Connect with us

Kerítésen innen

Az érettségik hevében – Jövő évben jön az újabb reform, amitől se tanár, se diák nem boldog

Megosztás

Hétfőn a szokásos módon elindult az idei érettségi-sorozat, ami ilyen formában alighanem az utolsó, hiszen „jó szokásához” híven ezt is megreformálja a kormány, ámbár a helyes megjelölés az lehet, hogy visszareformálja az előző évszázadi modellhez, amikor a tudás fejben elraktározott mennyisége volt a döntő. Teszik ezt az azóta jócskán megváltozott körülmények: a internet és a kereső modulok korában.

Megosztás

Hétfőn a szokásos módon elindult az idei érettségi-sorozat, ami ilyen formában alighanem az utolsó, hiszen „jó szokásához” híven ezt is megreformálja a kormány, ámbár a helyes megjelölés az lehet, hogy visszareformálja az előző évszázadi modellhez, amikor a tudás fejben elraktározott mennyisége volt a döntő. Teszik ezt az azóta jócskán megváltozott körülmények: a internet és a kereső modulok korában.

Egyszerűen nem fair

Egy  pedagógus a jövő évben esedékes új érettségi modell kapcsán úgy fogalmazott, ellenzi a műveltségi tesztet -írja a Népszava.

– Hatalmas az anyag, a tanárok pedig válogatnak majd saját ízlésük, egyéniségük szerint, ami érthető, viszont így nem kérhető számon egy országnyi érettségiző, ez egész egyszerűen nem fair. Szerintem az új érettségi-modell kudarcba fog fulladni vagy olyan gagyi kérdések lesznek, melyeknek nem lesz semmi értelme. (…) A pedagógus látott egy mintát az új érettségiből, melyben egy olyan kérdés szerepelt, hogy Mi a neve a boszorkánynak a Csongor és Tündében?” – erre a kérdésre nem fogja tudni egy tanuló a választ, de ha tudja is, teljesen mindegy, hiszen nem ez az irodalomtanítás lényege jelenik meg.

– jelentette ki a pedagógus.

Magyartanárok Egyesülete: „a NAT rombolását véglegesítik”

2024-től átalakul a feladatsor szerkezete, nagyobb lesz a hangsúly a tárgyi tudás ellenőrzésén. Az első feladatsorból kihúzzák az érvelést-gyakorlati szövegalkotást, helyette egy 20 pontot érő irodalmi teszt kerül majd a diákok elé. A második részből az összehasonlító elemzés tűnik el, helyette egy témakifejtő esszét lehet majd választani. “A rövid, gyakorlati szövegalkotási feladattípusnak a kiiktatásával másfél évtizedet lép vissza az új tervezet” – olvasható az ME állásfoglalásában.

Kapcsolódó

Szerző