Connect with us

Budapesti hétköznapok

December 11-től új menetrendet vezet be a MÁV-Start, a Volánbusz és a HÉV

Megosztás

December 11-én lép hatályba a MÁV-Volán-csoport új, 2022/2023-as vasúti és autóbusz-menetrendje – közölte a közlekedési társaság szombaton.

Published

on

menetrend
Megosztás

December 11-én lép hatályba a MÁV-Volán-csoport új, 2022/2023-as vasúti és autóbusz-menetrendje – közölte a közlekedési társaság szombaton.

A vasútvonalak csaknem harmadát érintik a menetrendi vagy a tarifális fejlesztések

Az utasok kényelmét a várhatóan a jövő év elejére teljessé váló 40 darabos KISS motorvonatflotta és a Volánbusz 2018 óta több mint 1800 új járművel bővülő autóbuszflottája is szolgálja.

A legfőbb újdonságok az észak-pesti elővárosi térségben élők utazását könnyítik meg, amelyet a hatvani vonal felújítása, valamint a Kőbánya felső állomás és a Keleti pályaudvar között megépített harmadik vágány tesz lehetővé – emelték ki.

Közleményében a MÁV-Volán-csoport idézi Vitézy Dávidot, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkárát, aki elmondta: a megnövekedett energiaárak mellett is biztosítja és biztosítani fogja a kormány a közszolgáltatásokat, hogy Magyarországon az emberek számára továbbra is kiszámítható, megbízható legyen a közösségi közlekedés.

Az államtitkár kifejtette: egységes, összehangolt szolgáltatást szeretnének vasúton, autóbuszon minden utas számára. Ezt szolgálják a menetrendi fejlesztések idén, amelyek a budapesti elővárosi vonatokat, az összes főbb InterCityt és az ország számos régióját érintik.

  • A hatvani vonal felújítása révén markáns módosítások, az észak-pesti agglomerációban élők számára kedvező újdonságok jelennek meg:
    • Mátra InterRégió elnevezéssel új, óránkénti közvetlen összeköttetés jön létre Budapest és Gyöngyös között.
    • Az elővárosi és a távolsági üzemidő is bővül a hajnali és éjszakai peremidőszakokban. Az InterRégió vonatokkal együtt reggel csúcsidőben 15 percenkénti kiszolgálás valósul meg Aszód és Bag felől a fővárosba.
    • Vámosgyörk és a Budapest között a Mátra és az egri Agria InterRégiók révén félórás ütemben közlekednek a vonatok a jelenlegi 60 perces ütemű közlekedés helyett.
    • Főként az utasforgalom szempontjából kiemelt napszakokban a hatvani, gyöngyösi vonalon is forgalomba állnak KISS emeletes motorvonatok.
    • Az InterCity-k a mentrendváltástól megállnak Hatvanban. Budapest és Hatvan között felármentesen vehetik igénybe az utasok az InterCity-ket. Ez a salgótarjáni vonalról átszállók számára is fontos, mert a vonal települései és Budapest között így 25 perccel gyorsabb lesz az utazás a gyorsabb átszállásnak köszönhetően.
    • Az észak-pesti elővárosi térségben az autóbuszok az új munkamegosztásban elsősorban rá- és elhordó funkcióval kapcsolódnak a vasúthoz.
    • Gödöllőről, Bagról, Hévízgyörkről, Galgahévízről, Turáról, Aszódról, Kartalról, Vesegről, és további dél-nógrádi településekről új járatok indulnak Újpest-Városkapu végállomással csúcsidőben 30 percenként, hiszen a térségből sokan utaznak Észak-Pestre. Ezáltal Újpesten az M3-as metróra, továbbá Újpalota és a Mexikói út felé is kedvezőbb átszállási lehetőség nyílik. Budapest más területei felé pedig a Keleti pályaudvarra érkező, gyakrabban közlekedő vonatokat ajánljuk, melyekről az M2-es és M4-es metró is elérhető.
    • A budapesti agglomerációnak az egyik nagyon fontos szeletében, a hatvani vonal mentén létrejön a teljesen integrált MÁV-START, Volánbusz, HÉV tarifaközösség. A vasúttal és autóbusszal utazók számára kedvező áron (a korábbi közvetlen Budapest irányú buszos eljutás költségeit nem meghaladó, bizonyos megállóhelyektől történő utazás esetében a jelenlegi vasúti bérletárakhoz képest jelentősen olcsóbban) közös bérlettel nyílik lehetőség a vonatok, a H8-as HÉV és az autóbuszok együttes igénybevételére a Budapest és Gödöllő—Szada, a Budapest és Gödöllő—Valkó—Vácszentlászló—Zsámbok, a Budapest és Aszód, a Budapest és Gyöngyös, valamint a Budapest és Bag—Hévízgyörk—Galgahévíz—Tura viszonylatok esetében.
  • A Vác és Aszód közötti új vonatokkal december 11-től újraindul a személyszállítás 77-es vonalon, ahol 2009 óta szünetelt. 7 pár S77-es jelzésű vonat közlekedik naponta – elsősorban a diák és hivatásforgalmai igényeket kiszolgáló menetrendi struktúrában.
  • A Nyugati pályaudvar és Debrecen között (100-as vonal) új Cívis InterRégió vonatok közlekednek óránként, modern FLIRT motorvonatokkal. A vonatok a Nyugati pályaudvar és Cegléd között csak Zuglón, Kőbánya-Kispesten és Ferihegyen állnak meg, Ceglédtől Debrecenig pedig minden állomáson és megállóhelyen.
  • A pécsi vonalon az InterCity vonatok egységesen a Mecsek IC elnevezést kapják, ezekben  elsőosztályú prémium- és bisztrószakasszal ellátott IC+ kocsik is közlekednek a jelenlegi első osztályú IC-kocsik helyett.

A közlemény szerint a járványhelyzet okozta 20-30 százalékos visszaesés után az utasszámok már közelítenek a 2019 első kilenc hónapjának adataihoz

Akkor közel 103 millióan választották a vasúti utazást, míg idén szeptember végéig 96 millióan utaztak vonattal belföldön. A távolsági közlekedésben már meg is haladta az utasszám a járvány előtti mértéket, 11,5 millió utas utazott a MÁV-Start távolsági járatain idén január és szeptember között, többen mint 2019-ben.

Decembertől változik a Volánbusz menetrendje is. Az ország számos térségében a vasúti menetrend változásához kapcsolódóan vagy a helyiek igényei szerint bővül a buszos szolgáltatás. Módosul a ráhordó autóbuszjáratok közlekedése, új vasúti csatlakozások jönnek létre – jelezte a MÁV-Volán-csoport.

A menetrendről bővebb, térségenként, illetve vasútvonalanként is részletezett tájékoztatás a www.mav.hu/ujmenetrend oldalon található.

(MTI)

Szerző