A cseh vasút hivatalos tájékoztatása alapján október 1-jétől 13-ig, valamint október 25-től december 1-jéig éjszakánként pályafelújítási munkálatokat végeznek Csehországban Přerov és Ostrava állomások között. A Metropol EuroNight (EN 476) és a Metropolitan EuroCity (EC 270) közlekedésében változásokat vezetnek be – áll a MÁV-közleményben, amiben a mostanság hazánkban dívó „unortodox” megoldási javaslatukat is olvashatjuk.
A cseh vasút hivatalos tájékoztatása alapján október 1-jétől 13-ig, valamint október 25-től december 1-jéig éjszakánként pályafelújítási munkálatokat végeznek Csehországban Přerov és Ostrava állomások között. A Metropol EuroNight (EN 476) és a Metropolitan EuroCity (EC 270) közlekedésében változásokat vezetnek be – áll a MÁV-közleményben, amiben a mostanság hazánkban dívó „unortodox” megoldási javaslatukat is olvashatjuk.
A MÁV minden kedves utasának jó éjszakát kíván a szabad ég alatt….
„Azon utasok, akik a Metropol EN (EN 476) Prágába közlekedő 364-es számú hálókocsijába váltottak jegyet, de a kocsit továbbító, a Nyugati pályaudvarról 17:29-kor induló Metropolitan EC-t (EC 270) nem érik el, a Nyugati pályaudvarról 19:29-kor induló vonattal (EN 476) utazva Břeclav állomáson átszállhatnak a hálókocsiba.
Akik a Berlinbe vagy Varsóba közlekedő kocsicsoport valamelyikébe váltottak jegyet, de a kocsit továbbító vonatot nem érik el, Břeclav állomáson a váróteremben várakozhatnak, másnap reggelig.”
Itt a bibi….
Pár kattintás a világhálón és kiderül, hogy a MÁV készségesen felajánlott lehetősége nem pont az, aminek látszik, ugyanis
Břeclav állomás váróterme 00:35 és 3:15 között zárva tart.
„Megnéztem a Břeclav állomásról szóló információt a cseh vasutak honlapján.
A břeclavi váróterem nyitvatartási ideje: 03.15 – 24.00; a VIP váróé (amit a nemzetközi jeggyel rendelkezők, illetve a 10 év alatti gyerekkel utazók és a terhes nők is igénybe vehetnek): 05.00 – 23.00.
A MÁV minden kedves utasának jó éjszakát kíván, és ezért csak diszkrét felárat számol fel.
Kedves utasainknak azt javasoljuk, hogy kartonból táblát készítsenek, és arra filccel nagy, kövér betűkkel, cseh nyelven írják fel: „NEM VAGYOK HAJLÉKTALAN, CSAK A NEMZETKÖZI VASÚTI FORGALOMBAN KÍVÁNTAM RÉSZT VENNI”, azt akasszák jól láthatóan a nyakukba, aztán feküdjenek le egy padra vagy egy bokor alá, és reménykedjenek, hogy a cseh törvények és cseh rendőrök nem úgy intézik a hajléktalanság problémáját, ahogy magyar megfelelőik és magyar kollégáik.”
Vitézy Dávid hozzászólása
„Ez a mondat azért elég meghökkentő: “Akik a Berlinbe vagy Varsóba közlekedő kocsicsoport valamelyikébe váltottak jegyet, de a kocsit továbbító vonatot nem érik el, Břeclav állomáson a váróteremben várakozhatnak, másnap reggelig.”
Sok tízezer forintba kerül egy fülke ezeken az éjszakai vonatokon, melyek Budapestet a német és a lengyel fővárossal kötik össze, én is használtam mindkettőt az elmúlt hónapokban. Tényleg az a MÁV hivatalos mondása az utasainak, hogy aludjanak a padon a breclavi állomáson? Ezt nem akarnám elhinni, ha nem olvasnám leírva.”
Emlékeztetőül…
Pénteken számoltunk be arról, hogy mivel a MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, ezért
az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után ma egyoldalúan bejelentette: jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat.
Lázár János elintézte: az osztrák vasút-társaság hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról