Kerítésen túl
Dombi János, a Malév volt főpilótája az Air India repülőgépének szerencsétlenségéről
Ahogy azt néhány órája megírtuk, percekkel a felszállás után lezuhant egy utasszállító az Air India Ahmedabad repülőtérről történt felszállás után. A gép lakott területre esett, a repülőn utazók számáról elsőre más és más hír érkezett. A rendőrségre hivatkozva az ANI indiai hírügynökség szerint 242 ember volt. Dombi János 31 éven át repült a Malévnél, őt kérdezte a Blikk.
És mégis: „a repülés továbbra is a legbiztonságosabb”
Egy Boeing 787 repülőgép lakott területre zuhant felszállás után néhány perccel. Dombi János, a Malév volt főpilótája szerint a repülés továbbra is a legbiztonságosabb közlekedési forma. Boeing 787 gépeknél eddig nem jelentettek műszaki problémát vagy gyári visszahívást.
Dombi János, a Malév volt főpilótája 31 évet repült a magyar nemzeti légitársaság gépein, a cég megszűnésekor már 17 ezer repült óra volt a háta mögött. A Malév után külföldre szegődött, ahol többek közt szimulátoros oktatóként is dolgozott, de megfordult afrikai légitársaságnál is. Az indiai tragédiával kapcsolatban egyelőre ő is csak a hírekből tud tájékozódni, így legfeljebb tippjei lehetnének arra, mi okozta a balesetet. Az azonban biztos, hogy a világot megrázó tragédia ellenére is még mindig a repülés a legbiztonságosabb és leginkább ellenőrzött közlekedési forma-írja a portál
A repülőgépeket minden egyes felszállás előtt ellenőrzik. Ha ez két út között történik, akkor a gép személyzete körbejárással győződik meg arról, hogy minden rendben van-e a géppel: vannak-e sérülések, szivárog-e valahol folyadék, épek-e a hajtómű alkatrészei. A gép kapitányának ezzel kapcsolatban büntetőjogi felelőssége van, az ellenőrzés után aláírt dokumentumok egyik példánya mindig a repülőtéren marad, így ezt nem lehet hanyagul elvégezni – ha a kapitány repülésre alkalmasnak nyilvánította a gépet, onnantól övé minden felelősség
-mondta a volt főpilóta, az elmúlt évek egyik legnagyobb légi katasztrófája után. Ezen a rutinellenőrzésen kívül minden üzemkezdetkor komoly műszaki ellenőrzésen esnek át a repülők, amit műszaki szakember végez. Dombi János személy szerint nem is emlékszik olyan esetre, hogy a Boeing 787-esnél bármikor beszámoltak volna hajtómű-problémákról, vagy a gyár részéről történt volna visszahívás.
<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>
Az Indiában lezuhant gép áldozatainak száma több száz főre tehető.
Indiában ugyan nem, de afrikai légitársaságnál dolgoztam, ők például annyira figyeltek a biztonságra, hogy európai szakembereket szerződtettek, akiknek a gépek ellenőrzése volt a feladata
– tette hozzá a volt főpilóta.
Frissítés!
A BBC Ahmedabad város rendőrfőnökére hivatkozva azt jelentette, hogy egy brit állampolgár túlélte az Air India utasgépének katasztrófáját.
A brit média cég idézte G.S. Malik városi rendőrkapitányt, aki arról számolt be, hogy az egyik brit állampolgárságú utast sikerült élve kimenteni a roncsok közül. A túlélő a Boeing 787-8 Dreamliner 11A számú ülésén utazott, amikor a tragédia történt. A rendőrfőnök azt is elmondta, hogy a túlélő „kórházban van, és ápolják”. A hatóságok által korábban nyilvánosságra hozott utaslista szerint a 11A ülésen ülő utas Vishwash Kumar Ramesh volt, aki brit állampolgár.
„Harminc másodperccel a felszállás után hangos zaj hallatszott, majd a gép lezuhant. Minden olyan gyorsan történt”
-idézte fel a történteket.
NEW: Viswashkumar Ramesh, a British national, is the only known survivor of Air India Flight 171.
He’s quoted as saying: „30 seconds after takeoff there was a loud noise and then the plane crashed. It all happened so quickly. When I got up there were bodies all around me” pic.twitter.com/cwq0xPKI7E
— BNO News Live (@BNODesk) June 12, 2025
Szerző
Friss
- Lendvai Ildikó: kikémlelem Orbánt
- Magyar György: újabb selejtet állított elő a törvénygyár
- Orbán Viktor: „béke akkor lesz, amikor győzünk” – és nagyjából ez volt az egyetlen értelmezhető mondata
- Frissítve! Izrael Iránt bombázza, újabb háború a közel-keleten
- Euro-, vagy Inter-? A lényeg a vízió – Szeptemberben startol az orosz ellen-Eurovízió, az Intervízió
- Dübörög a fideszes funkci-csere eredménye: Szijjártó ezentúl ritkábban kell egyeztessen Rogánnal
- Gyakornokokat keres a Fidesz-pártalapítvány: havi nettó 450.000 Ft és brüsszeli lakhatás biztosítva
- Dombi János, a Malév volt főpilótája az Air India repülőgépének szerencsétlenségéről
- Ókovács Szilveszter firnyákosan 29 dolgozót rúgott ki az Operából – 30 főtől csoportos a létszámleépítés
- 244 utassal a fedélzetén lezuhant egy Londonba tartó repülőgép