Connect with us

Kerítésen innen

És Lázár János még mindig a helyén van!

Published

on

lázár jános,
Megosztás

Ha világ boldogabbik felén csak megközelítőleg ennyi gond és nyűg akadna nap, mint nap a vasúttal, az ő Lázár Jánosuk, azaz az aktuális miniszter már régen lemondott volna. Nem úgy nálunk.

Már megint a Keleti

Mindenki jó emlékszik még a nyáron a keletinél vonat kisiklást okozó „elöregedett” csavar-botrányra, erre tessék, már megint! Bár a MÁV-vezér közleménye igyekszik mindenkit megnyugtatni, hogy ez a kisiklás, nem az a kisiklás, de a közleménye más érdekességet is rejt annak, aki képes a szövegértésre:

„Ma hajnalban, a Keleti pályaudvaron egy alacsony sebességgel haladó mozdony egy tengellyel kisiklott a pályáról. Szerelvényvonat volt, így utast nem szállított, sőt a közelében sem tartózkodott. Senki nem sérült meg, a mozdonyvezető kollégánk sem, aki észlelte a pályahibát és ennek megfelelően cselekedett. A baleset kapcsán érthetően jut eszébe mindenkinek az augusztusi, jóval súlyosabb siklásos baleset, amely szintén a Keleti pályaudvarnál történt. A két esetnek azonban műszaki értelemben nincs köze egymáshoz, hiszen az akkori balesetért felelős csavarokat azóta minden indokolt helyen átvizsgáltuk és az állapotuktól függetlenül, pusztán a koruk alapján cseréltük.”

<<< Olvasson minket a Google hírei között is! >>>

Hogy is van ez?

Miért kellett egészen addig titkolózni és egészen másról –„technika problémáról”- beszélni, mint ami történt, ameddig Vitézy Dávid fel nem lebbentette a leplet az esetről. Az azonban végképp megdöbbentő, hogy a MÁV Zrt. vezérigazgatója, Hegyi Zsolt az augusztusi hasonló eset kapcsán az elöregedett csavarok felelősségét emlegette. Ezek után persze már érthető, miért nevezte Kötcsén  Orbán Viktor a vasutat is felügyelő Lázár Jánost a kormány „leghatékonyabb miniszterének”:

„A leghatékonyabb miniszterünk felelős a közlekedésért, szerintem az elmúlt évtized legnagyobb szenzációját ő érte el”

(az országbérlet bevezetése, szerk).

Előzmény

lázár,

Szerző