Kerítésen innen
Magyarországra is megérkezett a díjnyertes, sötétlila paradicsom
Új paradicsomfajta termesztése kezdődött Magyarországon, a különleges sötétlila színű termés a következő hónapokban már forgalomba is kerül.
A svájci központú, Sygenta agrárvállalat által nemesített Yoom paradicsomot a Trivega Kft. orosházi és forráskúti kertészete termeszti, várhatóan 300 ezer csomagot juttat belőle az üzletekbe.
A vásárlók különleges színéről ismerhetik föl a Yoom fajtát, amelyet édes-savanyú íze is egyedivé tesz a paradicsomok között.
„Vállalatunk zöldségvetőmag divíziója élen jár a zöldségfajták nemesítésében, munkatársaink elkötelezettek az innováció iránt és azon dolgoznak, hogy a termelő partnereinken keresztül egészséges és ízletes zöldségek kerüljenek a fogyasztókhoz. Ennek az innovatív közös munkának az eredménye a YOOM™, mondta Antal Gyula, a Syngenta zöldségfélék üzletágvezetője.
A Syngenta hagyományos nemesítési eljárásokkal állította elő az újfajta paradicsomot, amellyel számos nemzetközi elismerést nyert.
A Yoom Magyarországon kívül 20 államban kapható, a termés szinte mindenütt helyi gazdálkodóktól kerül a boltokba.
Ezen országok közül szinte valamennyiben helyben termesztik a gazdálkodók, ezáltal rövidülnek a szállítási útvonalak, az üzletek polcaira mindig frissen szedett paradicsom kerülhet.
Sötét színéért az antocianin fele, amely vízben oldódó természetes pigment
A YOOM™ könnyen felismerhető különleges sötétlila színéről és édes-savanyú zamatáról, amely az izgalmas „umami” ízben ölt testet. Az umami egy aminosav, amely más molekulákkal együtt fokozza az ízlelőbimbókra gyakorolt élményt.
Emellett gazdag karotinoidokban is, amelyek erős antioxidánsok és segítenek leküzdeni a fáradtságot. Ehhez társul még a nagy adag C-vitamin, magnézium és kálium.
A YOOM™ tavaly elnyerte a Fruit Logistica Innovációs Nagydíját, amely az egyik legrangosabb szakmai elismerés.
A Syngenta 90 országban 28 ezer munkavállalót foglalkoztat, tulajdonosa a kínai Chemchina. Globális árbevétele 2019-ben meghaladta a 13,6 milliárd dollárt – olvasható a vállalat honlapján.
Magyarországi cége a nyilvános cégadatok szerint több mint 55 milliárd forint árbevétellel zárt tavaly előtt, túlnyomórészt belföldi értékesítésekből. Az adózott eredmény megközelítette a 800 millió forintot.
Szerző
Friss
- Ujhelyi István: amikor a valóság nem kopogtat többet, hanem egyszerűen berúgja az ajtót
- Vasárnapi (cseppet sem) ünnepélyes gondolatok egy pici országból
- Vidéki prókátor: Lázár, a Fidesz Gyurcsánya?
- Szanyi Tibor: kracsun = karácsony? – Úgy látszik, a jó hírek csak nem akarnak Orbánhoz kötődni
- Készülj a karácsonyra – 5 jótanács: így díszítsd az otthonod
- Orbán Viktor szerint “Brüsszel” Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Időjárás, ma havazik, de mi lesz karácsonykor?
- Vasárnapi horoszkóp két nappal karácsony előtt
- Jobb félni? – Nemcsak rendőrök, de civilruhások is figyelnek
- Szoboszlai megy a Real Madridba?