Hol van már a jó öreg finnugor -igaz az csak nyelvtesó volt- rokonság! Már a kipcsak-cuccnak is annyi! „A koreaiak nekünk rokonaink, csak Dzsungáriából mi nyugatra jöttünk, ők meg keletre mentek. (…) „Koreában tőlünk kaptak vissza dallamokat, és mérhetetlenül boldogok ennek hatására” – fejtegette a gondolatait a magát csak kultuszminiszternek nevező Csák János kulturális és innovációs miniszter pénteken Tusványoson a magyar kultúráról.
A dzsungáriai törpehörcsög Szibériából származik, akkor mi is, vagy….?
A miniszter szerint a magyar kormány 500 millió forintot költ a kultúrára, így aztán
„az állam igenis kőkeményen beleáll abba, hogy amit államként megtehetünk az adóbevételekből, abból a kultúrába tereljünk vissza minél több pénzt”,
bár elismeri, hogy ennek vannak vadhajtásai. Szerinte nem szabad hinni azoknak a cikkeknek, amikben arról írnak, hogy ő visszavág a támogatásokból:
„csak a Budapest-fejűséget egy kicsit csökkentem, és máshova is juttatok pénzt”
– fogalmazott. Ezután saját magát egész egyszerűen így jellemezte:
„én komolyan veszem, hogy Klebelsberg Kuno utódja vagyok”.
Klebersberg művelődéspolitikus és belügyminiszter is volt az 1900-as évek elején.
Csák János kulturális és innovációs miniszter vagy végzetesen ostoba, vagy hihetetlenül cinikus
Ezt Tusványos- vagy az ott jelenlevők aurája teszi: „identitás nélkül „testi gépek, ösztönlényeg lennénk”
Csák ezután többféle – néha már-már látomásos költészetbe átmenő – fejtegetést adott elő arról, szerinte mi a kultúra. Például:
- „a kultúra nem úgy van, hogy csak úgy csomagként lepottyan”;
- „a kultúrát a családban adjuk át, ott kezdődik, hogy beszélsz a feleségeddel, hogy beszélsz a férjeddel”;
- „az egész kultúra maga egy innovációs kultúra, a változás kultúrája, arról szól, mi az, amit elengedek, és mi az, amit magamnak tartok”;
„ha nem szánunk rá időt, el fog fogyni a kultúra”;
- „kultúra, amikor énekelünk, civilizáció az, amikor hallgatjuk, hogy mások énekelnek”;
- az Egyesült Államoknak nagy a cselekvőképessége, de nincs közös identitása, amire támaszkodhat, így meg olyan az egész, „mint a halott, akinek nő a körme. Történik a dolog fizikailag, de már nincs ott mögötte a lét”;
- identitás nélkül „testi gépek, ösztönlényeg lennénk”, és identitás nélkül nincs önrendelkezés.
Csák azt a kulisszatitkot is elárulta, hogy ő a minisztériumában azt próbálja meg elmondani a kollégáinak, hogy az innovációban és a kultúrában is olyan ügyeket kell támogatni,
„ami mélyen fekvő emberi szükségleteket elégít ki, és az emberben a legmélyebben fekvő szükséglet a kötődés szükséglete”.
De a kötődést nem lehet számítógépen, Skype-on keresztül kielégíteni, mert az embernek napi legalább tizenöt érintésre van szüksége.
„A gépnek nincsenek érzései, a gép nem fárad el, nem iszik bort”.
Egy ponton a gyerekbombát is ledobta:
„legyen sok gyerek, akiknek van mit átadni”,
neki is van négy gyereke és hét unokája.
VIA Telex
Egy hozzászóló véleménye a fentiekről:
„ilyenkor vagyok végtelenül hálás, hogy a magyar egy nehéz nyelv, és az érintettek 99,9%-a nem értheti.”
Konok Péter olvasata:
„Szóval, hogy összefoglaljam az elmúlt napok történettudományos eredményeit, voltak ezek a dzsungárok, akik közül a pechesebbek keletre mentek Észak-Koreába, a mimagyarok meg nyugatra hanyatlottak a földi Paradicsomba.”
Farkasházy Tivadar: Csák János földjén....