Kerítésen innen
A semmibe vezetnek a 471 millióból épült tiszakécskei kisvasúti átjárók
A korábban kihasználatlanság miatt felszámolt tiszakécskei gyermekvasút tavaly született újjá egy 1600 méteres, gyakorlatilag célállomás nélküli vonalon.
Tiszakécskén a megújult Tisza-parti Kisvasutat, és a hozzá épített kilátót tavaly október elsején adták át. Az 1971-ben megnyitott úttörővasút 1200 méteres vonalon működött 2009-es bezárásáig.
Szíjj László szülővárosa 235 millió forintot nyert még 2016-ban az Európai Unió Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) pályázatán a pálya, a kilátó és a mozdonyszín építésére, valamint a szerelvény felújítására.
A meglévő, 1200 méteres vasúti pálya felújításához és 400 méternyi új szakasz megépítéséhez 222 millió forint támogatást biztosított az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A városnak 14 millió forint önerőt kellett biztosítania, hogy a projekt összesen 471 millió forintból megvalósulhasson.
A felerészt uniós támogatásból megújult kisvasút vonalán három megállót létesítettek: egyet a játszótérnél, egyet a 14 méter magas kilátónál és egyet a tiszakécskei sportcentrumnál. A vonalnak két végállomása van, tartozik hozzá egy fő állomásépület és egy járműszín is.
A mozdonyt és a hozzá tartozó kocsikat eredeti állapotukba állították helyre
Mint Hadházy Ákos friss Facebookos posztja is felhívja rá a figyelmet, a 471 millió forintból megvalósult településfejlesztés az uniós pénzek értelmetlen elköltésének egyik tipikus példája: nemcsak a végállomása van a semmi közepén, de a vonal mentén létesített gyalogos vasúti átjárók is a semmibe vezetnek.
Hogy mennyire jelképezi az új vasút a sehonnan a semmibe vezető országot, a vasútbarátok blogja is jól szemlélteti, akik így foglalják össze ezt a csodát:
„A kisebb nyomvonalváltoztatástól eltekintve gyakorlatilag az 1970-es évek már egyszer látványosan haszontalanná vált koncepcióját sikerült teljes ötlettelenséggel reprodukálni 471 millióból (…) Az adófizetők pénzét látványosan sikerült elégetni – nem mintha a többi kisvasúti beruházás hatalmas aranybánya lenne, vagy a megtérülés reményében kellene ezt a műfajt művelni, de ez a kisvasút, ebben a formában annyira ordítóan értelmetlen minden elemében, hogy az már fáj. (…) Az értelmetlen, két-háromszáz méteres távolságokban lévő köztes megállók értelmetlen méretű peronjait heteken belül felverő gaz keserédes látleletét adja annak a kornak, mely mindenáron betonba igyekszik önteni magát az utódok okulására, de ezen túl ötlete, stílusa – na az nincs.”
Forrás: RTL.hu
Szerző
Friss
- Újabb százmilliárdok ígérvénye Orbán Viktortól: ezúttal a közszféra dolgozóinak – Ugye tudja mindenki, hogy ez is a közös kontóra megy?
- Nem mind fénylik, ami arany
- Nem rötyög! Nagy Márton szerint a béke, az adókedvezmény és a nyugdíjasok élelmiszer-utalványa pörgeti fel a gazdaságot
- 2025 őszi karrierhoroszkóp – Mit tartogat a következő évszak a munkában és céljaidban?
- Meg vagyok nyugodva. Orbán azt mondta, ő megment a világháborútól – Napi Lendvaiság…
- Lázár „óriási bejelentése’: azt tervezik…., nem belekezdtek, csinálják, csak dumcsiznak róla
- „A miniszterelnök úrnak üzenem: kiszúrathatja a kerekeimet (…) úgysem fogok félni tőle, ő meg úgyis meg fog bukni…”
- Nyerges Csenge Megafon-lány Tisza-ügynök lenne? Zalaszentgróti szereplése párszáz szavazatot biztosan hozott Magyar Péternek
- Az államadóság-halmozás a rendszer lényege – egy srófra: a hitelére jár az agya Kádárnak és Orbánnak is
- Siófok elesett!!! Bezárunk – A balatoni fagyiárust kiütéssel lenyomták a szúnyogok…