ember keccsöl Brüsszelben Ukrajna gyorsított uniós felvételén
- H, mint Huxit? – próbálkozott az újabb Orbán-talány megfektésével egy olvasója
- 333.500 sok, vagy kevés? Gombócból az előbbi, de az Orbán-szavaztatásnak csúfolt cucc esetében?
- Megfejtve az éjszakai Orbán-rejtély
- Műsorváltozás: ‘…nem előbb, mint június 8.’ – Ez az új ‘pontos dátuma’ a magyar űrhajós startjának
- Gábor György: ‘vízumot kap a dollár, anyanyelvi igazolást kérünk az eurótól? A jen nyilatkozik szexuális orientációjáról és egyéb szuverenitássértő perverzióiról mielőtt átlépi a magyar határt?’
- Váratlan, de időszerű döntés, kiengedhetik Kiss László óbudai polgármestert az előzeteből
- Kriptovaluta nem csak befektetőknek – A technológia, amit mindenkinek érdemes ismerni