Connect with us

Kerítésen túl

Dombi János, a Malév volt főpilótája az Air India repülőgépének szerencsétlenségéről

Dombi János, a Malév volt főpilótája az Air India repülőgépének szerencsétlenségéről
Megosztás

Ahogy azt néhány órája megírtuk, percekkel a felszállás után lezuhant egy utasszállító az Air India Ahmedabad repülőtérről történt felszállás után. A gép lakott területre esett, a repülőn utazók számáról elsőre más és más hír érkezett. A rendőrségre hivatkozva az ANI indiai hírügynökség szerint 242 ember volt. Dombi János 31 éven át repült a Malévnél, őt kérdezte a Blikk


És mégis: „a repülés továbbra is a legbiztonságosabb”

Egy Boeing 787 repülőgép lakott területre zuhant felszállás után néhány perccel. Dombi János, a Malév volt főpilótája szerint a repülés továbbra is a legbiztonságosabb közlekedési forma. Boeing 787 gépeknél eddig nem jelentettek műszaki problémát vagy gyári visszahívást.
Dombi János, a Malév volt főpilótája 31 évet repült a magyar nemzeti légitársaság gépein, a cég megszűnésekor már 17 ezer repült óra volt a háta mögött. A Malév után külföldre szegődött, ahol többek közt szimulátoros oktatóként is dolgozott, de megfordult afrikai légitársaságnál is. Az indiai tragédiával kapcsolatban egyelőre ő is csak a hírekből tud tájékozódni, így legfeljebb tippjei lehetnének arra, mi okozta a balesetet. Az azonban biztos, hogy a világot megrázó tragédia ellenére is még mindig a repülés a legbiztonságosabb és leginkább ellenőrzött közlekedési forma-írja a portál

A repülőgépeket minden egyes felszállás előtt ellenőrzik. Ha ez két út között történik, akkor a gép személyzete körbejárással győződik meg arról, hogy minden rendben van-e a géppel: vannak-e sérülések, szivárog-e valahol folyadék, épek-e a hajtómű alkatrészei. A gép kapitányának ezzel kapcsolatban büntetőjogi felelőssége van, az ellenőrzés után aláírt dokumentumok egyik példánya mindig a repülőtéren marad, így ezt nem lehet hanyagul elvégezni – ha a kapitány repülésre alkalmasnak nyilvánította a gépet, onnantól övé minden felelősség 

-mondta a volt főpilóta, az elmúlt évek egyik legnagyobb légi katasztrófája után. Ezen a rutinellenőrzésen kívül minden üzemkezdetkor komoly műszaki ellenőrzésen esnek át a repülők, amit műszaki szakember végez. Dombi János személy szerint nem is emlékszik olyan esetre, hogy a Boeing 787-esnél bármikor beszámoltak volna hajtómű-problémákról, vagy a gyár részéről történt volna visszahívás.

<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>

Az Indiában lezuhant gép áldozatainak száma több száz főre tehető.

Indiában ugyan nem, de afrikai légitársaságnál dolgoztam, ők például annyira figyeltek a biztonságra, hogy európai szakembereket szerződtettek, akiknek a gépek ellenőrzése volt a feladata 

– tette hozzá a volt főpilóta.

Frissítés!

A BBC Ahmedabad város rendőrfőnökére hivatkozva azt jelentette, hogy egy brit állampolgár túlélte az Air India utasgépének katasztrófáját.
A brit média cég idézte G.S. Malik városi rendőrkapitányt, aki arról számolt be, hogy az egyik brit állampolgárságú utast sikerült élve kimenteni a roncsok közül. A túlélő a Boeing 787-8 Dreamliner 11A számú ülésén utazott, amikor a tragédia történt. A rendőrfőnök azt is elmondta, hogy a túlélő „kórházban van, és ápolják”. A hatóságok által korábban nyilvánosságra hozott utaslista szerint a 11A ülésen ülő utas Vishwash Kumar Ramesh volt, aki brit állampolgár.

„Harminc másodperccel a felszállás után hangos zaj hallatszott, majd a gép lezuhant. Minden olyan gyorsan történt”

-idézte fel a történteket.

air india

Szerző