Connect with us

Kerítésen innen

Ezt jól kifundálták: „a régi rendszerbe nem öntünk új pénzt”, vagyis belátható időn belül ugrott a MÁV-fejlesztés

Megosztás

Valami hangzatos, de mindenképpen költségkímélőt kellett kitalálni arra az égbekiáltó blamára, amibe a csődöt mondott Lázár-koncepció sodorta a MÁV-ot és vele az országot is. A probléma valóban nem a Fidesz-regnálás alatt keletkezett, de a megoldás beindítására lett volna idejük és pénzük bőven, csak nem tették…..

Magunkat döntjük meg - 2024-ben újra "világverő" tűzijátékkal vigéckedik a kormány
Megosztás

Valami hangzatos, de mindenképpen költségkímélőt kellett kitalálni arra az égbekiáltó blamára, amibe a csődöt mondott Lázár-koncepció sodorta a MÁV-ot és vele az országot is. A probléma valóban nem a Fidesz-regnálás alatt keletkezett, de a megoldás beindítására lett volna idejük és pénzük bőven, csak nem tették…..

Ide figyeljenek emberek….

Több ízben beszámoltunk arról, amit minden vonattal utazó már évek óta tapasztal a saját bőrén alkalomról alkalomra, hogy milyen állapot uralkodik a „síneken”. Legutóbb odáig fajult a dolog, hogy az osztrák államvasút levágta a MÁV-szerelvényeket a „vérkeringésből”, mondván: teljességgel kiszámíthatatlanok.

Ja, akkor jó….

Napokon belül hivatalos kormányelőterjesztéssé válik az Építési és Közlekedési Minisztérium tízéves vasútfejlesztési koncepciója

– jelentette be Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár csütörtökön. Az MTI beszámolója szerint Nagy Bálint a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület által szervezett eseményen azt mondta, a

koncepció célja, hogy újragondolják a magyar mobilitási rendszert és abban főszerepet adjanak a kötöttpályás közlekedésnek.

Nagy Bálint és Lázár János fotó: MTI

Bizony kedves utazni vágyó: a koncepció 10, azaz tíz éves, ebből következik, hogy még ne váltsa meg a jegyét!

Az államtitkár szerint a kötöttpályás közlekedés megújításához elsősorban kiszámíthatóságra van szükség a pénzügyekben.

„Ehhez új alapokra kell helyezni a MÁV-Volán csoport finanszírozását és abban ki kell alakítani egy új, piaci finanszírozási lábat is. (…) A régi rendszerbe nem öntünk új pénzt. Ez azt jelenti, hogy a MÁV-Volán csoportnak szervezeti felépítésében, hatékonyságában, irányításában és mindennapi működésében gyökeresen meg kell újulnia ahhoz, hogy alkalmas legyen a fejlesztési források fogadására és felhasználására

– mondta az államtitkár.

Emlékeztetőül

A hír: a MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, ezért

az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után ma egyoldalúan bejelentette: jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat.

Ez nem csak átszállási kényszert jelent Bécsben, hisz nyilván azért teszi ezt, mert szeretné, ha Ausztriában pontosan járnának a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni – írta az OBB-re hivatkozva Vitézy Dávid közösségi oldalán.

…és még valami:

Ahogy arról beszámoltunk, eddig példátlan botrány esett meg a magyar vonatok kiszámíthatatlansága miatt az osztrák vasút-társaság leválasztotta országunkat a nyugati vasúti hálózatról.

Ilyenkor a tárcavezetőnek illene felajánlania a lemondását, hiszen az egész országról mond véleményt, ha nem vesz tudomást arról, egy másik országnak okoz károkat a saját hibájából. Ha pedig a miniszter nem távozik, akkor a főnökének, jelen esetben Orbán Viktornak kell lépnie és kitenni őt a kabinetből

-olvasható az mfor.hu véleménycikkében.

Mint akik süketek és vakok….

A magyarországi ellenzéki pártok harcos megszólalói ebben a botrányos témában hallgatnak. Az olyan „lényegi kérdésben”, mint például, hogy nyaralt-e Orbán Viktor a haverjánál pár napot, vagy sem -jó, ez sem lényegtelen, hisz hazudott a miniszterelnök a témában- napokig ontották magukból a kérdéseket és a kritikát, de ez az ügy nem keltette fel az érdeklődésüket. Leginkább nem a Fidesz hatalmának meggyengítésével, hanem egymással vannak elfoglalva, energiáik nagy részét arra fordítják, hogy az ellenzéki térfélen belül jobb pozíciókat harcoljanak ki maguknak a jövő nyári európai parlamenti és önkormányzati választások előtt. A Fidesz megszólalói kivárásra játszanak, hiszen tudják, hogy az egyedüli felelősei a kialakult helyzetnek Ők maguk, de amíg nincs átütő népfelháborodás, addig csendben szemlélődnek.

Mi pedig nem háborgunk. Sem ezért, sem más minket súlyosan érintő, nem kevésbé botrányos dolog miatt.

Szerző