Kerítésen túl
Dombi János, a Malév volt főpilótája az Air India repülőgépének szerencsétlenségéről

Ahogy azt néhány órája megírtuk, percekkel a felszállás után lezuhant egy utasszállító az Air India Ahmedabad repülőtérről történt felszállás után. A gép lakott területre esett, a repülőn utazók számáról elsőre más és más hír érkezett. A rendőrségre hivatkozva az ANI indiai hírügynökség szerint 242 ember volt. Dombi János 31 éven át repült a Malévnél, őt kérdezte a Blikk.
És mégis: „a repülés továbbra is a legbiztonságosabb”
Egy Boeing 787 repülőgép lakott területre zuhant felszállás után néhány perccel. Dombi János, a Malév volt főpilótája szerint a repülés továbbra is a legbiztonságosabb közlekedési forma. Boeing 787 gépeknél eddig nem jelentettek műszaki problémát vagy gyári visszahívást.
Dombi János, a Malév volt főpilótája 31 évet repült a magyar nemzeti légitársaság gépein, a cég megszűnésekor már 17 ezer repült óra volt a háta mögött. A Malév után külföldre szegődött, ahol többek közt szimulátoros oktatóként is dolgozott, de megfordult afrikai légitársaságnál is. Az indiai tragédiával kapcsolatban egyelőre ő is csak a hírekből tud tájékozódni, így legfeljebb tippjei lehetnének arra, mi okozta a balesetet. Az azonban biztos, hogy a világot megrázó tragédia ellenére is még mindig a repülés a legbiztonságosabb és leginkább ellenőrzött közlekedési forma-írja a portál
A repülőgépeket minden egyes felszállás előtt ellenőrzik. Ha ez két út között történik, akkor a gép személyzete körbejárással győződik meg arról, hogy minden rendben van-e a géppel: vannak-e sérülések, szivárog-e valahol folyadék, épek-e a hajtómű alkatrészei. A gép kapitányának ezzel kapcsolatban büntetőjogi felelőssége van, az ellenőrzés után aláírt dokumentumok egyik példánya mindig a repülőtéren marad, így ezt nem lehet hanyagul elvégezni – ha a kapitány repülésre alkalmasnak nyilvánította a gépet, onnantól övé minden felelősség
-mondta a volt főpilóta, az elmúlt évek egyik legnagyobb légi katasztrófája után. Ezen a rutinellenőrzésen kívül minden üzemkezdetkor komoly műszaki ellenőrzésen esnek át a repülők, amit műszaki szakember végez. Dombi János személy szerint nem is emlékszik olyan esetre, hogy a Boeing 787-esnél bármikor beszámoltak volna hajtómű-problémákról, vagy a gyár részéről történt volna visszahívás.
<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>
Az Indiában lezuhant gép áldozatainak száma több száz főre tehető.
Indiában ugyan nem, de afrikai légitársaságnál dolgoztam, ők például annyira figyeltek a biztonságra, hogy európai szakembereket szerződtettek, akiknek a gépek ellenőrzése volt a feladata
– tette hozzá a volt főpilóta.
Frissítés!
A BBC Ahmedabad város rendőrfőnökére hivatkozva azt jelentette, hogy egy brit állampolgár túlélte az Air India utasgépének katasztrófáját.
A brit média cég idézte G.S. Malik városi rendőrkapitányt, aki arról számolt be, hogy az egyik brit állampolgárságú utast sikerült élve kimenteni a roncsok közül. A túlélő a Boeing 787-8 Dreamliner 11A számú ülésén utazott, amikor a tragédia történt. A rendőrfőnök azt is elmondta, hogy a túlélő „kórházban van, és ápolják”. A hatóságok által korábban nyilvánosságra hozott utaslista szerint a 11A ülésen ülő utas Vishwash Kumar Ramesh volt, aki brit állampolgár.
„Harminc másodperccel a felszállás után hangos zaj hallatszott, majd a gép lezuhant. Minden olyan gyorsan történt”
-idézte fel a történteket.
NEW: Viswashkumar Ramesh, a British national, is the only known survivor of Air India Flight 171.
He’s quoted as saying: „30 seconds after takeoff there was a loud noise and then the plane crashed. It all happened so quickly. When I got up there were bodies all around me” pic.twitter.com/cwq0xPKI7E
— BNO News Live (@BNODesk) June 12, 2025
Szerző
Friss
- Újabb százmilliárdok ígérvénye Orbán Viktortól: ezúttal a közszféra dolgozóinak – Ugye tudja mindenki, hogy ez is a közös kontóra megy?
- Nem mind fénylik, ami arany
- Nem rötyög! Nagy Márton szerint a béke, az adókedvezmény és a nyugdíjasok élelmiszer-utalványa pörgeti fel a gazdaságot
- 2025 őszi karrierhoroszkóp – Mit tartogat a következő évszak a munkában és céljaidban?
- Meg vagyok nyugodva. Orbán azt mondta, ő megment a világháborútól – Napi Lendvaiság…
- Lázár „óriási bejelentése’: azt tervezik…., nem belekezdtek, csinálják, csak dumcsiznak róla
- „A miniszterelnök úrnak üzenem: kiszúrathatja a kerekeimet (…) úgysem fogok félni tőle, ő meg úgyis meg fog bukni…”
- Nyerges Csenge Megafon-lány Tisza-ügynök lenne? Zalaszentgróti szereplése párszáz szavazatot biztosan hozott Magyar Péternek
- Az államadóság-halmozás a rendszer lényege – egy srófra: a hitelére jár az agya Kádárnak és Orbánnak is
- Siófok elesett!!! Bezárunk – A balatoni fagyiárust kiütéssel lenyomták a szúnyogok…